![Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2025/02/1-DAKIKADA-GUNDEME-BAKIS-11-3.jpg)
Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi
![Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2025/02/6-subat-deprem.png)
6 Şubat 2023’te merkez üssü Kahramanmaraş’ın Pazarcık ilçesi olan 7,7 büyüklüğündeki depremde hayatını kaybedenler anıldı. 11 ili etkileyen bu felakette 53 binden fazla kişi hayatını kaybederken, 100 binden fazla kişi yaralandı. Pazarcık Kaymakamlığı tarafından düzenlenen anma programı kapsamında vatandaşlar, belediye hizmet binası önünde toplandı. Katılımcılar, belediyenin hazırladığı deprem filmini izledikten sonra, 6 Şubat 2023’teki ilk sarsıntı anında saat 04.17’yi gösteren Pazarcık Saat Kulesi’ne doğru yürüdü.
Hatay’da da 6 Şubat 2023 depremlerinde yaşamını yitirenler için bir anma programı gerçekleştirildi. Kalabalık bir grup, “Sessiz Yürüyüş” adı altında Atatürk Caddesi’nden Cumhuriyet Meydanı’na kadar yürüdü. Programda, üç semavi dinin temsilcileri dualar okudu. Ardından, depremde hayatını kaybedenlerin anısına Asi Nehri’ne kırmızı karanfiller bırakıldı. Defne ilçesinde ise belediye ekipleri tarafından Uğur Mumcu Bulvarı’na “Unutmadık” yazılı bir platform kuruldu ve burada toplananlar kayıplarını andı.
İskenderun’da da 6 Şubat 2023 depremlerinde hayatını kaybedenler için saat 04.17’de anma programı düzenlendi. Kaymakamlık koordinesinde gerçekleşen programda, katılımcılar saygı duruşunda bulundu ve İstiklal Marşı’nı okudu.
Gaziantep’te, Şehitkamil ilçesinde 6 Şubat 2023 depremlerinde 6 bloktan 4’ünün yıkıldığı ve 134 kişinin hayatını kaybettiği Ayşe Mehmet Polat Sitesi’nde anma programı yapıldı. Sessiz bir yürüyüşün ardından protokol üyeleri ve katılımcılar saygı duruşunda bulundu.
Adıyaman’da da Kahramanmaraş merkezli depremin ikinci yılında binlerce kişinin katılımıyla “sessiz yürüyüş” düzenlendi. CHP Genel Başkanı Özgür Özel, İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Vali Osman Varol, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakan Yardımcısı Ahmet Aydın ve Belediye Başkanı Abdurrahman Tutdere’nin de katıldığı programda, kentin simgesi olan ve 04.17’yi gösteren saat kulesine kadar ellerinde karanfiller ve Türk bayraklarıyla yürüdüler.
Adana’da, Kahramanmaraş depremlerinde yıkılan ve 96 kişinin hayatını kaybettiği Alpargün Apartmanı’nın bulunduğu alanda anma etkinliği gerçekleştirildi. Depremde yakınlarını kaybeden ailelerin konuşmalarının ardından, katılımcılar yıkıntıların bulunduğu alana karanfiller bıraktı.
Malatya’da da 6 Şubat 2023 depremlerinde yaşamını yitirenler için anma programı düzenlendi. Diyarbakır’da ise biri boş olmak üzere 7 bina yıkıldı, 411 kişi hayatını kaybetti ve 912 kişi yaralandı. 5 bin 494 bina ağır, 2 bin 645 bina orta hasar aldı. Depremin ikinci yıldönümünde, Bağlar ilçesi Mevlana Halit Mahallesi’nde 77 kişinin hayatını kaybettiği 11 katlı Serin-2 Apartmanı’nın enkazının kaldırıldığı alanda anma töreni yapıldı.
Kişisel bakım devi Ontex, Türkiye’den çekilme kararı aldı
![Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2025/02/ontex-1024x576.jpg)
Geçtiğimiz hafta Alman Farhym’in Türkiye’deki tesislerini devretmesinin ardından bu kez Belçikalı kişisel bakım devi Ontex, Türkiye birimini devrediyor. Ontex’in Türkiye’deki iştiraki, Türkiye ve çevre bölgelerde güçlü bir konuma sahip olup, ağırlıklı olarak markalı kişisel hijyen ürünleri geliştiriyor, üretiyor, pazarlıyor ve dağıtıyor. Geçtiğimiz yıl yaklaşık 90 milyon Euro satış gerçekleştiren Ontex Türkiye, şirketin Gelişmekte Olan Piyasalar bölümündeki en önemli birimi haline gelirken, bu performansıyla dikkat çekti. Ontex Avrupa Başkanı Laurent Nielley, “Ontex, Türkiye’deki işinden gurur duyuyor ve ekibin son yıllardaki dayanıklılığı ve yürütmedeki mükemmelliği için minnettar, böylece güçlü konumlar ve markalar mirasının üzerine inşa ediyor ve güçlendiriyor” dedi. Şirket, resmi internet sitesinden yaptığı açıklamada, Türkiye operasyonlarından çekildiğini ve tüm hisselerini Dilek Grup’a devredeceğini duyurdu.
