Hangi diziler ürün yerleştirmede rekor kırdı?
Gelişen reklam sektörünün son trendi olan “ürün yerleştirme”, firmaların en çok tercih ettiği reklam uygulamaları arasında hızla yükseliyor. Nar Ajans’ın yaptığı son araştırma, 01 Mayıs-15 Haziran tarihleri arasında televizyonda yayınlanan programlar içinde toplam 1,5 saate yaklaşan süreyle en çok ürün yerleştirme reklamının yerli dizilerde yer aldığını ortaya çıkardı. Bu süre içinde dijital entegrasyon uygulanan ürün yerleştirme reklamlarının ise toplamda yarım saati aştığı belirlendi.
“Yalan Dünya” ve “Fatma Gül’ün Suçu Ne?” zirveyi paylaşıyor
Geçen 45 günlük sürede Nar Ajans verilerine göre; ekranda yer alan 6 ulusal kanalda gösterilen 20 yerli dizide, farklı sektörlerden 58 markanın ürün yerleştirme reklamının yayınlandığı belirlendi. Markaların ürün yerleştirme reklamlarını yayınlamak için en çok tercih ettiği yerli dizilerin başında Yalan Dünya ile Fatma Gül’ün Suçu Ne? gelirken, Adını Feriha Koydum, Kuzey Güney, Bir Çocuk Sevdim ve Behzat Ç. dizileri de en çok ürün yerleştirme reklamı yayınlanan diziler arasında üst sıralarda yer aldı.
Dizilere en çok ürün yerleştirme reklamını “gıda sektörü” veriyor
Nar Ajans’ın Mayıs ayından bu yana televizyonda yayınlanan ürün yerleştirme reklamlarını incelediği araştırmaya göre, ekrandaki yerli dizilerde en çok gıda sektörünün ürün yerleştirme reklamı yaptığı belirlendi. İkinci sırada iletişim sektörü içindeki GSM operatörü markalarının yer aldığı görülürken, otomotiv, tekstil ve finans sektörlerinin ürün yerleştirme reklamlarını televizyonda sık sık kullandıkları tespit edildi.
Güncel Haberler