
YouTube’un güzellik arenası: En popüler makyaj ve güzellik kanalları açıklandı!
Marketing Türkiye ve MTM Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hazırlanan “YouTube Rating Report”, daha önce ölçülmeyen rekabet alanlarını mercek altına almaya devam ediyor. Şimdiye kadar YouTube’un en çok izlenen yemek kanallarından spor kanallarına, otomotiv kanallarından teknoloji kanallarına dek pek çok alana ışık tutan serinin odağında bu kez “Makyaj ve Güzellik Kanalları” var… Peki, en çok hangi makyaj kanalları izleniyor? Hangi içerik üreticileri zirvede? Güzellik dünyasının YouTube’daki devleri ve şaşırtıcı veriler “YouTube Rating Report”ta…
YouTube’da ilk düzenli içerik üretilen alanlardan biri “makyaj ve güzellik”… Geçen süre içerisinde hem izlenme oranları hem de kozmetik sektörünün sponsorluklarıyla içerik üreticileri için de deyim yerindeyse bir “cazibe” alanına dönüştü. Kategori büyümesini her geçen gün artırırken burada fark yaratan içerik üreticilerinin abone sayıları milyonları aştı. Kuşkusuz bu renkli rekabetin öne çıkan isimlerinden biri Danla Bilic’ti… Kendisi kategorinin gelişiminde oynadığı rolle hayli önemli bir isim olsa da son dört yılda “vlog”, “yemek programı” formatında içerikler üretti ve son olarak da “DanlaCast” adlı röportaj formatını hayata geçirdi. Kanalını “Makyaj-Güzellik” formatından çıkardığı için Danla Bilic rapora dahil edilmedi.
Makyaj ve Güzellik Kanalları arasında en çok izlenenlere baktığımızda ürettiği 2 bin 800 video ile yaklaşık 3 milyar izlenme sayısına ulaşan Merve Nur Çarlıoğlu (Merbemio) listenin zirvesinde yer alıyor. Milyar izlenme barajını aşan bir diğer isim Ceren Yaldız listenin ikinci sırasında yer alırken onu sırasıyla Aslı Güler, Merve Özkaynak ve Tuana Tezsay takip ediyor.
En çok abone sayısına sahip kanallar arasında 2 milyon takipçiyi aşan Ceren Yaldız ve Merve Özkaynak sıkı bir rekabet içerisindeyken; Merve Nur Çarlıoğlu, Başak Karahan, Şeyda Erdoğan ve Elif Yalçın da 1 milyon takipçi plaketine sahip diğer içerik üreticileri olarak dikkatleri çekiyor.
Toplam izlenme içerisinde lider olan Merve Nur Çarlıoğlu aylık izlenme ortalamalarında da 29 milyon izlenme ile zirveye demir atmış durumda. Ceren Yaldız, Aslı Güler, Tuana Tezsay ve Merve Özkaynak aylık izlenme ortalamaları en yüksek 5 içerik üreticisi olarak rapora yansıyor.
İşte “YouTube Rating Report: Makyaj ve Güzellik Kanalları” sonuçları





Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye için MTM – Medya Takip Merkezi’nin gerçekleştirdiği Tüm Zamanlar Makyaj ve Güzellik Kanalları YouTube Rating Report’ta; sadece makyaj ve güzelliğe odaklanan kanallar ve kanal içeriklerinin sadece YouTube için üretilmiş olması esas alınmıştır. 28 Şubat ve 2025 ve öncesinde Türkiye’deki kullanıcıları hedefleyen ve dili Türkçe olan kanallar değerlendirilirken kanalın basın meslek ilkeleri ve kanunlara uygun nitelikte olunması gözetilmiştir.
Rapora ilişkin detaylı analize MTM – Medya Takip Merkezi’nden ulaşabilirsiniz…