Son aylarda alışveriş merkezleri ve şehrin işlek caddelerindeki dükkanların bir bir kapandığına şahit olduk. Kimine göre bu durumun sebebi yüksek kira bedelleri kimine göre ise değişen tüketici beklentilerinin bir yansıması. Peki yaşanan bu süreç hem AVM’ler hem de perakende sektörü için ne ifade ediyor? Sorun gerçekten iddia edildiği gibi yüksek kira bedelleri mi yoksa Türk perakendesinin köklü bir paradigma değişimine mi ihtiyacı var?
Ali Saydam: “Bir ‘keçi’ hikâyesi…”
1978’den bu yana şu veya bu şekilde iletişim dünyasının içinde bulundum, bu kadar ilginç bir konkur çağrısıyla karşılaşmamıştım. Okullarda anlatacağımız derslerde kullanabileceğimiz hayli şirin bir tecrübe olarak kaydedilebilecek konkur teklifini sizlerle de paylaşmak isterim…
Başkanlık kampanyasında “bilgi” şart!
Yoğun gündeme karşın Türkiye başkanlık ve anayasa değişikliğine kitlenmiş durumda… Gelinen son noktada uzmanların tahminlerine göre Türkiye’yi bir referandum bekliyor. Peki, halk oylamasına ne kadar hazırız? Partiler ne tür siyasal iletişim stratejileriyle bu süreçten zaferle çıkabilir? Halk, başkanlık sistemi konusunda ne kadar bilgili?
Günseli Özen: “Neden kazanamıyoruz?”
Sektörümüzün yaratıcılık kalibresini ölçen uluslararası yarışmalarda bu yıl bir şey oldu ve birden bire ödül sayımız geçen yılın üçte birine indi. Peki, ne oldu? Elbette bunun yanıtı ajans tarafında ama ben katılım sürecinden işlere, sunumdan stratejik yaklaşıma kadar neler gördüm paylaşayım…
30. yılında Epica’dan yaratıcılık şöleni
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin yaptığı ve Günseli Özen’in jürisinde yer aldığı uluslararası reklamcılık yarışması Epica Awards bu yıl 14-17 Kasım tarihleri arasında Amsterdam’da gerçekleşti. Toplamda 3 bin 806 işin katıldığı yarışmada törenin Grand Prix’leri Norveç, Birleşik Krallık, Belçika, Fransa ve Hollanda arasında paylaşıldı. Geçen yıl yedisi altın 20 ödül kazanan Türkiye ise bu sene ikisi altın toplam dokuz ödül aldı.
Ali Gürak: “Kids marketing’te eğilimleri çocuklar belirliyor”
Çocuklara yönelik pazarlama ve iletişim planı hazırlamak için çocukları iyi gözlemlemek ve onların her daim evrim geçiren ilgi ve davranışlarını iyi anlamak gerekiyor.
İrem Derici Defacto’nun “jean”ini çıkardı!
Sekiz yıl önce “Jean Amerika’nın şalvarıdır” diyerek jean’e savaş açan ve insanları rahat giyinmeye davet eden DeFacto, stratejisinde radikal bir değişikliğe giderek jean koleksiyonunu satışa sundu. “Arkasında Amerika yok, DeFacto var” sloganıyla tanıtılan yeni koleksiyonun reklam yüzü ise şarkıcı İrem Derici. Bu dikkat çekici kampanyanın detaylarını DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş ve DeFacto’nun yeni reklam yüzü İrem Derici Marketing Türkiye’ye anlattı.
Geleceği değiştiren kafalar iz bırakan markalar Ankara’da buluşuyor…
Ankara Ticaret Odası ev sahipliğinde bu yıl ikincisi gerçekleşecek Ankara Marka Festivali, 14-15-16 Aralık 2016 tarihlerinde Ankara Congresium’da kapılarını açacak. “AMF Kapılarını Geleceğe Açıyor” temasıyla gerçekleştirilecek festivale, Türkiye’de ve dünyada kendi alanında marka olmuş ünlü isimler konuşmacı olarak katılacak. Geçtiğimiz yıl yaklaşık 9 bin katılımcının takip ettiği etkinliği bu yıl 15 bin kişinin izlemesi bekleniyor.
UM şimdi çok daha iddialı!
“İş sonuçlarını GRP ve CPP ile değil, satış ve pazar payı gibi reel kavramlarla ölçümlüyoruz” diyen UM Türkiye Genel Müdürü Canan Sanalan yaptıkları yatırımları işaret ederek yeni dönemde sektöre yön vereceklerini iddia ediyor. Tüketicinin anlık ihtiyaçlarına odaklandıklarını söyleyen Sanalan, “Medya planlama sektörü mutasyona hazır olmalı” diyor. İşte Canan Sanalan ile yaptığımız çarpıcı söyleşiden satırbaşları…
Özgür Şahin: “Sadakat programlarında dur durak yok!”
Geçen gün karşıma yeni bir sadakat programı çıktı. Uzun yıllar bu sektöre hizmet veren, tüm dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmeye çalışan ve müşteri sadakati üzerine hizmet veren bir ajansın ortağı olarak beni bile şaşırttı: “Do it forever”, “Do it for Denmark…”
Turkcell’de “Emocanlar” dönemi..
