“Tüketicinin OHAL’i” Marketing Türkiye Eylül Sayısında…
Tüketicinin OHAL’i
Kuşkusuz Türkiye, 15 Temmuz’da hafızalardan silinmeyecek bir olaya tanıklık etti. Bu hain girişimin ardından artan maneviyat, milliyetçilik ve beraberlik duyguları, toplumu tüm yönleriyle bir değişime sürüklerken yaşananlardan tüketim alışkanlıkları da nasibini aldı. Ipsos Araştırma’nın 1999 yılından bu yana gerçekleştirdiği “Ipsos Hane Tüketim Paneli” de böylesi kriz dönemlerinde tüketim eğilimlerinin nasıl değiştiğini gözler önüne seriyor. İşte tüketicinin OHAL’i…
Ali Saydam: “Ödüllere doyamıyoruz”
İş dünyasında, bazı ödüllerin özellikle Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde pazarlama iletişimi adına aracılık yapan şirketlerin marifetiyle kolaylıkla kazanılabileceğini bilenler için “ödül haberlerinin” kayda değer bir tarafı yok. “Fazlalığı nedeniyle değerini yitiren” pek çok şey gibi ödüllerin de itibar üzerindeki etkisi giderek azalıyor.
İşte “Markalar Milli Takımı”nda formayı kapanlar
DORinsight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği ve “Markalar Milli Takımı”nı belirleyen “Türkiye’nin Küresel Marka Adayları Araştırması” sonuçlandı. Bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen araştırmanın galibiyse değişmedi. Araştırmaya göre Türk halkının global marka adayları listesinde ilk 11’in lideri, açık ara farkla Türk Hava Yolları…
Günseli Özen: İstiyoruz ama şimdi…
Teknoloji her adımımızı izleyip beklentilerimizi manipüle ederek şekillendirse de bir kez daha tekrarlıyorum, Maslow’un ihtiyaçlar sıralamasını değiştiremiyor. Değişen, sürecin arz-talep silsilesinden çıkıp talep-arz biçimine dönüşmesi. Talebin 5N açısından ayrıntıları ve arzın beklentiyi karşılama arzusu yenidünyanın iş yapış biçimlerini tamamıyla belirliyor.
İletişim sektörü artık daha “ilkeli”
Geçtiğimiz haftalarda bir araya gelen iletişim sektörünün önde gelen dernekleri bir ilki gerçekleştirerek “İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler” sözleşmesine imza attı. İletişim mesleğinin standartlarını belirleyerek sektörün itibarını korumayı amaçlayan ilkelerin ortaya çıkış sürecini ve sektör için önemini İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Başkanı Işıl Arıdağ ile konuştuk… Arıdağ “Sağlıklı bir iş modeli oluşturmak için çıktığımız yolda, örnek bir iş birliğine imza attık” diyor…
Özgür Şahin: “Tasfiye nedeniyle kapatmıyoruz…”
Kriz zamanları kabuğuna çekilerek atlatılmaz; daha planlı, her zamankinden daha agresif, daha akılcı davranarak hem atlatılır, hem de fırsata döner. Özellikle sadakat pazarlaması tarafında bu gerçek daha somut olarak kendini gösteriyor…
“Reklamcılığın şimdi ve daima yeni trendi teknoloji olacak”
Güzel Sanatlar Ajansı’nda yaşanan görev devri ve birleşme kararıyla Türkiye’de eşine az rastlanır bir değişim yaşandı. Dijital reklamcılığa yıllarca emek vermiş Burçin Ergünt, yaşanan bu birleşimin satırbaşlarını ve gelecek hedeflerini bize anlatırken ülkemizdeki reklamcılığın gelişimini de yorumladı. Dijital ve konvansiyonel reklam mecralarının aynı zeminde yürütülmesinin hem markalar hem de reklamcılar için ne denli önemli olduğunu dile getiren Ergünt, geleceğin reklamcılık trendinin kaçınılmaz olarak teknoloji olacağını söyledi. İşte, Güzel Sanatlar Ajansı Başkanı Burçin Ergünt ile görüşmemizin satırbaşları…
Ali Gürak: “Kids marketing planınız hazır mı?”
