Okul yönetiminde kullanıcı dostu bir çözüm : STOYS
OKUL YÖNETİMİNDE AKILLI ÇÖZÜM
Okul yönetiminde modüler ve kullanıcı dostu bir çözüm olan STOYS, gelişmiş, son teknolojiyi kullanan yazılımıyla sektörün güçlü aktörlerinden. Bugünlerde yenilikçi tasarımıyla dikkat çeken STOYS, yeni mobil uygulamasıyla tüm platformlardan okullara erişim imkanı sunmayı hedefliyor. UBİT Genel Müdürü Yahya Şahin ile yeni dönem stratejilerini görüştük.
Öncelikle STOYS nedir?
STOYS (Servis Tabanlı Okul Yönetim Sistemi), bulut tabanlı, kapsamlı ve esnek bir okul yönetimi çözümüdür. Ürünümüz anaokulundan liseye, etüt merkezlerinden spor okullarına hatta dans okullarına kadar bütün okul ve kurs tiplerini yönetebildiği gibi; kayıt, ölçme değerlendirme, finans, rehberlik, CRM, LMS, CMS, ara karne gibi modülleri sayesinde eğitim kurumlarını onlarca değişik program kullanmanın sıkıntılarından ve masrafından kurtarır.
STOYS’un kuruluş hikayesini anlatabilir misiniz? Eğitim sektöründe temelde hangi ihtiyacı görerek kuruldu?
STOYS, eğitim kurumlarının veri yönetimini tek bir noktada toplayarak, birden çok noktada ayrı ayrı yazılımlarla çözmeye çalıştıkları dağınık yapıyı merkeziyetçi bir ortamda daha kolay yönetilebilir ve raporlanabilir bir yapıya kavuşturmak amacıyla hazırlanmaya başlamış ve halen geliştirilmesi devam eden bir yazılımdır. Bu nedenle platform ve mekandan bağımsız bir yazılım olan STOYS, kurumların istedikleri veriye daha hızlı ve doğru bir şekilde erişmesini sağlayarak daha kolay ve yorumlanmış veriye dayalı kararların alınmasında kurumlara destek olmaktadır. Dört ana modülle serüvenine başlayan STOYS, şu anda 22’den fazla modülüyle bir eğitim kurumunun tüm ihtiyaçlarını karşılar halde hizmet vermektedir. STOYS altyapısında bulut bilişimi tercih etmemizin en önemli nedeni, kurumların bu kritik verilerinin sağlam ve güvenilir bir altyapıda çalışmasını sağlamak ve aynı zamanda yedekleme ve felaket senaryolarının daha hızlı, esnek ve az maliyetli olacak şekilde düzenleyebilmemiz.
STOYS’un en güçlü tarafı nedir?
STOYS’un en güçlü tarafı esnek olması, dans okullarından, spor okullarına, etüt merkezlerinden kolejlere kadar çok geniş bir yelpazede tüm eğitim kurumlarının rahatlıkla STOYS kullanıyor olması da bu esnekliğin bir göstergesidir. Bununla birlikte STOYS içerisinde bulunan tüm modüller çok iyi bir analiz sonrasında hazırlanmış ve bu konuda alanının uzman kişilerinden danışmanlık alınarak geliştirilmiştir. STOYS olarak Ar-Ge çalışmalarına çok fazla önem veriyoruz. KOSGEB ve TÜBITAK tarafından destekler almamız da bunun bir göstergesidir bu da ürünümüzü ayrıca güçlü kılan bir özellik. Bulut bilişim altyapısı STOYS‘a güç katan diğer bir noktadır.
Özellikle franchise yapılarda operasyon anlamında ne gibi faydalar sağlıyorsunuz?
STOYS, okul üst yönetim kademesine kolayca kampüslerini denetleme ve standartları bütün kampüslere uygulama fırsatı tanıyor. Franchise bir yapıya ya da çok kampüslü bir hale dönüşmek isteyen kurumlara mevcut modülleriyle bu dönüşümün daha hızlı ve kolay olmasında yardımcı oluyor. Servis tabanlı mimarisi sayesinde, kullanmayı tercih ettiğiniz başka programlara da entegre olabildiği için yöneticilerin hayatı gerçekten kolaylaşmış oluyor. Böylece kurumlar STOYS ile birlikte daha kolay, hızlı ve esnek bir şekilde büyüyebildiği gibi bu operasyon için gerekli olan maliyetlerini de minimize etmiş oluyorlar.
Eğitim sektöründe kurumlar büyüdükçe ne gibi sorunlar ortaya çıkıyor? Siz agresif büyüme planı içerisinde olan kurumlara özel destek veriyor musunuz?
