Rakamlarla Türkiye’de mobil pazarlama sektörü
Türkiye’de mobil kullanıcılarının yaklaşık yüzde 85’ine erişen mobil reklam ağı mobilike’ın, madvertise ile ortak çalışması olan madreport’ta Türkiye mobil reklam sektörü ile ilgili etkileyici rakamlar yer alıyor. Mobil sektörün geleceği, uygulama pazarında Türkiye’nin Avrupa’daki yeri, dikkat çeken navigasyon uygulamaları, EA Games kampanyası mobil reklam etkinlik araştırması, uygulama mağazaları ve kullanım analizi madreport içerisinde bulunan konular arasında…
Rakamlarla mobil
Mobil internet kullanımı Türkiye OS dağılımında yüzde 45 oranla iOS liderliğini sürdürürken, yüzde 31 oranla Android iOS’u takip ediyor. Symbian yüzde 11, RIM Blackberry yüzde 5 ve diğer diğer işletim sistemleri ise yüzde 8 olarak görülüyor. 2012 Q1 Türkiye mobil internet kullanıcı sayısının 7.1 milyon, tüketilen toplam mobil internet data miktarının 14.1 Milyon Gbyte olduğu görülüyor. Her iki rakamda bir önceki çeyrekle karşılaştırıldığında yüzde 30un üzerinde artış gösteriyor.
iOS ve Android karşı karşıya
Avrupa akıllı telefon kullanım oranlarında İngiltere ve Almanya’da iOS ve Android yakın oranlarla birbirlerini takip ederken, Türkiye ve İtalya’da iOS, Android işletim sisteminin önünde ciddi bir farkla liderliğini koruyor. Android’in bu 5 ülke arasında iOS’e en yüksek fark attığı ülke ise İspanya olarak görülüyor.
iPhone ile yönümüzü bulmak pahalı mı ucuz mu?
Navigasyon uygulamalarının farklı fiyat stratejisi ve politikalarıyla Türkiye Apple App Store’da en çok ciro yaratan 2’nci kategori konumunda olduğu görülüyor. Bununla beraber fiyat olarak farklı kategorilerle karşılaştırıldığında en pahalı uygulamaların bu alanda yer aldığı belirtilebilir. iGo ve Sygic GPS uygulamaları kullanıcılardan aldığı yüksek beğeni oranlarıyla ilgi çekiyor.
İlk mobil pre-roll etkinlik çalışması:
EA Games, lansman sürecinde yaptığı reklam çalışmalarına mobili entegre ederek yeni ürünü “The Run”ın mobil cihazlar üzerinden lansmanını gerçekleştirdi. EA Games için hazırlanan global mobil reklam kampanyasında kullanılan Pre-Roll reklamları mobilike ve madvertise reklam ağı üzerinden sunuldu. Çalışmanın ana odak noktası, mobil Pre-Roll reklamlarını görüntüleyen kullanıcıların farkındalık algısını, reklamın ne kadar tanındığını ve reklamı beğenip beğenmediklerini öğrenmekti.
Farkındalık; Yayınlanan mobil reklam kampanyasında kontrol grubunda görülen yüzde 7.3 oranındaki farkındalık, ölçüm grubunda yüzde 25.9‘a kadar önemli oranda artarak, yüzde 255 oranında yükseliş gösteriyor ve Mobil Video reklamlarının akılda kaldığını gösteriyor.
Hatırlama; Videoyu izledikten sonra yüzde 27.5 oranındaki kullanıcı reklamı hatırlıyor ve yüzde 13 oranındaki kontrol grubuyla karşılaştırıldığında farkındalık yüzde 115 oranında artış gösteriyor.
Demografi; Mobil Video reklam özellikle erkek ve genç kullanıcıların ilgisini çekiyor. 14-29 yaş arası kullanıcılarınyüzde 79‘u Mobil Video Pre-Roll reklamlarını “Beğendiğini” belirtiyor. Bununla beraber hedef kitlenin büyük bir çoğunluğu, video reklamlarının mobile çok uygun olduğunu söylüyor.
Uygulama mağazaları ve kullanım analizi:
Türkiye’deki mobil uygulama mağazalarından elde edilen gelir ağırlıklı freemium uygulamalardan sağlanıyor ve son 1 yıl içerisinde gelir artış oranı analiz edildiğinde Türkiye, Brezilya, Rusya, Meksika ile birlikte ilk 4’te yer alıyor. Apple Türkiye App Store’da bulunan Top 100 en çok ciro yaratan uygulamalara bakıldığında oyunlar toplam cironun yaklaşık yüzde 60’ını yaratırken, oyun kategorisini navigasyon, sosyal ağ ve eğlence kategorisi takip ediyor. Türkiye’de indirilen her 100 ücretsiz uygulamaya karşılık 2 adet ücretli uygulama indiriliyor.
Raporun tamamına ulaşmak için tıklayınız.
Güncel Haberler