Perakendecilikte kitlesel bireyselleşme çağı başladı
Bu yıl 57.’si İstanbul’da düzenlenen The Consumer Goods Forum’un küresel zirvesinde konuşma yapan Tesco PLC CEO’su Philip Clarke, perakende sektöründe müşteri talep ve alışkanlıklarını yakın takibe almayan kurumların yok olmaya mahkum olduğunu belirtti. “Müşteriye Ayak Uyduramayan Kaybeder” başlıklı konuşmasında müşteri sadakatinin önemini vurgulayan Clarke, Tesco’nun, 20 yıl önce yarattığı Clubcard’ın, Türkiye’de yepyeni bir dijital boyut kazanacağının işaretini verdi. Clarke, “Türkiye dijital devrimde en önde gidiyor” sözleriyle, Türkiye’nin Avrupa genelinde online olarak üçüncü en aktif nüfusa sahip olduğunun altını çizdi. Clarke, “Türkiye Avrupa’daki internet kullanımında beşinci sırada yer alıyor. 31 milyon Türk Facebook kullanıyor yani Facebook Türk halkının % 40’ının hayatına girmiş durumda. Türkiye’deki her on kişiden sekizi internet kullanıcısı. Türklerin dijital teknolojiye yatkınlığı ise, perakende sektörüne yepyeni kanallar kullanma olanakları veriyor” dedi.
Dijital Clubcard ilk Türkiye’de denenecek
Bu yılın sonuna kadar Clubcard’ı Türkiye genelinde dijital bir platformda, önümüzdeki yıl da akıllı telefonlarda kullanmaya başlayacaklarını belirten Clarke, “Böylece müşterilerine online olarak veya mağazalarda hesaplarını yönetme imkanı tanıyan dijital Clubcard uygulamasının dünya genelinde hayata geçirildiği ilk iki ülke Türkiye ve Çin olacak. Hepsinden önemlisi önümüzdeki yıl evden market alışverişi uygulamasını başlatacağız. Bu sadece bizim dünya genelinde edindiğimiz tecrübeleri nasıl paylaştığımızı değil, aynı zamanda Türkiye gibi pazarların dijital çağa nasıl direkt bir geçiş yaptığını gösteren bir kanıttır” dedi. Clarke, Clubcard uygulaması sayesinde müşteriyi daha iyi tanıyacaklarını söyledi. Çoğu müşterinin 65 üründen oluşan haftalık alışverişlerini 10 dakika içerisinde yapabildiğine değinen Clarke, mobil ödemelerin yaşam biçimi haline geldiğini vurguladı. Dijital teknolojinin sağladığı veriler sayesinde perakendecilerin müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamasının kolaylaştığını belirten Clarke, şu an perakendeciliğin “kitlesel bireyselleşme” çağında olduğuna değinerek “Kitlesel; çünkü dijital teknoloji herkese her yerdeki şirketlerle ve kuruluşlarla iletişim kurma olanağı sağlıyor. Bireysel; çünkü iletişim bire bir gerçekleşiyor ve sahip olduğumuz veriler sayesinde perakende teklifleri bireylerin damak tatlarını, yaşam tarzlarını ve gelir seviyelerini yansıtacak şekilde ayarlanabilir” dedi.
Güncel Haberler