Yemek tarifi kanallarının reyting şampiyonları!
![Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2025/02/image-54.png)
Marketing Türkiye ve MTM Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hayata geçirilen “YouTube Rating Report” serisinin ilkinde yeni nesil gazeteciliğe ışık tutulmuş ardından sırasıyla “Otomotiv Yayıncıları”, “Spor Yayıncıları” ve “Teknoloji Yayıncıları” mercek altına alınmıştı. Şimdi ise sırada mutfakta harikalar yaratan, kimi pratik tarifleriyle kimi eşsiz lezzetleriyle ön plana çıkan “Yemek Tarifi Kanalları” var… Veriler ışığında en çok izlenen yemek tarifi kanalları incelendiğinde ilk 10 içerisinde yer alan 9 kanalın 1 milyar izlenme barajını aşmış olduğu görülürken zirvede yer alan Burak Özdemir (Czn Burak) 8 milyarı aşan izlenme sayısıyla fark yaratıyor. Listenin ikinci sırasında “Karadenizli Maceracı” yer alırken onu Nefis Yemek Tarifleri ve Tuba Geçkil takip ediyor.
Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN!
Nefes Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Metin Yılmaz: “Kimseye pabuç bırakmayız…”
![Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2025/02/image-50.png)
2024’ün son ayında yayın hayatına başlayan Nefes gazetesi, basın dünyasında yeni bir sayfa açma iddiasıyla okuyucuların karşısına çıktı. Bu heyecan verici yolculuğun baş aktörlerinden olan Genel Yayın Yönetmeni Metin Yılmaz ile gazetenin misyonu, vizyonu ve geleceğe dair hedefleri hakkında konuştuk. “Nefes” ismiyle hem yeni bir başlangıç yapma umudunu hem de basında eksikliği hissedilen tarafsız ve cesur sesi temsil etmeyi amaçladıklarını dile getiren Yılmaz, “Arkamızda kimse yok. Hem yandaş hem muhalif medya bizi rakip gördüğü için algı operasyonlarıyla yıpratmaya çalışıyorlar. Ama kimseye pabuç bırakmayız” diyor…
Söyleşinin tamamını okumak için TIKLAYIN!
Tüketicinin üstüne Antep fıstığı yağıyor! Peki neden?
![Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2025/02/image-52.png)
Dubai Çikolatası’yla şahlanan Antep fıstığı, kelimenin tam anlamıyla altın çağını yaşıyor… Popüler kahve dükkanlarının menülerinde de atıştırmalık markalarının ürün portföyünde de artık baş köşeyi fıstıklı ürünler süslüyor, lezzet kattığı ürünler yok satıyor… Üstelik bu popülarite sadece Türkiye ile de sınırlı değil. Araştırmalar Antep fıstığının globalde de önlenemeyen yükselişine işaret ediyor. Peki, ne oldu da yılların Antep fıstığı bir anda popüler hale geldi? Global markalar, Antep fıstığını ürün portföylerine entegre ederken hangi stratejileri benimsiyor? Fıstık bazlı ürünlerin popülerleşmesi, gıda ve içecek sektöründe hangi yeniliklere kapı aralıyor?
Brandverse Awards’ta erken başvuru dönemi devam ediyor…
![Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi Depremin 2. yılında Türkiye kayıplarını anıyor… | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2025/02/image-55.png)
Birbirinden iddialı projelerin 8 ana bölüm altında rekabet edeceği Brandverse Awards erken başvuru dönemi devam ediyor. Pazarlama, reklam ve iletişim alanındaki en iyi işlerin değerlendirileceği Brandverse Awards’a erken katılım avantajıyla dahil olmak için son gün 17 Şubat! Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği’nin (REPİD) Brandverse Awards desteği bu yıl da devam ediyor. Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), Açıkhava Reklamcılar Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve üyelerinin katılımıyla kurulan, İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği İDA ve Türkiye Araştırmacılar Derneği TÜAD’ın da üye olduğu REPİD, pazarlama ve pazarlama iletişimi sektörünün en kapsayıcı sivil toplum kuruluşu olma özelliği taşıyor.