
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Pazarlama ve pazarlama iletişimi; yalnızca markaların değil, tüm iş dünyasının dinamiklerini şekillendiren bir üst disiplin… Değişen tüketici alışkanlıkları, dönüşen iş modelleri ve dijitalleşmenin getirdiği yeniliklerle birlikte pazarlama ekosistemi sürekli olarak evriliyor. İşte tam da bu yüzden, pazarlamaya dair her kaynak, her bilgi ve her perspektif bugün her zamankinden daha değerli… Marketing Türkiye; bu değerli bilgiyi tam 35 yıldır sektörle buluşturuyor, pazarlama dünyasının en güncel gelişmelerini analiz ediyor, ilham veren içerikler üretiyor ve sektör profesyonelleri için güvenilir bir referans noktası olma misyonunu ilk günkü heyecanıyla sürdürüyor. Peki, sektörümüzün önde gelen paydaşları için Marketing Türkiye ne ifade ediyor? Sözü onlara bırakıyoruz…
Bu özverinin şahidiyim

Ahmet Pura – Reklamverenler Derneği (RVD) Yönetim Kurulu Başkanı, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) Yönetim Kurulu Başkanı: “Her şart altında kendini yenileyerek bugünlere gelmek, hele ki eski günlerini mumla arayan basında, 35 yıldır Marketing Türkiye markasını yaşatmak, çok önemli bir başarıdır.
Dile kolay; 52 yıllık iş yaşamımda, 35 yılın tamamında birlikte geçen mesaimiz var, bu süre içinde ne denli özveriyle çalıştığınıza şahitliğim var.
Artık 35 yaş olgunluğuna erişmiş bir markanın, sektörün başvuru kaynağı olma özelliğini sekteye uğratma gibi bir şansı yok. Dilerim ki tüm paydaşları gözeterek beraber çalışma kültürüne hizmet edecek ve yenilikçi bakış açısıyla sektörü yönlendirecek daha nice seneleriniz, senelerimiz olur. Her şey gelir geçer markalar daima yaşar, iyi ki varsın Marketing Türkiye!”
Objektif bir referans noktası

Ali Fuat Orhonoğlu – Unilever Türkiye Ülke Başkanı: “Marketing Türkiye, pazarlama ve iletişim dünyasının nabzını tutan, sektöre yön veren, objektif ve derinlemesine içerikler sunan önemli bir referans noktası.
Sorumlu pazarlama ve reklamcılığa bağlı anlayışa sahip bir şirket olarak, Marketing Türkiye’yi yalnız bir yayın organı olarak görmüyor; 35 yıldır sektöre rehberlik eden, sürdürülebilirlik stratejimizin her adımında bize eşlik eden yol arkadaşımız olmasından büyük mutluluk duyuyoruz.”
Gelişmeye ve dijital dönüşüme yön veren bir bilgi platformu

Tuba Baştan – P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkan Vekili: “Marketing Türkiye ülkemizde ve globalde; pazarlama ve iletişim dünyasının nabzını tutan, sektöre dair tüm gelişmeleri, yenilikleri ve öngörüleri takip edebildiğimiz çok önemli bir yayın.
Bunun ötesinde Marketing Türkiye’nin bir bilgi platformu olarak gelişmeye ve dijital dönüşüme yön verecek içerikler, etkinlikler ve eğitimler üretmesini de çok kıymetli buluyorum.”
Sektöre yön veriyor…

Yenal Gökyıldırım – FLO GROUP CEO’su: “Marketing Türkiye 35 yıldır pazarlama ve iletişim dünyasının nabzını tutarak sektöre yön veriyor, oluşturduğu ekosistemle bu sektörün gelişimine büyük katkı sağlıyor. Perakende gibi dinamik ve rekabetin yoğun olduğu bir sektörde, trendleri takip etmek ve doğru stratejiler geliştirmek için Marketing Türkiye’nin sunduğu içerikler, araştırmalar büyük değer taşıyor. Marketing Türkiye dergisi, Türkiye’nin ilk ve en köklü yayınlarından biri olarak, pazarlamanın çok daha az telaffuz edildiği dönemlerde sektöre büyük bir ivme kazandırdı. Zamanla değişen piyasa dinamiklerine uyum sağlayarak sadece bir dergi olmanın ötesine geçerek; girişimcilik, verimlilik, sürdürülebilirlik, inovasyon ve markalaşma gibi alanlarda bilgi üreten kapsamlı bir platforma dönüştü. Marketing Türkiye’ye başarılı nice 35 yıllar diliyorum.”
İçgörülerle bir perspektif sunuyor

