
Temu’da fiyatlar iki katına çıktı: Vergiler yüzde 145’e yükseldi
Çin merkezli e-ticaret platformu Temu, ABD’ye gönderilen ürünler için “ithalat ücreti” adıyla yaklaşık yüzde 145 oranında ek zamlar yapmaya başladı.
Karar, ABD Başkanı Donald Trump’ın Çin’den gelen ürünlere yüzde 145 oranında gümrük tarifesi uygulamasının ardından geldi. Öte yandan Trump yönetimi, daha önceden 800 doların altındaki ürünlerin ABD’ye vergisiz girişine izin veren muafiyeti de sonlandırdı.
Temu’nun rakibi Shein de benzer şekilde ABD’deki müşteriler için fiyat artışına girmişti. Ancak Shein Temu’nun aksine doğrudan bir ithalat ücreti uygulamıyor.
Söz konusu gelişmeler, sınır ötesi alışverişlerde olan taleplerde azalma yaratabileceği gibi, yerel ve bölgesel tedarikçilerin rekabet gücünü artırma potansiyeli taşıyor. Öte yandan, bu gelişmeler yerel üreticiler ve ABD merkezli e-ticaret platformları için stratejik bir fırsat alanı doğuruyor. Yükselen ithalat maliyetleri, “yerelden tedarik” stratejilerini daha cazip hale getirirken, markaların pazarda sürdürülebilirlik, teslimat süresi ve müşteri desteği gibi alanlarda farklılaşma imkânı da sunuyor. Global pazarda faaliyet gösteren markalar için bu dönem; tedarik zinciri esnekliğini artırma, bölgesel depolama yatırımlarını yeniden değerlendirme ve pazara giriş stratejilerini revize etme açısından kritik öneme sahip.