“iddaa” ile jenerik bir marka yaratan Inteltek’in Genel Müdürü Ahmet Sezer bu yıl itibarıyla ciro hedeflerinin 10 milyar TL olduğunu söylüyor. Elde ettikleri gelirin yüzde 40’ını devlete aktardıklarını belirten Sezer, insanların iddaa oynayarak bir nevi gönüllü vergi verdiğini belirtiyor. Ahmet Sezer; “Oyuncular 3 liralık bir kupon yaptığında kaç para kazanacağını da kaybedeceğini de biliyor. Ancak biz Inteltek A.Ş. olarak ne kazanıp ne kaybedeceğimizi bilmiyoruz” diyor ve ekliyor: “Her akşam 10 milyon dolar riskle uyuyoruz.”
Devlete hizmet ediyoruz
- Inteltek A.Ş. olarak 13 yıldır iddaa operasyonunu yürütüyoruz ve bu süreç içinde her yıl çift haneli rakamlarla büyüdük. Bu yılki hedefimiz de büyümemizi aynı şekilde sürdürmek. 2011 yılından beri Azerbaycan’da da Azerinteltek adıyla faaliyet gösteriyoruz.
- Inteltek A.Ş. kendini bir teknoloji ve servis şirketi olarak tanımlıyor. Bir IT ve satış-pazarlama ağını, ortaya çıkabilecek riskleri hesaba katarak yönetiyoruz. Oyuncular 3 liralık bir kupon yaptığında kaç para kazanacağını da kaybedeceğini de biliyor. Ancak biz Inteltek A.Ş. olarak ne kazanıp ne kaybedeceğimizi bilmiyoruz. Biz her akşam 10 milyon dolar riskle uyuyoruz. Bu modelle çalışan bir şirket daha yok Türkiye’de.
- iddaa markası devletin bir markası ve biz de bu anlamda Spor Toto’dan 10 yıllığına aldığımız ilaheyle devlete hizmet veriyoruz. Devlete ait operatör olarak bakıldığında bu alanda Çin’den sonra dünyadaki ikinci büyük kuruluşuz.
Hedef 10 milyar TL…
- Bu yıl itibarıyla hedefimiz 10 milyar TL’lik bir ciroya ulaşmak. Elde edilen gelirin yüzde 40’ını devlete aktarıyoruz. İnsanlar iddaa ile bir nevi gönüllü vergi veriyor. Bu yüzde 40 ile geçtiğimiz 13 yıl içinde 10 milyar dolarlık spor tesisi yatırımı yapıldı.
- Futbol dışında basketbol, voleybol, tenis, masa tenisi ve atletizm gibi farklı spor branşlarını da programa dahil ederek o alanlara da kaynak aktarıyoruz. Sistemin yüzde 80’ini futbol yüzde 16’sını basketbol, geri kalanını da diğer spor dallarındaki müsabakalar oluşturuyor.
- iddaa, dört büyük futbol kulübünün yanı sıra Türkiye liglerinde mücadele eden ve bizim programımıza giren tüm takımlara Spor Toto üzerinden kaynak sağlıyor.
Sistem şaibeye geçit vermiyor
- Spor Toto özellikle rekabetin yüksek olduğu maçları programa dahil ediyor. Çünkü rekabetin olmadığı noktalarda farklı konular devreye girebiliyor.
- Zaman zaman spor alanında yaşanan tartışmaların bizi etkilemesi mümkün değil. Çünkü bizde tek maç üzerinden oynanan oyunlar çok limitli. Kazanabilmeniz için aynı anda üç maçı bilmeniz gerekiyor. Bu da şaibeyi ortadan kaldırıyor.
- Şaibeli durumlarla ilgili bilgi aldığımızda federasyona bildiriyoruz ve onlarla iş birliği yapıyoruz. Bu iş birliğini Avrupa’da devletlerle çalışan operatörlerle de yapıyoruz. Bir şaibe söz konusu olduğunda direkt o müsabakaları sistemden çıkarıyoruz. Ancak illegal sitelerde böyle bir kontrol mekanizması yok.
İllegal bahis siteleriyle Türkiye’nin parası dışarıya akıyor
- Özellikle Türk takımlarının yer aldığı uluslararası spor organizasyonları iddaa’nın gelirini ciddi şekilde artırıyor. Takımlarımızın UEFA ve Şampiyonlar Ligi’nde tur atlaması bizim için iyi haber anlamına geliyor. Euro Lig’deki Türk basketbol takımları da ciddi bir etki yaratıyor.
