TTNET Müzik Dünya Müzik Günü’nü kutluyor
TTNET’in dijital müzik platformu TTNET Müzik, 21 Haziran Dünya Müzik Günü’nü kullanıcılarıyla birlikte kutluyor. 21 Haziran günü müzikseverler TTNET Müzik’te yer alan TTNET 100 listesinden diledikleri 25 şarkıyı ücretsiz olarak indirebilecekler. Müzikseverlerin ücretsiz şarkı indirebilmek için TTNET Müzik üyesi olmaları ve üyelik bilgileriyle siteye giriş yapmaları gerekiyor. Dünyanın birçok ülkesinde 1981 yılından bu yana kutlanan Dünya Müzik Günü, son yıllarda Türkiye’nin müzik gündemine de renk katmaya başladı. Dünya Müzik Günü amatör ve profesyonel müzisyenlerin sokak performanslarını cesaretlendirmekle birlikte “herkes için her yerde müzik” kavramını geliştirmek amacıyla düzenleniyor. Dünya Müzik Günü’nü kutlamak için bir açıklama yapan TTNET Dijital Medya Pazarlama Direktörü Yaman Alpata, Dünya Müzik Günü’nün temel amaçlarından biri olan “herkes için müzik” fikrini TTNET Müzik platformu ile müzikseverlere özgürce müzik dinleyebilecekleri bir platform sunarak gerçekleştirdiklerini belirtti.
TTNET Müzik’in herkesin erişimine açık bir platform olduğunu, 3 milyona yakın şarkının ücretsiz olarak dinlenebildiğini ifade eden Alpata, Türkiye’nin en büyük dijital müzik platformu olarak müziğin yaygınlaşmasında önemli rol oynadıklarını vurguladı. Yaman Alpata, sözlerine şöyle devam etti: “TTNET Müzik olarak bugün aylık 3.5 milyonu aşkın tekil kullanıcıya ulaşıyoruz. Kullanıcılarımız, en yeni albüm ve şarkıları, daha CD olarak yayınlanmadan herkesten önce TTNET Müzik üzerinden istedikleri kadar dinleme ayrıcalığına sahipler.” TTNET Dijital Medya Pazarlama Direktörü Yaman Alpata, dijital müziğin sektörün geleceği olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi: “Dünya müzik sektörü dijitalleşme yolunda hızlı adımlarla ilerliyor. Bunun en somut örneği geçtiğimiz günlerde yaşandı. Dünya müzik piyasasının en önemli merkezlerinden İngiltere’de İngiliz Müzik Endüstrisi Birliği’nin yaptığı açıklamaya göre haziran ayı içerisinde dijital müzik satışları ilk kez CD satışlarını geçti. Dijital müzik kayıtlarından elde edilen gelir, toplam müzik gelirlerinin yüzde 55’ine ulaştı. Türkiye’de de sektör bu yönde ilerliyor. Artık müzik şirketleri, dijital müzikle mücadele etmek yerine yatırımlarını ve pazarlama çalışmalarını dijital alana yönlendiriyorlar. Dijital platformların diğer bir iyi tarafı da amatör müzisyenlere kendilerini ifade etme şansı tanıyor olması. Her gün yeni şarkılar, yeni isimler sosyal platformlar aracılığıyla müzikseverlere ulaşıyor.”
Güncel Haberler