Nilhan Onal Gökçetekin – Hepsiburada CEO’su: “Marketing Türkiye, pazarlama ve iletişim dünyasının en köklü ve etkili mecralarından biri. 35 yıldır sektörde dönüşümü takip eden değil, dönüşüme yön veren bir platform olmayı başardı.
Özellikle dijitalleşmenin hız kazandığı, müşteri beklentilerinin ve alışveriş alışkanlıklarının sürekli değiştiği günümüzde, sunduğu içgörülerle bizlere değerli bir perspektif sunmaya devam ediyor. Şüphesiz ki e-ticaret ekosisteminin gelişimini destekleyen, teknoloji ve veri odaklı pazarlama stratejilerine ışık tutan bir kaynak olarak, sektör profesyonellerinin de vazgeçilmezlerinden biri.”
Çok değerli bir platform ve iş ortağı

Mert Karaibrahimoğlu – Penti CEO’su: “Marketing Türkiye, Penti olarak bizim için sadece bir yayın organı değil; pazarlama ve iletişim dünyasının nabzını tutan, sektöre yön veren, güncel trendleri, yenilikçi stratejileri ve başarılı marka hikayelerini paylaşan çok değerli bir platform ve iş ortağı. Yaptığı araştırmalar sayesinde sağladığı içgörüler, sektör profesyonelleri için değerli bir kaynak oluştururken paylaştığı başarılı marka hikayeleri de sektöre yeni adım atanlar için ilham oluyor.
Günseli Özen ve değerli Marketing Türkiye ekibine, sektöre kattıkları büyük değer ve her zaman ilham veren bakış açıları için gönülden teşekkür ediyorum. 35 yıllık bu yolculukta, böylesine güçlü bir vizyonla sektöre ışık tuttukları için kendilerini içtenlikle kutluyor, daha nice başarılı yıllar diliyorum.”
Pazarlama ekosistemini şekillendiriyor

Sitare Sezgin – Teknosa CEO’su: “Marketing Türkiye benim için her şeyden önce bir ilki temsil ediyor. Türkiye’de pazarlama ve iletişim alanındaki ilk yayın olarak, sadece güncel gelişmeleri aktaran bir mecra değil, aynı zamanda pazarlama ekosisteminin şekillenmesine katkı sunan çok değerli bir referans noktası. Sektörün nabzını tutan araştırmaları, derinlikli röportaj ve içerikleriyle tüm okurlar için yıllardır güvenilir bir rehber olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca Marketing Türkiye’nin iş dünyasını bir araya getiren ve paydaşların birbirinden beslenmesi sağlayan buluşmalarını da çok önemsiyorum. Bu buluşmalar, sektör profesyonellerinin bilgi ve deneyimlerini paylaşmalarına olanak tanırken, yeni iş birliklerinin doğmasına ve pazarlama dünyasındaki yeniliklerin daha geniş kitlelere ulaşmasına da zemin hazırlıyor.”
Sektörün dönüşümünde çok önemli bir rolü var

Mehmet Tütüncü – Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve CEO’su: “Marketing Türkiye, pazarlama iletişiminin ülkemizde gelişiminde katkıları olan önemli bir yayın olarak öne çıkıyor. Yayın, sektörün her yönüyle nabzını tutan kapsamlı ve titiz habercilik anlayışının yanı sıra gerek içerik gerekse platformlarıyla sektörün dönüşümünde de çok önemli bir role sahip. Rahmetli Attila Öğüt ile başlayıp, sevgili Günseli Özen’in liderliğinde yolculuğuna başarıyla devam eden Marketing Türkiye’nin 35. yaşını tebrik ediyor, önümüzdeki dönemde sektör için aynı kararlılıkla nice başarılara imza atmaya devam edeceğine yürekten inanıyorum.”
Çok değerli bir paydaş

Sinem Sandıkçı Gökçen – L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü: “Marketing Türkiye pazarlama dünyasında inovasyonun, dijitalleşmenin ve sürdürülebilirliğin ön planda olduğu bu dönüşüm çağında, sektöre yön veren güçlü bir mecra ve bizim için çok değerli bir paydaş. Sektördekilerin güncel trendleri takip etmesi, yenilikçi stratejiler geliştirmesi ve farklı bakış açılarıyla zenginleşmesi için vazgeçilmez bir kaynak. Ekosistemine kattığı değerle, ilham verici bir rol üstleniyor. Daha nice yıllar bizlerle olması dileğiyle…”