
Yoksa sizin hala baristanız yok mu?
Marketing Türkiye ve Versuni Türkiye iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Küçük Ev Aletleri Araştırması” Türk tüketicilerinin kahve makinesi tercihlerini detaylı verilerle analiz ediyor. Geçtiğimiz aylarda yayımlanan bölümleriyle ses getiren araştırma, bu kez de evlerin baristası kahve makinelerini mercek altına alıyor. İşte kahve sektörünün trendleri ve Türkiye’nin kahve makinesi tercihleri…
Kahve, günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası. “Güne kahvesiz başlayamayan” Türk insanının sayısı her geçen gün artarken, hanelere de bir bir otomatik kahve makinelerinden Türk Kahvesi makinesine kadar pek çok küçük ev aleti giriyor. Bir yanda geleneksele bağlı olup Türk kahvesi ile yoluna devam edenler, bir yanda da neredeyse her bir tuşuyla farklı bir kahve hazırlayan tam otomatik kahve makinelerinden vazgeçemeyenler… Peki, Türkiye’de kahve severler en çok hangi makineleri tercih ediyor? Kahve tüketim alışkanlıkları nasıl eviriliyor? Kahve makinesini nereden araştırılıp nereden satın alınıyor? Yanıtlar, “Küçük Ev Aletleri Araştırması”ndan geliyor…
Türk Kahvesi olmazsa olmaz!
Evinizde aşağıdaki kahve makinelerinden hangilerini kullanıyorsunuz?

“Evinizde kahve makinelerinden hangilerini kullanıyorsunuz?” sorusuna katılımcıların yüzde 67,8’i, Türk kahvesi makinesi, yüzde 29,4’ü filtre kahve makinesi yanıtını verirken, “evimde kahve makinesi yok” diyen katılımcıların oranı yüzde 19,2 olarak araştırmaya yansıyor. Evinde son dönemin en hızlı büyüyen kategorisi espresso kahve makinesi olduğunu ifade edenlerin oranı yüzde 11,4, kapsül kahve makinesi olduğunu ifade edenlerin oranı ise yüzde 11,3 oluyor. “En sık hangi kahve makinesini kullanmayı tercih ediyorsunuz?” diye sorulan katılımcıların açık ara farkla tercihi (yüzde 70,9) Türk kahvesi makinesi oluyor. Filtre kahve makinesi diyenlerin oranı yüzde 15,2, kapsül kahve makinesi diyenlerin oranı yüzde 8 ve espresso kahve makinesi yanıtını verenlerin oranı yüzde 5,8 olarak araştırmaya yansıyor.
Kahvesiz gün geçmiyor

Katılımcılara yöneltilen “Ne sıklıkla kahve içiyorsunuz?” sorusuna; “Günde 1-3 kere” yanıtını verenlerin oranı yüzde 60,3, iki günde bir kez diyenlerin oranı yüzde 11,6, haftada 3-4 kez diyenlerin oranı yüzde 9,9 oluyor. Günlük rutinlerde kahve makinelerinin yerini anlamak için sorulan “kahve makinenizi günün hangi saatinde kullanıyorsunuz?” sorusuna gelen yanıtlar ise şöyle:
Türkiye’deki kişi başına düşen kahve tüketimi

“Bir kahve makinesi alacağınız zaman ürünü daha çok nereden satın almayı tercih edersiniz?” diye sorulan katılımcıların yüzde 50,5’i “satış noktasına giderek”, yüzde 49,5’i ise “online mağazadan” yanıtını veriyor. “Bir kahve makinesi alırken hangi özellikler sizin için vazgeçilmezdir?” sorusunun yanıtları, kullanım kolaylığı (yüzde 81,9), hız (yüzde 49,2), içecek çeşidi (yüzde 37,6), kişiselleştirme özelliği (yüzde 31,6), süt köpürtme sistemi (yüzde 26,8) olarak sıralanırken; “Satın alma kararınızda en çok hangi faktörler etkili?” sorusunun yanıtları şöyle ise: Kalite (yüzde 71,6), fiyat (yüzde 67) performans (yüzde 64,8), dayanıklılık (yüzde 64,6), marka (yüzde 53,1) tasarım (yüzde 32) oluyor…
Philips=Kalite

Araştırmada katılımcılara markaları hangi sıfatlarla eşleştirdikleri de soruldu. Buna göre Philips, yüzde 64,5 ile “yüksek kaliteli”, yüzde 51,7 ile “hayatı kolaylaştıran”, yüzde 45 ile yenilikçi ve yüzde 41,4 ile de “ürününün arkasında duran” bir marka olarak araştırmaya yansıdı.
Geleneksel kahve kültürünü modern dokunuşlarla harmanlıyoruz
✓ Araştırma ve pazar verileri, Türkiye’de kahve kültürünün giderek daha da zenginleşeceğini ve çeşitleneceğini gösteriyor. Tüketicilerin farklı kahve türlerine olan ilgisi arttıkça, kahve makinelerinde de kişiselleştirme ve içecek çeşidi gibi özellikler daha da önem kazanacak. Philips, bu trendleri yakından takip ederek hem geleneksel Türk kahvesi kültürünü hem de taze çekirdekten kahve öğüten espresso bazlı modern kahve trendlerini destekleyen çözümler sunmaya devam edecek. 2025 yılı hedeflerimiz arasında, tam otomatik espresso makineleri ve diğer yenilikçi ürünleriyle pazar liderliğini daha da pekiştirmek yer alıyor.
✓ Philips ürünlerimizdeki yenilikçi teknolojilerimizle espresso segmentinde sunduğumuz çözümler, bu beklentilere en iyi şekilde yanıt veriyor. LatteGo serimiz sayesinde, kullanıcılarımıza sessiz çalışma, kolay kullanım ve üstün kahve kalitesi sunarken, markamızın sektördeki liderliğini de pekiştiriyoruz. Yenilikçi ürünlerimizle, sadece ev teknolojilerinde değil, kahve kültürünün evde de zenginleşmesine öncülük ediyoruz. Gelişen tüketici beklentileri doğrultusunda, espresso makineleri segmentinde sürekli Ar-Ge yatırımlarımızı sürdürüyor ve teknolojik çözümlerimizi yenilemeye devam ediyoruz.
✓ Bu gelişmeler ışığında, evde kahve hazırlama deneyiminin bir yaşam tarzına dönüştüğü Türkiye pazarında, Philips LatteGo espresso makineleriyle sunduğu inovatif çözümler, hem geleneksel kahve kültürünü modern dokunuşlarla harmanlıyor hem de sektördeki liderliğini sağlamlaştırıyor. Tüketicilerin evde barista kalitesinde kahve keyfi yaşaması için tasarlanan ürün portföyünün, önümüzdeki dönemde de markanın inovatif stratejilerinin en önemli göstergelerinden biri olmaya devam etmesini öngörüyoruz.
Araştırmanın metodolojisi:
Saeco, Gaggia, Preethi, Philips Walita, L’OR Barista, Senseo ve Philips gibi markaların çatı şirketi Versuni Türkiye ve Marketing Türkiye iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından yürütülen çalışma, 24 Aralık 2024-10 Ocak 2025 tarihleri arasında mobil paneliyle yürütüldü. Yüzde 95 güven aralığında yüzde 3 hata payıyla 1067 kişi ile görüşme yapılan araştırmada temsili yaş, cinsiyet ve NUTS1 bölge dağılımı örnekleme yöntemi kullanıldı.