Hepimizin umuda, hayal gücüne, biraz olsun neşelenmeye ihtiyaç duyduğu şu günlerde ana hedef kitlesi çocuklar olan markaların işi daha da zor. Öncelikle o markalara önümüzdeki üç ay ve devamında da gelecek yılın pazarlama ve iletişim planlarında yer verecekleri aktiviteler için bu yazımda birkaç öneri ve tavsiyelerde bulunmak isterim.
İnovasyon son sürat!
Bilgiye ulaşımın böylesine kolaylaştığı ve farklılaşmanın artık bir zorunluluk haline geldiği günümüzde, inovasyon ve Ar-Ge tüm dünyada sektörlerin bir numaraları gündem konusu. Minecraft oyununun satış fiyatının ülkemizin bir yıllık maden gelirinden daha yüksek olması inovasyon ekonomisinin ne denli önemli olduğunun da bir kanıtı adeta. Peki Türkiye’de şirketler inovasyon ve Ar-Ge’ye ne kadar önem veriyor? Bu alanda iddialı pazarlarla Türkiye karşılaştırıldığında ortaya nasıl bir tablo çıkıyor?
“Türkiye pazarı umut verici”
İnsan sağlığını hiçe sayarcasına piyasada organik etiketiyle satılan ürünlere inat, bu işe gönül vermiş ve çok uzun yıllardır organik tarımla uğraşan bir marka Hipp. Özellikle bebek ürünlerinin yetişkinler hatta sporcular tarafından da tercih edildiğini belirten Hipp ailesinin dördüncü kuşak üyesi ve Hipp Yönetim Kurulu Başkanı Stephan Hipp’le yarattıkları markayı ve organik tarımı konuştuk.
Türkiye tanıtımında “Şimdi zafer değil sefer zamanı!”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın CEO’lar buluşmasında da dediği gibi Türkiye için “Şimdi zafer değil sefer zamanı!” Zira atlatılan büyük badirenin ardından sıra Türkiye’nin zedelenen global itibarını yeniden inşa etmekte… Bu süreçte kamu, özel sektör ve STK’ların atması gereken adımları konunun uzmanları anlattı…
Radyo mecrasının yeniliğe ihtiyacı var
“Reklamverenler radyonun reklam pastasındaki payının yüzde 2 değil yüzde 4 olduğunu gördüğünde radyoya ayrılan bütçeler de artacak” diyor Karnaval Grup Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Çağrı Uyar. Pazarı büyütmek için radyocuların daha yenilikçi olmaları gerektiğini söyleyen Uyar Karnaval Grup’un hem dinleyici hem de reklamverene sunduğu yeniliklerle her yıl yüzde 20-25 büyüdüğüne dikkat çekiyor…
TV’de yeni yayın dönemi başlıyor!
Eylül ayı televizyonda yeni yayın döneminin de habercisi. Televizyon kanalları ekranlarda yeni dönem tanıtım filmlerini yayınlamaya, yeni dizileri, programları döndürmeye başladı bile. Peki, bu sezon neler izleyeceğiz? Kanalların yeni yayın dönemi stratejileri nasıl şekilleniyor?
Koray Özdemir: “Dinozorların nesli tükendi sıra geleneksel pazarlamacılarda!”
“Bütçelerini hâlâ geleneksel olarak yöneten markalar 35 – 40 yaş üstü geleneksel medya takip eden müşterilerini kaybettikleri anda sonra meteor çarpma etkisini yaşayacak ve bir anda dinozorlar gibi yok olmanın kaçınılmaz gerçeği ile karşılaşacaklar…”
Markaları okul heyecanı sardı!
Anne-babaların “okula dönüş” telaşı milyarlarca dolarlık dev bir alışveriş sürecinin kapılarını aralarken aylardır bu sürece hazırlık yapan markalar da oluşan bu dev pastadan pay kapma yarışında. Peki, anne-babaların “Back to School” alışveriş süreci nasıl şekilleniyor? Daha çok nerelerden okul alışverişi yapıp hangi markaları tercih ediyorlar? Yanıtlar Marketing Türkiye adına Roamler Türkiye’nin “Back to School” araştırmasında…
BigP’ye hazır mısınız?
