
Türkiye’deki arama trendlerine göre Oscar’ın favorileri!
Sinema dünyasında her yıl büyük heyecan yaratan Oscar ödülleri, izleyicilerin ve eleştirmenlerin yakından takip ettiği bir etkinlik olmaya devam ediyor. Yandex Türkiye, halkın eğilimlerini anlamak adına 2025 Oscar adaylarını, Türkiye’deki arama trendlerine dayanarak analiz etti.
Yandex Türkiye, 2025 Akademi Ödülleri’ne farklı bir perspektif getirerek, Ocak 2024 ile Şubat 2025 arasındaki kullanıcı arama verilerini analiz etti. Bu kapsamda, Türkiye’deki sinemaseverlerin en çok ilgi gösterdiği Oscar adaylarını belirledi. Endüstri profesyonellerinin oyları yerine, halkın arama eğilimlerine dayalı olarak hazırlanan liste, sinema dünyasında dikkat çeken yapımları öne çıkarıyor.
Türkiye’deki kullanıcıların arama trendlerine göre, “The Substance” en çok ilgi gören film olarak zirvede yer aldı. Bilim kurgu türündeki büyük bütçeli “Dune: Part Two” ve bağımsız drama “Anora” ise en çok merak edilen yapımlar arasında yer aldı. İlk beşi tamamlayan diğer filmler “Wicked” ve “Conclave” oldu.
İşte en çok aranan filmler:
- The Substance
- Dune: Part Two
- Anora
- Wicked
- Conclave
- The Brutalist
- Emilia Pérez
- A Complete Unknown
- I’m Still Here
- Nickel Boys
En çok aranan yönetmenler arasında, “The Substance” filminin yönetmeni Coralie Fargeat birinci sırada yer aldı. Onu, “Anora” ile Sean Baker ve “Emilia Pérez” filmiyle Jacques Audiard takip etti. Listenin diğer isimleri ise James Mangold (“A Complete Unknown”) ve Brady Corbet (“The Brutalist”) oldu.
En iyi kadın oyuncu kategorisinde, “The Substance” filmindeki performansıyla Demi Moore en çok ilgi gören isim oldu. Onu Mikey Madison (“Anora”), Cynthia Erivo (“Wicked”), Karla Sofía Gascón (“Emilia Pérez”) ve Fernanda Torres (“I’m Still Here”) takip etti.
Türkiye’deki kullanıcıların en çok aradığı erkek oyuncu ise “A Complete Unknown” filmindeki performansıyla Timothée Chalamet oldu. Onun ardından sırasıyla Adrien Brody (“The Brutalist”), Sebastian Stan (“The Apprentice”), Ralph Fiennes (“Conclave”) ve Colman Domingo (“Sing Sing”) geldi.
Bu analiz, resmi Oscar sonuçlarını doğrudan yansıtmasa da Türkiye’deki sinema tutkunlarının ilgi alanlarını ve film endüstrisine olan yaklaşımlarını gözler önüne seriyor.