Ağustos ayının en yaratıcı global reklam kampanyaları…
BMW Tesla’yı tiye aldı!
Alman otomobil devi BMW, plug-in hybrid modeli 330e için hazırladığı “Wait or Drive” (Bekle veya sür) isimli kampanyasını yayınladı. Bu kampanyayla şuan ön siparişte olan Tesla Model 3’ü hedef alan BMW, araç bekleme sürelerini mizahi bir dille eleştiriyor. BMW 330e, Tesla Model 3 gibi tamamı elektrikli bir motora ve otonom sürüş sistemine sahip değil. Ancak marka bu durumu son kampanyasında “bekleme süresi olmaması”yla dengelemeye çalışıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=1v0QKtPXEFQ
https://www.youtube.com/watch?v=Zf7KvtGNMbQ
Nike’den ABD basketbol takımlarına tam destek
Nike’ın, Amerika’nın Olimpiyatlar’a giden kadın ve erkek basketbol takımlarını desteklemek amacıyla Wieden + Kennedy New York’a hazırlattığı yeni reklam filmi yayınlandı. Kyrie Irving, Draymond Green ve Elena Delle Donne gibi yıldızların yer aldığı “Unlimited Together” isimli kampanyada rap şarkıcısı Chance the Rapper de yer aldı. Kampanyanın yönetmenliğini Hiro Murail üstlendi.
https://www.youtube.com/watch?v=6DFLoN3JosA
Tasty Made’in logosu çalıntı mı?
Chipotle’nin yeni hamburger zinciri Tasty Made, Boston merkezli Tasty Burger tarafından logo hırsızlığıyla suçlanıyor. Ancak Tasty Made pek de suçlamaları kabul edecek gibi görünmüyor. Şirket sözcüsü Chris Arnold yaptığı açıklamada herhangi bir suiistimal olmadığını belirterek, logoların arasında “yeteri kadar fark” olduğunu dile getirdi.
Bill Bailey’in sonsuzluğa yolculuğu!
Sony Interactive Entertainment UK, PlayStation 4’ün yeni oyunu No Man’s Sky’ın reklam filmiyle oyunseverlerin karşısına çıktı. İngiltere merkezli Hello Games tarafından geliştirilen oyunun reklam filminde komedyen Bill Bailey sonsuz evrende yolculuk ediyor. Oyuncular da oyunda galaksiler boyunca yolculuk ederek yeni gezegenler ve yaratıklar keşfediyor.
Dünya Kediler Günü’ne özel reklam
Honda, 8 Ağustos günü kutlanan Dünya Kediler Günü şerefine “Meow is the Moment” isimli yeni kampanyasını yayınladı. RPA imzalı yeni reklam filminde The Go-Go’s grubunun “Head Over Heels” şarkısında kedicikler arz-ı endam ediyor. Yönetmenliğini Jared Eberhardt’in yaptığı kampanya yalnızca online mecralarda yayınlandı.
https://www.youtube.com/watch?v=ZyG1zwBuZ24
Kendinize meydan okumaya var mısınız?
Mizuno, It’s Time To Shine Challenge isimli bir kampanyayla São Paulo’daki koşucuları daha hızlı koşmak için kendilerine meydan okumaya davet etti. F/Nazca Saatchi & Saatchi tarafından hazırlanan kampanyada iki otobüs durağı arasını yarış pistine çeviren koşucular, çalışmanın web sitesinde her gün dereceye girenleri takip edebiliyor. Bu meydan okumaya katılabilmek için sporcular Ibirapuera Park’taki Gates 6 ve 7 arasındaki rotaya gidiyor ve cep telefonundan querobrilhar.com sayfasına giriş yapıyor. Otobüs duraklarından birine bağlandıktan sonra ise diğer durağa kadar olan 450 metrelik mesafeyi koşmaları gerekiyor.
Suriyeli yüzücü Visa reklamlarında
Suriye’deki iç savaştan kaçarken içinde olduğu botun batma tehlikesi yaşaması üzerine saatlerce yüzerek botu kıyaya ulaştıran ve 17 kişinin hayatını kurtaran Yusra Mardini, Visa’ya ilham kaynağı oldu. BBDO New York iş birliğiyle, bu yıl Olimpiyatlar’da yarışan Yusra’nın hayatta kalma mücadelesinden yola çıkarak hazırlanan The Swim isimli kampanya filmi yayınladı. Filmin yönetmen koltuğunda Siri Bunford oturuyor.
https://www.youtube.com/watch?v=zpOGJb61ubg
O Tayland’ın en hızlısı
KFC’nin Tayland’ın yiyecek kategorisinde en hızlı teslimat yapan fast food zinciri olduğunun tescillenmesinin ardından KFC Tayland, bu başarısını yeni paket serisiyle kutladı. Ogilvy Asya imzası taşıyan ve kısıtlı sayıda üretilen bu özel serideki tüm paketler, KFC’nin hızlı servis anlayışını vurgulayacak şekilde tasarlandı.