Satınalma ve tedarik yönetimi konusunda ulusal ve uluslararası pek çok önemli isimi İstanbul’da bir araya getirecek olan Uluslararası Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi Zirvesi BigP için geri sayım başladı. İlki “UPDATE 4.0” temasıyla gerçekleşecek olan etkinlik 19 Ekim 2016 tarihinde Radisson Blu Hotel Şişli’de gerçekleşecek. Zirve hem içeriği hem de kapsamıyla Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor…
Başarılı start-up’lardan pazarlama taktikleri
Start-up olma yolunda hızla ve ayaklarınız yere basarak ilerlemek istiyorsanız güçlü bir pazarlama stratejisine de sahip olmanız gerekiyor. Bu güçlü stratejiyi oluşturan temel dinamikler sizi rakiplerinizden ayırarak pazardaki konumunuzu güçlendirecek. Peki, pazarda fark yaratmanızı sağlayacak o dinamikler neler? Bir Start-up’ı başarıya götüren pazarlama sırları hangileri?
Sina Afra: “Başarı hikayelerine ihtiyacımız var”
“Wired 100” listesinde “Dijital dünyayı şekillendiren 100 girişimci” arasında yer alan, Türkiye’de girişimci dendiğinde akla gelen ilk isimlerden biri Sina Afra… Kurucusu olduğu Markafoni Türk internet tarihinin en büyük satışlarından birine imza atarken Afra da 2014 ve 2015’te Avrupa’nın en önemli 100 girişimcisi arasındaki yerini aldı. Hem başarılarla dolu bu süreci hem de Türkiye’deki girişimcilik atmosferini konuşmak üzere bir araya geldiğimiz Afra Türkiye’de girişimciliğin artması için başarı hikayelerine ihtiyaç olduğunu söylüyor.
Atıf Ünaldı: “Bu servisler test edildi onaylandı…”
Sanıyorum hepimiz ağızdan ağıza pazarlamaya daha çok inanıyoruz. Razorfish’in efsanevi araştırması geldi aklıma. Ağızdan ağıza pazarlamada inanma oranı yüzde 29 olarak görünüyor. TV reklamları ve internet bunun gerisinden geliyor. Bu özellikle yeni servislerde endişelerimizi giderip sorularımızı cevaplıyor.
“Mobil müşteri sayısı 2 yılda yüzde 285 arttı”
Türkiye Bankalar Birliği rakamlarına göre son iki yılda sektörde dijital kanalları kullanmaya başlayan her 4 banka müşterisinden 1’i Yapı Kredi’yi tercih ediyor. Bankanın mobil bankacılık müşteri sayısı son iki yılda yüzde 285, dijital bankacılık müşteri sayısı ise yüzde 80 arttı. Peki, bu başarının altında nasıl bir strateji yatıyor? Yapı Kredi’ye bu sonuçları kazandıran adımlar hangileri? Sorularımızın yanıtlarını Yapı Kredi Bilişim Teknolojileri ve Operasyon Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Cahit Erdoğan’dan aldık…
Nurcan Bıçakcı Arcan: “B2B’nin asıl mecrası sosyal medya”
B2B ve sosyal medyaya pazarlama bütçesi ayırmak… Pek çoğuna göre hâlâ pek de yan yana durmayan kavramlar bunlar. Çünkü maalesef hâlâ pek çoğumuz, yaptığımız iş B2C de olsa B2B de olsa seslendiğimizin “insan” olduğu gerçeğini anlamamakta ısrar ediyoruz.
Temmuz’da en çok Brisa konuşuldu
Lastik sektörünü basın yansımaları açısından değerlendiren Ajans Press’in Temmuz ayı verilerine göre Unite İletişimle çalışan Brisa 91 haberle en çok konuşulan marka oldu. Onu 81 haberle Lobby PR’la çalışan Pirelli, 73 haberle ise yine Unite İletişim’le çalışan Bridgestone takip etti.
Üniversiteler reklamlarla kapıştı
Temmuz ayı verilerine göre eğitim sektöründe Nişantaşı Üniversitesi, rakiplerine fark atarak 19 bin 42 reklamla en çok reklam veren marka oldu. Onu 7 bin 974 reklamla İstanbul Aydın Üniversitesi, 6 bin 997 reklamla Medipol Üniversitesi takip etti.
Ayrıntılar Marketing Türkiye Eylül sayısında…