
Oyun sektörü altın çağını yaşıyor: Türkiye, gamer oranıyla zirvede
Avrupa’da oyun sektörü, dijital ödemelerdeki devasa artışla yeni bir döneme giriyor. Visa’nın son verileri, oyun harcamalarının diğer sektörleri geride bırakarak rekor seviyelere ulaştığını gösteriyor. Özellikle Türkiye, bu büyümenin öncüsü olarak dikkat çekiyor.
Visa verilerine göre, Avrupa’daki Visa kart kullanıcılarının oyun harcamaları 2024’te bir önceki yıla göre yüzde 16,7 arttı. Bu artış, toplam harcama büyümesinin yüzde 40 üzerinde gerçekleşti. Oyun harcamaları, seyahatten yüzde 60, modadan yüzde 75, tiyatro ve sinemadan yüzde 85 daha fazla yükselerek gaming’i Avrupa’nın en hızlı büyüyen sektörlerinden biri haline getirdi.
Türkiye, yüzde 24 ile en yüksek oyuncu payına sahip ülke olurken, her dört Visa kart kullanıcısından biri gamer olarak öne çıktı. Avrupa genelinde en yüksek harcama miktarı İspanya’da görülürken, en fazla işlem Macaristan’da gerçekleşti.
İçerik üreticileri oyun sektörünü şekillendiriyor
Visa’nın araştırmasına göre, içerik üreticileri oyun sektöründeki harcamaları giderek daha fazla etkiliyor. Oyuncuların yüzde 28’i harcama kararlarında içerik üreticilerinin yönlendirici rol oynadığını söylerken, yüzde 53’ü haftada en az bir kez oyun influencer’larıyla etkileşimde bulunuyor. Bu oran 18-24 yaş arasında yüzde 70’e çıkıyor.
Oyun içeriğine talep artarken, üretici sayısı da hızla yükseliyor. Oyuncuların yüzde 30’u ya yayın yapıyor ya da içerik üretiyor. Katılımcıların yüzde 21’i kendini içerik üreticisi olarak tanımlarken, yüzde 52’si gelecekte bu alana adım atmayı planlıyor. Ayrıca, oyuncuların yüzde 91’i son üç yılda oyun influencer’lığını daha cazip bir kariyer olarak görüyor.
Bununla birlikte, içerik üreticileri çeşitli zorluklarla da karşılaşıyor. Gelir elde edenler için en büyük engeller arasında hedef kitlelerini büyütmek (yüzde 34), ödeme almak (yüzde 35) ve platform kurallarını anlamak (yüzde 34) bulunuyor.
Gelir elde etmeyen ancak içerik üretenlerin karşılaştığı en büyük beş zorluk ise şunlar:
- İzleyici kitlesi oluşturmak ve büyütmek (yüzde 46).
- Sponsorluklar ve marka iş birlikleri yapmak (yüzde 35).
- İlgi çekici içerik üretmek ve yaratıcı baskıyı yönetmek (yüzde 34).
- Teknik konularla ilgilenmek (yüzde 34).
- Düzenli gelir elde etmek (yüzde 34).
Oyun sektörü, oyuncuların becerilerini artırıyor
Visa’nın araştırması, oyun sektörünün sadece ekonomiyi canlandırmakla kalmayıp aynı zamanda oyuncuların becerilerini de geliştirdiğini ortaya koyuyor. Gamer’ların beşte dördü (yüzde 81), oyun oynamanın veya izlemenin problem çözme ve hızlı düşünme becerilerini geliştirdiğini düşünüyor. Oyun içeriği üreticileri de benzer görüşte. Birçok içerik üreticisi, faaliyetlerinin web tasarımlarını ve dijital becerilerini geliştirdiğini düşünüyor (yüzde 71).
“Oyun artık küresel bir kültür”

Visa Türkiye Genel Müdürü
Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, konuyla ilgili şunları söyledi: “Oyun dünyası artık sadece bir eğlence aracı değil, küresel bir kültür. Her yaştan bireyin kendini ifade edebildiği dinamik bir sosyal alan ve hızla gelişen bir ekosistem. Bu ekosistem her geçen gün teknolojinin sınırlarını daha da ileriye taşırken, küresel ölçekte önemli bir ekonomiyi de oluşturuyor. Oyun ekosistemi artık yalnızca yaratıcılığı değil, aynı zamanda dijital girişimciliği ve yeni iş modellerini de destekleyen dev bir ekonomi haline geldi. Visa olarak, bu alandaki içerik üreticilerini güçlendirmeye; güvenli, hızlı ve kolay ödeme çözümlerimizle onları destekleyerek, yaratıcılıklarını özgürce ortaya koymalarını sağlamaya devam edeceğiz.”