Turkcell’de Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine kısa bir süre önce gelmesine karşın markaya bir dinamizm kazandırdı İsmail Bütün… Kuşkusuz bu dinamizmin en somut göstergesi “Emocanlar…” Turkcell’in “genç ve dinamik” algısını tazeleyen kampanyanın altında oldukça güçlü bir strateji yatıyor. Hem “Emocanlar” kampanyasının detaylarını hem de Turkcell’in yeni dönem stratejilerini konuşmak için bir araya geldiğimiz Bütün, “Öncü olmak Turkcell’in genlerinde var” diyor… İşte o keyifli sohbetten satır başları…
2016’da itibarını en çok artıran markalar
Marketing Türkiye’nin AKADEMETRE tarafından yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasını baz alarak düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde nefesler tutuldu… 2016’nın en çalışkan markaları ve bu başarıda pay sahibi olan paydaşlar, Ocak ayında 3’üncü kez gerçekleşecek törenle ödüllerine kavuşmayı bekliyor.
Sami Kariyo: “Hedefimiz 450 mağazaya ulaşmak”
İnce kadın çorabında yüzde 45, plaj giyiminde yüzde 19, iç giyimde yüzde 9, ev giyiminde ise yüzde 4,5 ile pazar lideri olduklarını söyleyen Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo amaçlarının 2020 yılında mağaza sayısını 450’ye çıkarmak olduğunu belirtiyor. Global bir marka olma yolunda ilerleyen Penti’nin ezber bozan stratejilerini konuştuğumuz Kariyo, pazarla ilgili de çarpıcı tespitlerde bulunuyor.
Türkiye çaydan vazgeçmiyor
Soğuk havaların kendini iyiden iyiye hissettirmesiyle “çay”ın tüketimi de yükselişe geçti. Elbette bu durum çay markaları açısından çetin bir rekabetin de fitilini ateşledi. Peki, çay tüketimi yeni dönemde nasıl şekilleniyor? Değişen çay tüketim alışkanlıklarının pazara sunduğu fırsatlar neler?
Tasarrufun yeni adı: Araç kiralama
Kaynakları verimli kullanarak pazarda rekabet avantajı yaratmak artık şirketlerin bir numaralı önceliği. Satın almak yerine “Operasyonel araç kiralama”yı tercih eden şirketler de hem gider kalemlerinde tasarruf ediyor hem de ülke ekonomisine katkı sağlıyor. Peki operasyonel araç kiralamanın avantajları neler? Türkiye’de operasyonel araç kiralama sektörü ne durumda?
Bursa yeni nesil işleri konuştu
Türkiye’nin en kapsamlı pazarlama etkinliği İnteraktif Pazarlama Zirvesi (İPZ) Anadolu; Konya, Ankara ve Kayseri’nin ardından bu kez de Bursa’da gerçekleşti. Bursa’nın seçkin markalarıyla iş dünyasını bir araya getiren etkinlikte, teknolojik gelişmelerin doğurduğu fırsatlar paylaşıldı. Bursalı firmaların yoğun katılım gösterdiği zirvede bölgenin sorunlarının analiz edildiği ve çözüm yollarının arandığı sunumlar ise büyük beğeni topladı.
GSM’de kıran kırana müşteri kapma rekabeti
Twentify’nin Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Mobil Tüketim 2016” araştırmasına göre Türk Telekom’un müşterilerinin yüzde 13,2’si, Turkcell müşterilerinin yüzde 8,3’ü Vodafone abonelerinin ise yüzde 6,9 operatörlerini değiştirmeyi düşünüyor. Peki, bu talebin altında yatan nedenler nedir? Hangi GSM operatörü hangi stratejilerle bu süreçten kârlı çıkar?
“Her ofise bir sarı kol lazım!”
Tam zamanında ortaya çıkıp ofis çalışanlarının ihtiyaç duyduğu ürünleri getiren sarı kol arkasında oldukça başarılı bir iş fikri barındırıyor. Ofix.com ile online’da “Ofis sarf malzemeleri tedariki” olarak tanımladıkları bir sektör yarattıklarını söyleyen Ofix.com Genel Müdürü Gürkan Uğraş 2016’yı 35 milyon TL’nin üzerinde bir ciroyla kapatmayı beklediklerini söylüyor.
İkinci el alışverişte “mobil” trendi yükseliyor!
İkinci el giysi ve eşyalar için mobil öncelikli pazar yerleri arasındaki rekabet hem Türkiye’de hem de dünyada gün geçtikçe artıyor. Paylaşım ekonomisi açısından değerlendirildiğinde kaynak kullanımını da bir hayli azaltan ikinci el sektörü, mobilin yükselişiyle daha da ivme kazandı. Mobil öncelikli ikinci el pazar yerleri girişimciler için ne tür fırsatlar yaratıyor? Bu uygulamalar son yıllarda neden bu kadar popüler hale geldi? Tüm bu soruların cevaplarını ikinci el pazar yeri uygulamalarının girişimcilerinden dinledik…
Microsoft Ekim’de rakiplerine fark attı
Bilgisayar donanım sektörünü basın yansımaları açısından değerlendiren Ajans Press’in Ekim ayı verilerine göre Effect Burson Marsteller’la çalışan Microsoft 575 haberle en çok konuşulan marka oldu. Onu 295 haberle Cohn & Wolfe’la çalışan Samsung ve 228 haberle Effect Burson Marsteller’la çalışan Intel takip etti.
Colgate’ten reklam atağı
Nielsen’in kişisel bakım ve kozmetik sektörüne yönelik Ekim ayı analizlerine göre Colgate 7 bin 651 reklamla rakiplerini geride bırakırken, onu 4 bin 842 reklamla Gillette, 4 bin 85 reklamla Canbebe takip etti.
Ayrıntılar Marketing Türkiye Aralık sayısında…