
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
MTM Medya Takip Merkezi, Mart 2025’te medya ve sosyal medyada en çok konuşulan televizyon dizilerini araştırdı. Rapora göre Kızılcık Şerbeti ve Uzak Şehir öne çıktı. Yayın günleri ve dizilerin yer aldığı mecralar ise konuşulma oranlarında belirleyici oldu.
Araştırma sonuçlarına göre, geçtiğimiz ay televizyon dizileri ekranların yanı sıra medya ve sosyal medyada da gündemden düşmedi. İzleyici tercihleri, mecra ve yayın gününe göre farklılık gösterdi. Bu farklılıklar, dizilerin haber ve dijital içeriklerdeki yerini etkiledi.

Kızılcık Şerbeti ve Eşref Rüya medyada öne çıktı
Medya yansımalarında özellikle internet siteleri ve yazılı basın öne çıkarken, televizyon içeriklerinde konuya yer verilme oranı görece daha düşük seviyede gerçekleşti.
Mart ayında medyada en çok konuşulan dizi, toplam 3 bin 540 içerikle Kızılcık Şerbeti oldu. Show TV ekranlarında yayınlanan dizi, toplumsal konulara yer veren senaryosuyla öne çıkıyor. Dizi, cuma günleri izleyiciyle buluşuyor. İkinci sırada yer alan Eşref Rüya ise 3 bin 448 içeriğe konu olurken, onu, 3 bin 312 içerikle Uzak Şehir takip etti.
Medyada en çok konuşulan diziler
- Kızılcık Şerbeti: 3 bin 540 haber
- Eşref Rüya: 3 bin 448 haber
- Uzak Şehir: 3 bin 312 haber
- İnci Taneleri: 2 bin 596 haber
- Kızıl Goncalar: 2 bin 568 haber
- Sandık Kokusu: 1.969 haber
- Deha: 1.852 haber
- Kuruluş Osman: 1.830 haber
- Hudutsuz Sevda: 1.822 haber
- Kral Kaybederse: 1.777 haber
Uzak Şehir sosyal medyada zirvede
734 bin 100 sosyal medya yansımasıyla Uzak Şehir, Mart ayında dijital mecralarda en çok konuşulan dizi oldu. Dizi, karakter odaklı sahneleriyle sosyal medya kullanıcıları arasında yüksek etkileşim yarattı.
İkinci sırada Kızıl Goncalar (494 bin 300), üçüncü sırada Kızılcık Şerbeti (346 bin 500) yer aldı. Ayrıca Bir Gece Masalı ve Yalı Çapkını, sosyal medya platformlarında geniş yankı bulan diğer diziler oldu.
Sosyal medyada en çok konuşulan diziler
- Uzak Şehir: 734 bin 100 ileti
- Kızıl Goncalar: 494 bin 300 ileti
- Kızılcık Şerbeti: 346 bin 500 ileti
- Eşref Rüya: 322 bin 000 ileti
- Bir Gece Masalı: 279 bin 300 ileti
- Yalı Çapkını: 269 bin 800 ileti
- Hudutsuz Sevda: 244 bin 300 ileti
- Sahipsizler: 205 bin 400 ileti
- Piyasa: 204 bin 000 ileti
- Deha: 192 bin 600 ileti
Mecra tercihleri; hikayeye göre farklılaşıyor
Verilere göre geleneksel medya, toplumsal ve dramatik içeriklere sahip dizilere daha fazla yer verirken; sosyal medyada izleyiciyi anlık olarak etkileyen, karakter merkezli ve hızlı tempolu yapımlar öne çıktı.
- Kızılcık Şerbeti, her iki mecrada da üst sıralarda yer aldı.
- Eşref Rüya, özellikle yazılı basında yüksek sayıda içeriğe konu oldu.
- Uzak Şehir, medya ve sosyal medya arasında benzer sıralarda yer aldı.
- Bir Gece Masalı, Yalı Çapkını, Sahipsizler gibi yapımlar, sosyal medyada daha yoğun konuşularak dijital platformlarda öne çıktı.
Rapora göre; kısmen de olsa yayın günlerinin dizilerin konuşulması üzerinde etkili olduğu ve hafta başı, ortası veya sonuna denk gelen yayınların daha fazla etkileşim aldığı görülüyor.
İlgi ekrandan medya ve sosyal medyaya taştı
Veriler, dizilerin yalnızca ekran karşısında değil, medya ve sosyal medya platformlarında da gündemde kaldığını ortaya koyuyor. Medya organlarında haber konusu olan yapımlar, sosyal medya kullanıcıları tarafından da paylaşılıp yorumlanıyor. Geleneksel medya ile dijital mecralar arasında içerik tercihlerindeki farklılıklar, yapımcılar için izleyici kitlesini anlama konusunda da bilgi sunuyor.
Kaynak: Medya Takip Merkezi
YouTube Rating Report sonuçları açıklandı: Mart ayında haberin merkezi “YouTube” oldu!