Durex’ten Zika virüsü uyarısı
Prezervatif markası Durex, Rio Olimpiyatları’nda bir araya gelen milyonlarca kişiyi, özellikle Güney Amerika’da yaygın olan ve korunmasız cinsel ilişkiyle kolayca yayılan Zika virüsü hakkında uyaran bir kampanya hazırladı. Durex in-house’ın hazırladığı kampanya için marka, Uluslararası Ebeveynlik Planlama Federasyonu’yla iş birliği yaptı. #DontShareZika hashtag’iyle paylaşılan kampanyanın bir parçası olarak Durex Brezilya’da 3 milyon prezervatif dağıtmayı planlıyor.
iPhone’da “yetersiz hafıza” derdine son
Google Photos, hafızası birçok kişiye yetersiz gelen 16 Gb’lık iPhone’lara yönelik yaratıcı bir kampanyaya imza attı. Hayatlarındaki önemli anları fotoğraflamaya çalışan insanların bir anda ekranlarında beliren “hafıza dolu” uyarısını gösteren kampanya filminde Google Photos, “Free up space” özelliğiyle fotoğrafların yedeklendikten sonra silindiğine değiniyor.
https://www.youtube.com/watch?v=aEK37MBTUPk
Subway 15 yıl sonra logosunu değiştirdi
ABD’li sandviç zinciri Subway, 15 yıldır kullandığı logosunu değiştirdi. Rio 2016 Olimpiyatları’nda ilk kez iki reklam spotuyla tanıtılan logodaki S ve Y harflerinin üzerindeki ok işaretleri eskisini andırsa da daha sade bir tasarıma sahip. Bu değişimle birlikte logonun dışında yeşil ve sarı ok işaretlerinden oluşan yeni bir sembol de tasarlandı.
“Dünyanın en çirkin rengi”ne Pantone’den itiraz
Ay başında koyu kahverengi-gri tonlarında olan PANTONE 448C’yi “Dünyanın en çirkin rengi” seçen tasarımcılara, Logo Design Guru’dan yanıt gecikmedi. Bu renk için “en çirkin” sıfatının uygun olmadığını göstermek için Pantone için yeni renk paletleri tasarlandı. Peri masallarından ilham alınarak oluşturulan renk paletinden yararlanan marka ekibi, sosyal medya hesaplarından da bu paletleri paylaştı.
Bir tabak erişte nelere kadir!
Nissin Ramen, Japon hazır erişte markası Chikin Ramen’in 58’inci yaşını kutlamak üzere yapımcılığını Dentsu’nun üstlendiği absürt bir kampanya yayınladı. Üç dakika süren spotta, liseli bir genç kız büyük gayretlerle bir tabak eriştesini korumaya çalışıyor. Korku filmi karakterleri ve yaratıkların da rol aldığı, erişte için zorlu savaşların yapıldığı reklam filminde Japonlar yine türlü acayipliklerle karşımızda!
https://www.youtube.com/watch?v=P5BVDfHnGvE
Akıllı cihazlar 19’uncu yüzyılda üretilse ne olurdu?
Fotoğrafçı Qingjian Meng, 19’uncu yüzyıl insanlarını modern teknolojiyle buluşturdu ve ortaya ilginç kareler çıktı. Sanatçının iki farklı zamanı ve toplumu bulaştırmayı amaçladığı ve “Gold Rush” ismini verdiği çalışmada eski dönem kıyafetleri içinde Apple Watch, kulaklık gibi cihazlar takan veya elinde tabletle poz veren insanlar dikkat çekiyor.
Beyzbolda başarı zorluklarla mücadelelerden geçiyor
mcgarrybowen New York, Amerika’da küçük bir beyzbol liginin takımı olan Brooklyn Cyclones için Amazin Starts Here adında bir kampanya hazırladı. Reklamda anlatıcı konumunda olan sporcu hiçbir spor markasının yüzü olmamış sıradan biri olarak filmde yer alıyor. Oyuncu bu sene altın madalya ya da World Series’i kazanmadığının da altını çiziyor. Çalışmanın temasını, Bull Durham’ın beyzol kariyerinde karşılaştığı zorluklar oluşturuyor.