Sigara paketlerindeki resimli uyarılar “daha etkili”
ABD’de yapılan bir araştırma, sigara paketlerinin üzerine uyarı amaçlı konulan solunum cihazına bağlı hasta resimlerinin sigara tiryakilerinin sorunu daha ciddiye almalarını sağladığını ortaya koydu. Önleyici tedavi konularına odaklanan bilimsel dergi, American Journal of Preventive Medicine’de yayımlanan araştırmanın katılımcısı 200 kişinin yüzde 83’ü paketin üzerindeki sigaranın zararlarına ilişkin resmi hatırladıklarını söyledi. Araştırmaya göre, üzerinde resim yerine yazı bulunan paketlerde ise uyarının dikkate alınma oranı yüzde 50 oldu. Pennsylvania Üniversitesi’nden bilim adamları göz-takibi teknolojisini kullanarak sigara içenlerin paketin uyarı içeren taraflarının her birini ne kadar süre incelediklerini hesapladılar. Katılımcılardan uyarı reklamlarını inceledikten sonra bu yazıları ne kadar iyi hatırladıklarını test etmek için bir kâğıda yazmaları istendi. Araştırma resimli uyarı, sigara kullanan katılımcının dikkatini ne kadar hızlı çektiyse ve katılımcı bu görüntüyü ne kadar uzun süre incelediyse bilgiyi o kadar daha iyi hatırlayacaklarını gösterdi.Araştırmanın yazarlarından, Pennsylvania Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikoloji Bölümü’nden Doç. Dr. Andrew Strasser, bulguların önemli olduğunu vurguladı. Strasser, “Araştırma sadece bu resimli uyarıların değerini ortaya koymakla kalmadı, ayrıca paketlerin üzerindeki uyarıların nasıl daha etkili olabileceğine ilişkin önemli veriler sağladığı” görüşünü dile getirdi. Dr. Strasser paketlerin üzerindeki uyarı resimlerinin insanları sigaranın zararlarına yönelik daha iyi bilgilendireceği ve böylece tiryakilerin sigarayı bırakmalarını sağlayabileceği umudunu dile getirdi.