2,7 milyon “Yeni Nesil Muhafazakar” dışa dönük, öz güvenli ve risk almayı seviyor…
MGMedia, markalar ve bireyler arasındaki bu bilgi köprüsüne katkı sunabilmek için TGI verilerinden yararlanarak MGLife projesini hayata geçirdi.
Değer ve tutumlarına göre birbirinden ayrışan grupların davranışsal farklılıklarının markalara sunduğu fırsat ve engelleri belirleyen araştırmada 15 yaş üstü kentsel Türkiye vatandaşı 12 grupta incelendi. Bu gruplar, Koyu Muhafazakar ( yüzde 11), İzleyen Muhafazakar (yüzde 8), Sosyal Özenen (yüzde 7), Yeni Nesil Muhafazakar (yüzde 7), Mazbut Modern (yüzde 9), Dinamik Modern (yüzde 8), Kırgın Modern (yüzde 10), İçe Dönük Özenen (yüzde 7), Aradakiler (yüzde 9), Anadolu Kaplanı (yüzde 7), Faydacı (yüzde 7), Memnuniyetsiz (yüzde 9) olarak sıralanıyor.
Gruplar incelendiğinde en ciddi ayrışmanın yaşam tarzında olduğu görülürken detaylı bakıldığında bazı grupların biraz daha içine dönük, bazı grupların ise daha sosyal bir yaşam tarzını benimsediği fark ediliyor. Diğer taraftan yapılan analizler toplumun bazı kesimlerinin ön yargıdan uzak, herkese karşı daha eşitlikçi ve duyarlı tavır sergilediğini, bazı kesimlerin ise daha maço ve statünün önem taşıdığı bir yapıda olduğunu işaret ediyor. Din konusu bazı kesimler için ayırt edici bir özellik ancak muhafazakarlık farklı algılarla karşımıza çıkıyor. Bir kısım koyu dindar ve kendi içinde bir yaşam tarzı benimserken, bir kısım dini görevlerini yapan ama aynı zamanda daha dışa dönük bir hayatı tercih ediyor.
YENİ NESİL MUHAFAZAKAR (yüzde 7 / 2,7 milyon kişi):
Genç, orta genç kişilerin ortalamanın üzerinde yer aldığı bu grubun yüzde 52’si kadın, yüzde 48’i erkek. İstanbul ve Batı Marmara’da ortalamanın üzerindeler. C1 daha yoğun olsa da, diğer gruplara dengeli dağılım gösteriyorlar. Öne çıkan özellikleri şöyle:
- Başkalarının görüşlerinden etkilenen,
- Risk almayı seven, riskli şeyler yapmaktan hoşlanan,
- Yeniliklere, yeni ürünlere açık,
- Dışadönük,
- Özgüvenli,
- Dindar,
- Kadın konusunda duyarsız değil,
- Modayı takip eden,
- Sahip olmayı seven, statü temsil eden sahiplikleri önemseyen,
- Teknolojik gelişmeleri takip etmeyen ama dijital dünyaya uyum sağlamış, internetten alışverişi güvenli bulan,
- Medya tüketiminde mecra karması oldukça zengin,
- TV ortalamanın altında kalsa da açıkhava ile beraber en yüksek tüketilen mecra
- Mobille desteklenen sosyal medya ve arama motoru bu segment için olmazsa olmazlardan,
- Uygun gazeteler destek mecra olarak düşünülebilir,
- Online video, dergi, sinema bu segmentte ortalamanın üzerinde tüketildiğinden destek mecra olarak tercih edilebilir,
- Promosyona duyarlı.
Yarın: Mazbut Modern