Konya’da markalaşma konuşuldu!
Anadolu’nun reklam merkezi olma yolunda yaptığı etkinliklerle ivme kazanan Konya yine adından uzun süre söz ettirecek bir etkinliğe imza attı. Konya Büyükşehir Belediyesi ve Konya Reklamcılar Derneği işbirliği ile gerçekleştirilen “Belediyecilikte Model Şehir Konya ve Markalaşma” başlıklı panelde İstanbul’un dört önemli reklamcısı Konyalı markalarla ve kamu yöneticileriyle bir araya geldi. Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen “Kadına Şiddete Hayır Hoşgörüye Evet” yarışmasının jüri üyeliğine Türkiye’nin en başarılı reklamcıları davet edildi. Konya Reklamcılar Derneği Başkanı Doç. Dr. Hüseyin Altunbaş önderliğinde, İstanbul Reklamcılar Derneği ve Ogilvy Türkiye Başkanı Aytül Özkan, Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu, Genna Reklam Ajansı Başkanı Selim Tuncer, Call To Action (C2A) Ajans Eş Başkanı Ergün Erdem’in jüri olarak yer aldığı yarışmada 465 afiş değerlendirildi. Afişlerin değerlendirilmesinin ardından ünlü reklamcılar ve Konya Reklamcılar Derneği Başkanı Doç. Dr. Hüseyin Altunbaş, Mevlana Kültür Merkezi’nde düzenlenen “Belediyecilikte Model Şehir Konya ve Markalaşma” başlıklı panelde iletişim sektörü, kamu yöneticileri ve öğrencilerle bir araya geldiler.
Markanın bir kişiliği vardır
Konya Reklamcılar Derneği ve Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hüseyin Altunbaş’ın yönettiği panelde Konya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tahir Akyürek de konuşmacı olarak yer aldı. Hüseyin Altunbaş’ın açılış konuşmasıyla başlayan panelde ilk sözü alan ve 32 yıllık iş yaşamında iletişime tutkuyla bağlı olduğunu söyleyen Aytül Özkan, Konya’ya ilk defa geldiğini ve beklediğinden daha iyi bir şehir bulduğunu dile getirdi. Ardından Özkan; “Konya’nın markalaşması için bir ürün olarak ele alınması gerekiyor. Konya varlıklarıyla incelediğinizde iyi ve kaliteli bir ürün. Hayvancılık, süt ürünleri, tarım, üniversiteleri, tarihi yani Konya ile ilgili elimizde çok hikâye varken bu şehrin markalaşma sürecinde çok başarılı olacağını düşünüyorum. Fakat sadece kaliteli bir ürün ortaya koymak marka olmak anlamına gelmiyor. Önemli olan bu varlıklarınızdan seçtiklerinizi iletişim boyutuna taşıyarak insanların zihninde yer edebilmektir. İlk başta Konya’nın nereye gideceğini yani konumlandırma stratejisini belirlemesi gereklidir. Aksi takdirde okları boş yere sallamış olursunuz. Planlama ve araştırma disiplinini oluşturmanız gereklidir. Nereye gideceğini, ne olması gerektiğini bilmeyen bir şehrin marka olması mümkün değildir.” şeklinde konuşmasına devam etti. Aytül Özkan’nın ardından söz alan Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu, daha önce Konya’ya gelmek gibi bir fikri olmadığını fakat Konya’ya geldikten sonra ise İstanbul dışında yaşayacağı şehrin Konya olacağını söyleyerek şehre olan hayranlığını dile getirdi. Konya’nın tanıtım anlamında eksiklik yaşadığını dile getiren Ocakoğlu, “Meşhur olmakla marka olmak arasında çok fark vardır. Bir şehir ile bir ürün arasında hiçbir fark yoktur. İkisi de cazip olmak için mücadele eder. Üründe nasıl dünyanın her yerinde aynı deneyimi yaşatmanız gerekirse şehirde de nerede olursanız olun aynı deneyimi yaşatmanız gerekiyor. Marka demek sadece ürün bazlı düşünülmemelidir. Markanın bir kişiliği vardır. Yani Konya denildiğinde insanların zihninde bir kişilik belirmelidir. Bir şehrin marka olması için siyasi yapısının güçlü olması, barışçıl özelliği olması ve avantajlarını ortaya koyması gerekmektedir. Konya’nın ilk başta kültür envanterinin çıkarılması gereklidir. Çıkarılan envanter doğrultusunda ise konumlandırmasının belirlenmesi ve tüm iletişim çalışmalarının bu konumlandırmaya adapte edilmesi gereklidir” dedi.
Uzun vadeli ve yoğun bir iletişim
Ardından sözü alan Genna Reklam Ajansı Başkanı Selim Tuncer ise markaların insanların zihninde kavramlaşması için iletişimin sürekliliğinin gerektiğini dile getirdi. Bir konumlandırma haritası çıkarabilmeniz için ciddi analizler yapmanız gereklidir. Konumlandırma özgün bir yörünge alabilmek demektir. Yani markayı bir yörüngeye oturtmalı ve bu yörüngede sapmadan yoluna devam etmesi gereklidir. Bu bakımdan yörünge tayini yaparken sahiplenmiş yörüngelere sapmadan kendi yörüngenizi belirlemeniz gerekiyor. Yani özgün bir konumlandırma kararı vermeniz gereklidir” dedi. Call To Action Eş Başkanı Ergün Erdem, şehirlerim markalaşması için topyekün bir iletişim yapması gerektiğini söyleyerek konuşmasına şöyle devam etti; “Konya’daki değerlerin varlığı başka bir şey bunları ifade edebilmek başka bir şey. Artık ürün merkezli pazarlamadan iletişim odaklı pazarlama sürecine geçmiş durumdayız. Elinizdeki ister ürün olsun ister şehir kısa vadede hemen marka olmak mümkün değildir. Bunun için uzun vadeli ve yoğun bir iletişim gereklidir. Şehirlerin kendilerine marka elçileri oluşturması gereklidir. Sadece bir gazete ilanı vererek ya da televizyonda boy göstererek marka inşa etmiş olmazsınız. Markalar uzun süreli iletişim yatırımlarıyla meydana gelmiştir. İnsanların zihninde konumlanmak istiyorsanız planlı programlı bir iletişim yönetimi oluşturmanız gereklidir” dedi.
Yeni bir dönem başladı
Panelin ardından açıklama yapan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek; “Bugün Konya için yeni bir dönem başladı diyebilirim. Muhteşem dört konukla bir araya geldik. Her birinden şehrimizin markalaşmasına katkı sağlayacak bilgiler aldık. Bu konuların panellerle şehrimizde konuşulur hale gelmesi bile geldiğimiz noktayı göstermektedir. Bundan sonraki çalışmalarımızı edindiğimiz bilgiler ışığında gerçekleştireceğimi söyleyebilirim. Panelin gerçekleşmesinde önemli adımlar atan Konya Reklamcılar Derneği Başkanı ve Selçuk Üniversitesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hüseyin Altunbaş’a teşekkürlerimi sunuyorum.” Dedi. Konya Reklamcılar Derneği Başkanı Doç. Dr. Hüseyin Altunbaş ise; “Konya bugün markalaşma yolunda bir level daha atlamıştır. Dolu dolu bir panel geçirdik. Markalarımız, kamu yöneticilerimiz reklam ve pazarlama üstadlarından önemli bilgileri aldı. Bu tarz panelleri daha sürekli ve istikrarlı kılarak çok daha iyi konumlara geleceğimizden şüphem yok.” Dedi. Panel, Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek’in konuklara plaket ve hediyelerini takdim etmeleriyle sona erdi.