Agresif büyüme ihtiyacı olan kurumlar STOYS içerisindeki bilgi birikimi sayesinde bu büyüme sırasında karşılaşacakları sorunlara daha önceden tedbir alarak bu süreçlerini daha az sıkıntıyla atlatıyorlar. STOYS ekibi olarak sadece yazılım hizmeti vermiyor ayrıca eğitim sektörü içerisinde edindiğimiz bilgi birikimini de kurumlarla bir nevi danışmanlık veriyor gibi paylaşıyoruz.
STOYS’un çok hızlı büyüme hikayesi var? Önümüzdeki dönem stratejileriniz nelerdir?
STOYS, 2011 yılında devreye alınmış bir sistem, bir müşteriyle başlayan serüven şu anda 50’den fazla kuruma hizmet veren bir yapıda devam ediyor. Bu süreçte STOYS daha çok yazılımın yerini alıp, kalanları ile de entegre olduğu için birlikte çalıştığımız kurumlara büyük avantajlar sağladı. Bundan sonraki stratejimiz ürünümüzü daha çok noktaya eriştirebilmek için satış/pazarlama faaliyetlerine daha fazla ağırlık vermek. Bununla birlikte yaklaşık iki yıllık geliştirme takvimimiz hazır, bunu da bir yandan hayata geçiriyor olacağız. Bu geliştirmeler yeni modüller olduğu gibi mevcut modüllerimizin genişletilmesini kapsıyor. Bu modüllerden bir tanesi başlı başına aslında ayrı bir yazılım olan TÜBİTAK tarafından da desteklenen “Çevrimiçi uyarlanabilir ölçme ve değerlendirme sistemi”dir. Bir diğeri ise Avrupa Birliği destek fonlarından biri olan ITEA tarafından kabul edilmiş İspanyol ortaklarımızla birlikte geliştirmesini yapacağımız STOYS’un oyunlaştırılması üzerine hazırladığımız bir AB projesi. Bu projeler özellikle de ITEA projesi ürünümüzün yurtdışına açılma vizyonu doğrultusunda bizlere çok destek olacak bir proje.
UBİT kendini “Yenilikçi Fikirler Fabrikası” olarak tanımlıyor? Fabrika nasıl çalışıyor, yeni fikirler nasıl ortaya çıkıyor?
Aslında yeni fikirlerin çıkmasının en temel sebebi çalışma ortamımızdaki arkadaşlık ve özgürlük. Herkes fikirlerini dilediği gibi açıkça söyleyebiliyor bu da bize ayrı bir zenginlik katıyor böylece yeniliklerin ortaya çıkması da çok daha kolay ve hızlı oluyor.
STOYS yeni mobil uygulaması nasıl hayata geçti, sunduğunuz faydayı paylaşabilir misiniz?
STOYS mobil uygulaması müşterilerimizin de bizden talep ettiği bir özellikti. Biz de bu konuda hızlı davranarak şu anda iOS uygulamamızı yayına aldık, Android platformu içinde yakın bir zamanda uygulamamız Google Play Store’da yayında olacak. Aslında STOYS tablet ve telefonlarda da çalışacak şekilde tepkisel tasarım (responsive) teknikleriyle geliştirilmiş bir sistem fakat kullanıcı deneyimini daha iyi hale getirmek adına mobile özel bir uygulama geliştirdik. Böylece kullanıcılar ister mobil cihazlarının internet tarayıcılarını kullanarak isterse de mobil işletim sistemlerine özel tasarlanmış uygulama ile sisteme erişim sağlayabiliyorlar.
RAKAMLARLA STOYS?
STOYS ile ödeme gecikmesi 27 gün –> 3 gün
Bu sayede alınan kredi ve finansman masrafı azaldı
Yüzde 35 daha az personel hatası
2013-2014 TEOG1’de iki öğrenci % 100 başarı, TEOG2’de sıfır öğrenci % 100 başarı
2014-2015 TEOG1’de 15 öğrenci % 100 başarı, TEOG2’de 21 öğrenci % 100 başarı
Başarı oranı yüzde 20 arttı
Kayıt yenileme oranı yüzde 85 –> yüzde 99
Veli memnuniyeti yüzde 98’e yükseldi.
Büyümeye rağmen IT masrafı yüzde 10 azaldı
Yaklaşık bin merkezi ödev, 2 bin 300 öğrenciye özel ödev verildi.
Sınav sonuçlarına göre 1500 etüt düzenlendi
NEDEN STOYS?
Okulda Finansal Gelişimin Kontrolü, Yönetimde Hızlı
Kar Artışı
Mobil Modülü ile Etkin Veli İletişimi
SMS Maliyetlerini Sıfırlayan Çözümler
Kolay Veri Aktarımı
İçerik Yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Gelişmiş Ders Yönetim Sistemi