Heinz, ikonik gıda kombinasyonlarıyla lezzet hafızasını tetikliyor
Heinz, İngiltere’nin en sevilen yiyecek eşleşmelerini öne çıkaran yeni bir Masterbrand kampanyası başlattı. Wieden + Kennedy London iş birliğiyle hazırlanan “Trigger the Taste” kampanyası, markanın 150 yıllık mirasına dayanarak lezzet odaklı bir mesaj veriyor.
Ülke genelinde yayınlanan kampanya, Heinz’ın en çok tercih edilen ürünlerini öne çıkaran yakın çekim görsellerle tüketicilere hitap ediyor. Reklamlarda Heinz, “Seriously Good” Mayonez, Baked Beans ve diğer popüler ürünlerin lezzet vurgusu ön planda tutuluyor. Kampanya, Heinz’ın belirli yiyeceklerle ayrılmaz bir ikili oluşturduğunu göstererek; patates kızartmasının ketçap, sıcak ekmeğin ise çorbayı çağırdığı anlara odaklanıyor.
Heinz’ın ünlü “It Has to Be Heinz” sloganına yeni bir yorum getiren kampanya, logoda “Heinz” yerine “Chips” (Patates Kızartması), “Toast” (Tost) gibi tamamlayıcı yiyecekleri kullanıyor.
Ön testlerde tüketicilerin yüzde 70’ten fazlası kampanyanın Heinz’a ait olduğunu hemen fark etti.
Kampanya hakkında değerlendirmelerde bulunan Kraft Heinz UK+I Lezzet Yükseltme ve Masterbrand Direktörü Thiago Rapp, “Bazı yiyecekler birbirleriyle ayrılmaz bir bağa sahip. Heinz, bu eşleşmeleri en iyi şekilde tamamlayan marka. ‘Trigger the Taste’ kampanyasıyla bu basit ama güçlü içgörüyü vurguluyoruz” dedi.
Wieden + Kennedy London’ın kreatif direktörleri Joe De Souza ve Juan Sevilla, “Heinz’ın lezzeti, tüketiciler için güçlü bir çağrışım yapıyor. İnsanlar ketçap görünce patates kızartmasını, Heinz Fasulye’yi görünce ise tostu düşünüyor. Kampanyanın gücü de buradan geliyor” ifadelerini kullandı.
Kampanya kapsamında Londra, Manchester, Edinburgh, Newcastle, Glasgow ve Leeds gibi büyük şehirlerde dikkat çekici açık hava reklamları yer alacak. Ayrıca Heinz, dağıtım kamyonlarını ve Londra’nın ikonik kırmızı otobüslerini ketçap ve fasulye temalı görsellerle giydirerek sokaklara taşıyacak. Kampanya, İngiltere’nin yanı sıra İspanya gibi Avrupa’nın önemli pazarlarında da hayata geçirilecek.
Kaynak: LBB Online