- Avrupa Şampiyonası ciromuzu yüzde 1,5-2 oranında artırırken Dünya Kupası’nda bu artış yüzde 3-4’lere çıkıyor. 2017’de ne Avrupa Şampiyonası ne de Dünya kupası var. Bu anlamda bizim için kötü bir yıl diyebiliriz.
- En az bizim elde ettiğimiz ciro kadar illegal bahis sistemleri de ciro yapıyor. Ancak biz vergi veriyoruz, onlar vermiyor. İllegal bahis siteleri yoluyla sigara ve akaryakıt kaçakçılığında dönen para kadar bir para yurt dışına çıkıyor. Bunu engelleyecek kanunların uygulanmasında eksiklikler var.
- Bizim yaptığımız hesaplara göre bu alanın potansiyeli yüksek. Gayri safi yurtiçi hasılanın yüzde 1’ine kadar pazarın büyüme potansiyeli var.
“Risk Yönetimi” ekibinin tek ışı maç izlemek
- Biz insanların bu oyunu yüksek miktarlarla oynamasını ve hırs yapmasını istemiyoruz. Küçük rakamlarla herkesin oynamasını ve bunun bir kazanç kapısı değil bir eğlence yöntemi olarak görülmesini istiyoruz. Oyunun masumiyetini korumak için elimizden geleni yapıyoruz.
- “Risk Yönetimi” adlı bir birimimiz var ve bu birimde yer alan arkadaşlarımızın tek işi ofise gelip maç seyretmek. 24 saat boyunca dünyadaki tüm maçları izliyorlar. Üstüne bir de ücret alıyorlar. Onların iddaa oynamaları yasak çünkü maçların oranlarını onlar belirliyor.
iddaa artık jenerik bir marka
- iddaa ilk ortaya çıktığında ciddi bir pazarlama yatırımı yaptık ama artık bu alana çok yatırım yapmamız gerekmiyor. İş kendi kendini pazarlamaya başladı. Gazeteler iddia ekleri verdiğinde satışları artıyor. iddaa’yla ilgili TV programları yapılıyor, internet siteleri bu alanda sürekli yayın yapıyor ve bunun için hiçbir şey ödemiyoruz. Süreç içinde iddaa jenerik bir marka haline geldi.
- TFF Milli Takımlar Resmi Sponsorluğu’nun yanı sıra Türkiye Engelliler Spor Yardım ve Eğitim Vakfı’nın da sponsorları arasında yer alıyoruz. Türkiye’nin aynı çatı altında faaliyet gösteren en büyük amatör spor organizasyonu olan “Rakipbul Ligi”nin de sponsoruyuz.
Konu futbol ama çalışanların yüzde 30’u kadın
- İnsan odaklılık ilk günden bugüne en çok önem atfettiğimiz konuların başında geliyor. Temeline “mutlu ve bağlı çalışanlar”ı alan kurum kültürümüzle Great Place to Work ödülünü aldık.
- İş modelimizin odağımızda spor ve futbol var ancak yöneticilerimizin yüzde 30’u kadınlardan oluşuyor. Altı kişilik pazarlama ekibimizde de dört kadın yer alıyor. Dünyada spor bahsinde kadın oyuncular çok azken, Türkiye’de yüzde 10’lar seviyelerinde. Bu gelişimde ekibin kadın içgörülerinin önemli payı olduğunu düşünüyoruz.
- 2008 sonrasında şirket olarak kolektif bir inovasyon kültürü benimsedik. İnovasyon süreci tüm çalışanların katıldığı strateji çalıştaylarıyla başladı. Şimdiye kadar 100’ün üzerinde inovatif fikir ortaya çıktı ki bunlardan 20 büyük fikri/yeniliği hayata geçirdik.
RAKAMLARLA İDDAA
5.500
iddaa’nın 2000’e yakını münhasır olmak üzere 5 bin 500 sabit bayisi bulunuyor.
%40
İş hacminin yüzde 40’ından fazlasını dijital kanallar oluşturuyor. iddaa’nın 6 elektronik bayisi bulunuyor.
2.500.000
Aylık 2,5 milyon tekil ziyaretçi alan iddaa.com’un 500 bin üyesi bulunuyor.
70.000
Turkcell ile ortak bip uygulaması iddaa severlere anlık bilgi paylaşım platformunun 70 bin takipçisi var.
9.000.000
Ülke genelinde yüzde 96 marka bilinirliğe sahip olan iddaa’nın 9 milyon müşterisi var. Marka on binlerce kişiye de istihdam sağlıyor.
10
Türkiye’nin en büyük 10 ekonomik projesinden biri olarak gösteriliyor.