Kids marketing planınız hazır mı?
Dünyanın ve ülkemizin içinden geçtiği zorlu koşullarda önümüzü görmeye çalışmak, plan yapmak ve koordine olmak gün geçtikçe daha da zorlaşıyor. Birçoğumuz için bırakın 2017 yılını, bu yılın kalan son çeyreğine yönelik tahminde bulunmak bile güç.
Hepimizin umuda, hayal gücüne, biraz olsun neşelenmeye ihtiyaç duyduğu şu günlerde ana hedef kitlesi çocuklar olan markaların işi daha da zor. Öncelikle o markalara önümüzdeki üç ay ve devamında da gelecek yılın pazarlama ve iletişim planlarında yer verecekleri aktiviteler için bu yazımda birkaç öneri ve tavsiyelerde bulunmak isterim.
Çocuklara yönelik iletişim aktiviteleri planlarken, en önemli şeylerden biri konsantrasyonu yüksek tutabilecek, eğlendirecek, belki eğlendirirken öğretecek tarzda çalışmalara odaklanmak. Marka amacını ortaya koyarak, çıkış noktasını en tatlı dille anlatabilecek tarzda bir hikaye örgüsü üzerinden çocuklara ulaşmak. Bunu yaparken hızlı talep toplayarak bilinirlik yaratmak ve kolay akılda kalmak için başta Disney olmak üzere çok iyi bilinen karakterler de işin içerisine sokulabilir. Çizgi film karakterlerinden animasyon kahramanlarına kadar pek çok farklı isimden faydalanılabilir. Markanın eğer kendi çizgi ya da anime bir kahramanı varsa bu kahraman başrolde olacak şekilde aktivite kurgulanabilir.
Hikayeniz hedefinizle örtüşmeli
Hikayenin başrolünde kimin olduğundan ana mesajına kadar markanın hedefleriyle örtüşecek bir yapı tasarlandığında, aslında ben o işe bitmiş gözüyle bakarım. Her zaman en önemlisi doğru stratejiyle mesajı belirleyip ardından yaratıcı aktiviteyi kurgulamaktan geçer. Detaylar peşinden gelir. Önce hikaye sonra detaylar gelir. Hikaye anlatımının çocuklar ve çocukların gelişimi üzerindeki etkisini pek çok kez aktarmıştım. Dünyada ve Türkiye’deki başarılı çocuk etkinliklerine baktığınızda iyi bir hikaye etrafında örülmüş marka mesajlarının çok daha akılda kaldığını ve benimsendiğini görüyoruz. İşin içerisinde biraz teknoloji biraz da interaktiflik katmak gerekiyor elbette.
Etkinlik için hikayenin belirlenmesinden sonra zaman ve lokasyonun belirlenmesi diğer önemli konular arasında. Alanın iç mekan mı yoksa açıkhava mı olacağına karar verirken mutlaka göz önünde bulundurulması gereken konular; etkinliğe davet edilecek çocukların yaş aralıkları ve aktivitenin içeriği olmalı.
Çocuklar oyun, aileler güvenlik istiyor
Çocukların yaşının önceden biliniyor olması etkinlikte iyi bir güvenlik planlamak için önemli. Güvenlik ailelerin de en çok önem verdikleri konuların başında geliyor; dolayısıyla sadece mekana giriş ve çıkış değil etkinlik sırasında hayata geçirilecek tüm aktiviteler için öncesinde A’dan Z’ye güvenlikle ilgili tüm detayların düşünülmüş ve kontrol edilmiş olması gerekiyor.
Bir oyun konsolu, stant ya da interaktif bir oyun söz konusuysa aktivite içerisinde mutlaka önceden deneyimli, alanında uzmanlık kazanmış oyun ablaları ve oyun abilerinin yer alması gerekiyor. Oyun abileri/ablaları sadece oyunun çocuklara tanıtılması ve oyunların oynatılmasından değil çocukların güvenli şekilde alanda vakit geçirmesinden de sorumlu. Bu nedenle etkinlik geçmişlerinin iyi olması dışında pedagoji eğitimi almış olmaları da çok büyük bir artı.
En fazla 20 dakikanız var…
Çocukların çabuk dağılan ilgilerini göz önüne aldığımızda iletmek istediğimiz mesajın algılanmasını sağlamak için 15 ila 20 dakika arasında bir zamanımız var diyebiliriz. Bunun karşılığında maksimumda dikkatlerini çekecek belki içinde bir hediye ya da ödül mekanizması da olan kurguların işe yaradığını biliyoruz. Fiziksel aktiviteye dayalı oyunlar da algıyı yüksek tutmak için ideal seçim olabilir.
Yarının büyükleri çocukların çocuklarından itibaren uyum, eğlence ve hikayenin gücüyle beslenmesi çok önemli. Umuyorum tüm markalar, pazarlamacı ve iletişimciler ve biz ajans yetkilileri bunun bilincinde ve farkında bir şekilde gelecek dönemleri planlarız.
ALİ GÜRAK…