Marketing Türkiye ve MTM Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hayata geçirilen “YouTube Rating Report” serisi daha önce ölçülmeyen ve raporlanmayan rekabet alanlarına ışık tutmaya devam ediyor. Serinin bu kez merceğinde “Televizyon Kanalları” var. Zira geleneksel reyting rekabetini sürdüren televizyon kanalları artık YouTube’da yarışıyor! Peki, bu rekabette hangi kanallar öne çıkıyor? Hangi kanalların daha çok abonesi var, en çok kimler izleniyor? Ulusal kanallardan yerel kanallara, çocuk kanallarından spor kanallarına dek YouTube’da fark yaratan televizyon kanallarına gelin birlikte bakalım…
Reyting savaşları ölçümlenmeye başladığından beri televizyon dünyasının en büyük rekabet alanlarından biri oldu hep. Ancak dijitalleşen dünyada, değişen izleme alışkanlıklarıyla birlikte bir biçimiyle YouTube “yeni televizyon” oldu. Hal böyleyken televizyon kanalları da içeriklerinin bir kısmını YouTube’a taşırken, platformda farklı stratejilerle içerik yayınlamaya da devam ettiler. Rekabetin bu ikinci boyutunu ortaya koyan YouTube Rating Report’un sonuçlarına göre tüm zamanlarda en çok izlenen kanal olma başarısını 9.3 milyar izlenme ile Kanal D göğüslüyor. 220 aydır YouTube’da yayın yapan Kanal D’yi en çok izlenme sıralamasında takip edense yaklaşık yarısı kadar süredir yayın yapan (112 ay) atv oluyor.
3.8 milyar izlenme ile Haber Global en çok izlenen haber kanalı olurken, 6.7 milyar izlenmesiyle TRT Çocuk en çok izlenen çocuk kanalı unvanını kazanıyor. Spor kanalları içerisinde futbol süper liginin resmi yayıncısı olan BeIN Sports YouTube’da da fark yaratmayı başarıyor ve 1,4 milyar izlenmeyle zirvede yer alıyor. Belgesel kanalları söz konusu olduğunda ise izlenmeler hayli düşüyor ve 495 milyonluk izlenme sayısıyla TRT Belgesel kategorisinin lideri oluyor.
Marketing Türkiye ve MTM Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hazırlanan raporun finalinde ise bu kez bir de TİAK verileriyle birlikte iki farklı rekabet alanında kıyaslama okurları bekliyor. TİAK’tan alınan verilere göre 2024 yılı boyunca tüm izleyicilerin reyting ölçümlemesi atv’yi yılın kazananı olarak işaret ediyor. Eğlence içerikleriyle fark yaratan TV8 ikinci sırada yer alırken onu yıl boyu dizileriyle dikkat çeken Show TV takip ediyor.
2024’ü lider kapatan atv’nin benzer bir başarıyı YouTube’da da sergilediği gözlemlenirken, yılın ikincisi TV8’in YouTube’da en çok izlenen TV kanalları arasında ilk 10’da yer almaması dikkat çekiyor. Burada TV8’in YouTube’daki yayın stratejisine de bir parantez açmak gerekiyor. Öyle ki kanalın platformda yaklaşık 700 bin abonesi varken, Survivor Türkiye kanalının 2,9 milyon ve O Ses Türkiye’nin ise 1,2 milyon takipçisi bulunuyor…
İşte “YouTube Rating Report: Televizyon Kanalları” sonuçları
Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye için MTM – Medya Takip Merkezi’nin gerçekleştirdiği Tüm Zamanlar Televizyon Kanalları YouTube Rating Report’ta; 31 Ocak 2025 ve öncesinde Türkiye’deki YouTube hedef kitlesine yönelik açılan Televizyon Kanalları değerlendirilirken kanalın basın meslek ilkeleri ve kanunlara uygun nitelikte olunması gözetilmiştir.