
“Aktif yaşamı desteklemek DNA’mızda var”
Sporun birleştirici gücüne inanarak aktif yaşamı destekleyen Intersport, Türkiye pazarında Eren Perakende distribütörlüğündeki ikinci yılına girerken büyüme hedeflerini ve stratejilerini de güncelledi. Lokal odaklı yaklaşımıyla, tüketicilere yalnızca spor ürünleri sunmakla kalmayıp aynı zamanda spor deneyimini yaşatmayı amaçlayan marka, genişleyen mağaza ağı, yenilikçi teknolojileri ve sponsorluklarla spor kültürüne katkı sağlamayı amaçlıyor. Bu vizyon doğrultusunda, Intersport Türkiye’nin hedefleri ve yenilikçi stratejilerini, markanın Türkiye’deki dinamik spor ekosistemine nasıl yön verdiğini Intersport Türkiye Genel Müdürü Gökhan Görgülü ile konuştuk…
Intersport’un Eren Perakende distribütörlüğündeki ikinci yılına girerken, markanın Türkiye pazarındaki büyüme hedefleri ve stratejilerinde ne gibi değişiklikler yapıldı?
Spor ve sporcu potansiyelinin çok yukarıda olduğu ülke pazarımız için geliştirdiğimiz lokal ve tüketici odaklı stratejimizi artık daha deneyim odaklı bir alana taşıyoruz. 2023 yılının Şubat ayında başlattığımız bu yolculukta, Intersport Türkiye ailesi olarak stratejik hedeflerimiz doğrultusunda büyümemizi sürdürüyoruz. Mevcut mağaza ağımızı, ülke genelindeki yatırımlarımızla 24 mağazadan beş yıl içerisinde 100 mağazaya çıkarma hedefiyle tüm şehirlerdeki varlığımızı güçlendirmeye devam ediyoruz. Ayrıca dijitalleşmeye daha fazla odaklanarak, e-ticaret platformumuzun kullanıcı deneyimini standartların yukarısına çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye’de aktif sporu daha fazla desteklemek adına topluluk etkinliklerine ve yerel spor projelerine yatırım yapmayı da büyüme stratejimizin bir parçası haline getirdik.
Intersport olarak aktif yaşamı desteklemek adına tüketicilere sunduğunuz hizmetler ve ürün yelpazesinde öne çıkan yenilikler neler?
Aktif yaşamı desteklemek bizim marka DNA’mızın bir parçası. Intersport’un global mottosu olan “Heart of Sport” marka konumlamasını her noktaya taşıyarak, yüksek kalitedeki spor ekipmanlarını ve global markaların en yenilikçi koleksiyonlarını tüketicilerimize sunuyoruz. Running, training, futbol gibi topluluk aktiviteleriyle hedef kitlemizin hareketli yaşam tarzını teşvik ediyoruz. Bunun yanında, mağazalarımıza gelen ziyaretçilerimize özel spor kategorileri bazında hizmetler sunarak tüketicilerin en doğru ve konforlu ürünleri bulmasına yardımcı oluyoruz. Ayrıca, mağazalarımızda uyguladığımız yenilikçi SafeSize teknolojisi sayesinde, ziyaretçilerimizin ayak ölçülerini analiz ederek onlara en uygun ve konforlu ayakkabıyı sunuyoruz. Kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmak, mağazacılık vizyonumuzun önemli bir parçası.


Markanın hedef kitlesini tanımlarken hangi kriterlere odaklanıyorsunuz?
Yaş, cinsiyet gibi klasik demografik kriterlerin ötesine geçiyoruz. Spor yapmayı bir yaşam biçimi haline getiren, sağlıklı yaşamı önemseyen, spor teknolojilerini ve yenilikleri takip eden kişileri hedefliyoruz. Aynı zamanda, profesyonel sporcular kadar günlük aktif yaşamı benimseyen bireyler de stratejimizde önemli bir yer tutuyor. Özellikle genç neslin spor bilincini artırmak için onların yaşam tarzına hitap eden ürünler ve deneyimler sunmaya özen gösteriyoruz.
Deneyim mağazacılığı konsepti Intersport’un mağazalaşma stratejisinde nasıl bir yer tutuyor? Tüketicilere fiziksel mağazalarda ne gibi deneyimler sunuyorsunuz?
Deneyim mağazacılığı, aslında stratejimizin merkezinde yer alıyor. Fiziksel mağazalarımızda yalnızca ürün satışı değil, tüketicilere sporun ruhunu hissettiren fırsatlar sunuyoruz. Örnek verecek olursak, oluşturduğumuz koşu alanımızla müşterilerimize doğru koşu ayakkabısını seçme imkanı tanıyoruz. Ayrıca, futbol kategorisinde mağaza içindeki mini sahalarımızla deneyimleme alanları yaratıyor; yoga matı deneyim köşeleri gibi alanlarla da tüketicilere ürünlerimizi test etme fırsatı veriyoruz. Bu sayede mağazalarımızı sadece alışveriş yapılan bir yer olmaktan çıkarıp, spor deneyiminin bir parçası haline getiriyoruz.

Etkinlik sponsorluklarınız kapsamında hangi alanlarda görünürlük sağlamayı hedefliyorsunuz?
Sponsorluklarımızda hem amatör hem de profesyonel spor dallarına odaklanıyoruz. Özellikle koşu, futbol, basketbol, fitness ve outdoor sporları gibi alanlarda görünürlüğümüzü artırmaya devam ediyoruz. Yerel maratonlar, kulüp etkinlikleri ve bireysel katılımın olduğu spor aktivitelerinde aktif rol alarak markamızın herkes için spor felsefesini vurguluyoruz. Kış sporlarında da varlığımızı güçlendirerek kayak ve snowboard alanlarında hem amatör hem de profesyonel sporcular için önemli bir adres olmayı hedefliyor, bu branşların daha geniş kitleler tarafından benimsenmesini teşvik ediyoruz. Ayrıca, genç sporculara yönelik projeleri destekleyerek ülkemizdeki spor potansiyelinin toplumsal farkındalığını yaratmayı da önceliklerimiz arasına aldık.
Darüşşafaka Basketbol Takımı sponsorluğunuzun çıkış hikayesinden bahseder misiniz?
Darüşşafaka Basketbol Takımı sponsorluğumuz, sporu birleştirici bir güç olarak görme vizyonumuzun bir yansıması. Darüşşafaka, sadece bir spor kulübü değil, aynı zamanda eğitime ve gençlerin gelişimine önem veren bir kurum. Biz de gençlerin spor yoluyla hem fiziksel hem de zihinsel olarak güçlenmelerine katkı sağlamak istiyoruz. Bu sponsorluğumuzla, sporun eğitim ve sosyal sorumlulukla nasıl birleştiğini göstermek istiyoruz. Darüşşafaka ile birlikte genç yeteneklerin yetişmesine katkı sağlamak, bizim için büyük bir gurur kaynağı. Sponsorluğumuzun bir diğer önemli parçası da 9-17 yaş arası yaklaşık 2 bin genç basketbolcunun katılım sağladığı Yıldızlar Ligi Turnuvası. Genç yeteneklerin gelecekteki Türk basketboluna olan katkılarında Intersport olarak aktif bir rol almak da uzun vadedeki sürdürülebilir hedeflerimizden birisi.