ABD’deki Lay’s ürünleri toplatılıyor: Ölümcül sonuçlar doğurabilir | Son 24 saatin gündemi
ABD Gıda ve İlaç Dairesi (FDA), Lay’s patates cipsleri hakkında geri çağırma uyarısı yaptı. Geri çağırmanın nedeni, cipslerde etikette belirtilmeyen süt bileşeninin bulunması. FDA, bu durumu en yüksek risk seviyesi olan Sınıf I kategorisine yükseltti. Bu, söz konusu ürünlerin süt alerjisi olan kişilerde hayati tehlike yaratabilecek alerjik reaksiyonlara neden olabileceği anlamına geliyor. Yetkililer, tüketicilere 11 Şubat 2025 son kullanma tarihine sahip ve “6462307xx” veya “6463307xx” üretim kodlarını taşıyan ürünleri tüketmemeleri ve satın aldıkları yere iade etmeleri çağrısında bulundu. Gıda güvenliği konusunda titiz davranan yetkililer, riskli ürünlerin piyasadan hızla toplatıldığını belirtti. Lay’s’in sahibi Frito-Lay, geri çağrılan ürünlerle ilgili şu ana kadar herhangi bir alerjik reaksiyon şikayeti almadıklarını açıkladı. Ancak, olası sağlık risklerini önlemek amacıyla ürünlerin tedbir olarak toplatıldığı ifade edildi.
Çin’de yapay zeka yarışı kızışıyor: Alibaba’dan Qwen 2.5-Max hamlesi
Çin’in teknoloji devi Alibaba, yapay zeka alanındaki rekabeti bir adım öteye taşıyarak yeni yapay zeka modeli Qwen 2.5-Max’i piyasaya sürdü. Alibaba bulut bilişim birimi tarafından geliştirilen bu modelin, Pazartesi günü ABD ve Asya piyasalarında büyük dalgalanmalara yol açan DeepSeek R1’in alt modeli DeepSeek-V3’ten daha üstün olduğunu iddia ediyor. DeepSeek’in hızlı çıkışı, diğer teknoloji devlerini de harekete geçirdi. DeepSeek-R1’in piyasaya sürülmesinin hemen ardından, TikTok’un ana şirketi ByteDance, kendi yapay zeka modelini geliştirdiğini duyurdu. Şirket, yeni modelinin OpenAI’ın GPT modellerini karmaşık görevlerde geride bırakma potansiyeline sahip olduğunu belirtti.
Icardi – Wanda Nara aşkı Türkiye’de ve Arjantin’de nasıl yankılanıyor?
Galatasaraylı futbolcu Mauro Icardi ile televizyon sunuculuğu yapan Wanda Nara’nın çalkantılı ilişkisi ve ayrılıkları hem kendi ülkeleri Arjantin’de hem de Türkiye’de geniş yankı buldu. Twentify Araştırma da bu konunun her iki ülkedeki kültürel yansımalarını ele almak için AI destekli kalitatif araştırma aracı Quals.ai ile 17-20 Aralık arasında Türkiye ve Arjantin’de 80 kişiyle derinlemesine görüşmeler gerçekleştirdi. Katılımcılara göre Icardi ile Wanda Nara’nın ilişkisi ve medyaya yansıyan olaylar genel olarak olumsuz değerlendiriliyor. Araştırmanın Türkiye’deki katılımcıları, ilişkileri daha çok “sansasyonel ve medyatik” olarak tanımlarken, Arjantin’de bu konu daha kişisel ve ahlaki bir perspektiften değerlendiriliyor.
Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN!
2024’ün en beğenilen dizileri
Teknoloji değişiyor, mecralar değişiyor, tüketim alışkanlıkları değişiyor, “insan” değişiyor, hâsılı dünya değişiyor… Ancak değişmeyen bir şey var ki o da içimizdeki dizi sevgisi! İster TV olsun ister dijital platformlar, bir bölüm biterken diğer bölümün jeneriği duyuluyor ve dizi aşkı her geçen gün güç kazanıyor. Elbette bu durum pazarlama dünyasındaki trendleri de etkiliyor… Peki, izleyiciler ekranda en çok hangi dizileri görmek istiyor? Dizileri nerelerden takip ediyor, hangilerinden gözlerini alamıyor? Marketing Türkiye adına XSights’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Beğenilen Dizileri” araştırması hem bu soruların yanıtlarına ışık tutuyor hem de izleyicilerin alışkanlıklarına dair kapsamlı içgörüler sunuyor.
Etkili iletişimin en “etkileyicileri”: Yılın influencer’ları!
Nereden bakarsanız bakın onlar artık hayatın da pazarlama evreninin de vazgeçilmez oyuncuları. Viral olan her üründen müşteri sadakatine dek stratejilerin ayrılmaz birer parçası influencer’lar. Trendler değişiyor, içerik planlamaları farklılaşıyor ama günden güne popülariteleri de etki güçleri de büyüyor… Hal böyleyken yılın en başarılı markalarına ve en etkili içerik üreticilerine mercek tutmamak olmazdı! Yılın öne çıkan influencer’ları Marketing Türkiye için Merve Deşen liderliğindeki CreatorDen ekibinin hazırladığı analizden geliyor…