
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
Dijital çağın yeni kanaat önderleri olan influencer’lar, artık yalnızca içerik üreticisi değil; markalar için birer stratejik ortak, tüketiciler içinse güvenilir birer referans noktası. Pazarlamanın merkezine oturan bu etkileyici figürlerin gücünü ve dönüşümünü daha yakından anlamak üzere Marketing Türkiye, CreatorDen iş birliğiyle yeni bir seriye başlıyor: “Influencer Rating Report…” Aylık olarak yayınlanacak olan Influencer Rating Report, TikTok ve Instagram’da etkileşim oranları en yüksek influencer’ları mercek altına alırken, spordan eğlenceye, kozmetikten lifestyle’a dijital dünyanın en “etkili” isimlerini gözler örüne seriyor…
Dijital platformların her köşesinde, yeni nesillerin kendi sözlüklerini ve mikro kültürlerini inşa ettikleri görülüyor. TikTok’un kendine özgü mizah dili, Instagram’daki alt kültür trendleri ve toplulukları yeni içerik formatlarının ve yaratıcılığın öne çıktığı alanlara dönüşmüş durumda.
Influencer Rating Report’da sıralamalar, kamuoyunun aşina olduğu bir metrik olan etkileşim oranına göre belirlendi. Etkileşim oranı, bir içeriğin ulaştığı kitlenin ne kadarını harekete geçirebildiğini ölçmeye olanak tanıyor. Ancak bu ölçütün dinamik doğası göz önünde bulundurulmalı. Kısa vadeli analizlerde öne çıkan içerik üreticileri dikkat çekerken, uzun vadeli incelemelerde farklı sonuçlar ve hikâyeler ortaya çıkabiliyor.
TikTok’un etkileşim oranı en yüksek influencer’larına baktığımızda lifestyle kategorisinde Aleyna Beyazgül’ün, kozmetik kategorisinde Nisa Küçükaydın’ın ve eğlence kategorisinde Simay Dal’ın etkileşim lideri olduğu görülüyor.
Raporda; Instagram’ın etki gücü en yüksek influencer’ları ise “Micro Influencer’lar” ve “Macro Influencer’lar” olmak üzere iki ayrı segmentte ele alındı. Anne-Çocuk, Eğlence, Kozmetik, Lifestyle, Spor ve Yemek kategorilerindeki en başarılı influencer’lar incelenirken CreatorDen verilerine göre Instagram’da linkleri en çok tıklanan Influencer’lar da yine raporda yer aldı. Özden Özdoğan paylaşım linkleri en çok tıklanan influencer olurken onu sırasıyla Feyza Hakyemez, Kübra Koç, Buse Zeynep Erdoğan ve Fatmanur Öztekin takip etti.
Influencer iş birliklerinin en popüler olduğu alanlardan birinin online pazaryerleri olduğundan kuşku yok. Bu alan incelendiğinde ise Trendyol’un açık ara lider olduğunu söylemek mümkün. İçerik paylaşımının yüzde 77’sini oluşturan Trendyol ses payında da (share of voice) yüzde 86 ile zirvede yer alıyor.
İşte Nisan ayının en yüksek etkileşim alan influencer’ları!


















“Her sessizlik, yeni bir hareketin habercisi”
Mart ve Nisan ayları, sosyal medya dünyasında uzun zamandır şahit olmadığımız bir sessizliğe sahne oldu. Her zamanki hareketlilik, coşkulu içerik akışı bir anda yavaşladı. Markalı içeriklerin sayısında keskin bir düşüş gözlemlerken, bağımsız içerik üreticilerinin de olağan üretim hacimlerinin belirgin şekilde altında içerik ürettiğini fark ettik.
Bu dönemde markaların kampanya takvimlerinde yaşanan yavaşlamalar, ekonomik koşulların da etkisiyle sosyal medya ekosisteminde derin bir “ara dönem” yarattı. Ancak sosyal medya doğası gereği durmaz; hareket her zaman başka bir biçimde devam eder. İçerik üretimindeki bu düşüş, bize sahnenin farklı bir köşesinden seslenen yeni aktörleri keşfetme fırsatı sundu. Bu ayki listemizde, çoğu okuyucunun belki de ilk defa karşılaşacağı isimler yer alıyor. Bu da bize sosyal medyanın ne kadar uçsuz bucaksız bir içerik deposu olduğunu bir kez daha hatırlatıyor.
Bugün hızlı etkileşim toplayan bir içerik üreticisi, yarının unutulmuş ismi olabileceği gibi; paylaşılırlığı yüksek, yenilikçi ve sürekli içerik üreten yaratıcılar uzun vadede asıl kazananlar oluyor. Kitleyle kurulan güven ilişkisi, içerik tutarlılığı ve yaratıcılık, yalnızca bir haftalık viral başarıların değil, yıllara yayılan sağlam kariyerlerin temel taşlarını oluşturuyor.
Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye adına CreatorDen’in gerçekleştirdiği “Influencer Rating Report” araştırmasında CreatorDen’in sahip olduğu geniş veri havuzu kullanılarak, 24 Mart 2025 – 24 Nisan 2025 tarihleri arasında Instagram ve TikTok platformlarında gerçekleştirilen içerik paylaşımları incelendi.
CreatorHub teknoloji sayesinde toplanan veriler, karşılaştırılabilir performans metriklerine dönüştürüldü. Bu analiz sürecinde, içerik üreticilerinin platform bazlı farklı performans kriterleri göz önünde bulunduruldu. Instagram için etkileşim oranı, beğeni ve yorum sayıları üzerinden; TikTok içinse beğeni, yorum ve paylaşım sayıları üzerinden hesaplama yapıldı. Instagram’da takipçi sayısı baz alınırken, TikTok’ta izlenme sayıları kullanıldı.
Çalışmaya dahil edilebilmek için içerik üreticilerinin belirtilen tarih aralığında en az üç paylaşım yapmış olmaları şartı arandı. Video izlenme oranları, içerik üreticisinin video paylaşması durumunda takipçi sayısına oranlanarak hesaplandı. “-“ şeklinde ifade edilen izlenme oranları, ilgili dönemde video paylaşımı yapılmadığını göstermektedir.
CTR (Click Through Rate) analizi kapsamında CreatorDen’in geçmiş dönemde iş birliği gerçekleştirdiği içerik üreticileri değerlendirildi ve bu veriler üzerinden kıyaslamalar yapıldı.
LinkedIn’de Abone Olun