Reklam harcaması artarken gözde mecra dijital oldu!
Reklam harcamaları yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 2 milyar 396 milyon lira olarak gerçekleşti. 2012’nin ikinci yarısında dijital sektör yüzde 27 ile toplam reklam harcamaları içinde payını en çok artıran mecra oldu. Tahminlerine göre, 2012 yılı sonu itibarıyla reklam yatırımlarında toplamda yüzde 8’lik büyüme bekleniyor. Reklamcılar Derneği, verilerine göre 2012 yılı ilk 6 ay reklam yatırımları şöyle:
Mecraların dağılımı
TV: yüzde 56,74
Basın: yüzde 23,95
Dijital: yüzde 8,65
Açıkhava: yüzde 6,78
Radyo: yüzde 2,70
Sinema: yüzde 1.18
Dijital gelirler yüzde 27 ile birinci
2012’nin ikinci yarısında dijital sektör toplam reklam harcamaları içinde payını en çok artıran mecra oldu. Digital mecralara verilen reklamlar 2011’in aynı dönemine göre yüzde 27 artarak yılın ilk 6 ayında 207 milyon TL’yi buldu. 2011’de dijital harcamaların toplam reklamlar içindeki payı yüzde 6.18’di bu oran 2012’de 8.65’e çıktı. Yılın ilk ayında TV gelirleri yüzde 3 gazete gelirleri ise yüzde 4 arttı.
Güncel Haberler