SHERPA, UX Türkiye Pazar Araştırması’nı tamamladı
Türkiye’de dijital ürün ve servisler için deneyim tasarlayan tasarım ofisi SHERPA, sonuçları sektör profesyonelleri tarafından oldukça merak edilen “Kullanıcı Deneyimi (UX) Türkiye Pazar Araştırması”nın ilk sonuçlarını açıkladı.
Bağımsız araştırma şirketi MindStation ile online olarak gerçekleştirilen Türkiye Kullanıcı Deneyimi (UX) Pazar Araştırması, SHERPA tarafından kullanıcı deneyimi tasarımı hizmetlerinin daha verimli hale getirilebilmesine zemin oluşturacak farklı sektör ve alanlardaki verileri temin etmek ve bu sayede, kullanıcı deneyiminin Türkiye pazarındaki değerini ve konumunu belirlemek amacıyla gerçekleştirildi.
2017 yılının ilk çeyreğinde bilgi teknolojilerinden perakendeye finans sektöründen turizme kadar 13 farklı sektörde, 184 kurumsal firma arasında, ağırlıklı olarak C Level ve Ürün & Servis birim yöneticileri ile gerçekleştirilen kullanıcı deneyimi araştırmasına göre şirketlerin yüzde 39’u UX’in önemini çok daha fazla anlamış durumda, ancak aynı şirketler UX için halen yeterli bütçeyi ayıramamaktan muzdaripler.
Şirketlerin yüzde 75’i müşteri memnuniyetini artırmak için bu yıl UX’e daha fazla yatırım yapacaklar.
Kullanıcı deneyiminin Türkiye’de nasıl bir öneme ve konuma sahip olduğunu, markaların ve işletmelerin kullanıcı deneyimi alanında ne gibi ihtiyaçları olduğunu ve bu ihtiyaçları nasıl karşıladığını ölçümlemeyi hedefleyen “Türkiye Kullanıcı Deneyimi (UX) Pazar Araştırması”na göre şirketlerin yüzde 75’i müşteri memnuniyetini artırmak için UX’e bu yıl daha fazla yatırım yapacaklarını belirttiler. Diğer yandan şirketlerin yüzde 69’u kullanıcı deneyimi ile müşteri dönüşüm oranlarını, yüzde 55’i müşteri tutundurma oranlarını artırmayı hedefliyorlar. Şirketlerin yüzde 46’sı ise, büyük ölçüde analitik araçlar ile ölçümlediği kullanıcı deneyiminin yatırıma geri dönüş oranlarından çok memnun.
Stratejik danışmanlığa ve kullanıcı deneyimi testlerine ihtiyaç var, ancak bütçe ve zaman yetersiz…
UX hizmetleri arasında en çok “stratejik danışmanlığa” ihtiyaç duyan şirketler, aynı zamanda “kullanıcı deneyimi testleri” ve “kullanıcı deneyimi araştırmaları” konusunda hizmet almak istiyorlar. Müşteri memnuniyetini önemli derecede artıracağına inandıkları kullanıcı deneyimi çalışmalarına bütçe ve zaman yetersizliğinden istedikleri kadar eğilemeyen firmaların ölçümleme ve optimizasyon hizmetlerine olan ihtiyaçları da ilk sıralarda yer alıyor.
SHERPA Tasarım Stüdyosu Kurucu Başkanı Yakup Bayrak, şirketlere daha iyi bir müşteri memnuniyeti sağlamak için yol gösterecek UX Pazar Araştırması’nın ilk sonuçları ile ilgili şunları söyledi; “2016 yılında UX’e ayrılan bütçeler yetersizdi. Ancak, bu araştırma sonuçlarının da bize gösterdiği gibi bu yıl artmasını bekliyoruz. Katılımcıların 3’te 2’si çalıştıkları kurumda kullanıcı deneyimi çalışmaları için ayrılan bütçenin 2016 yılında yetersiz olduğu düşüncesinde ve 2017 yılında bütçelerini artırmayı hedefliyor. Kullanıcı deneyimi hizmet sağlayıcısında aranan en önemli 3 özelliğin başında, hizmet sağlayıcıların SHERPA’da olduğu gibi kullanıcı testlerini yönetebilme, görsel tasarım süreçlerini üstlenebilme ve prototiplemeyi yapabilme gibi “çok yönlü yetenek sahibi olabilmesi” geliyor. Daha sonra ise sırasıyla, “UX metodoloji ve tekniklerine hakim olmak” ve “üretilemeyecek ürünleri tasarlamamak” çok önemli. SHERPA olarak kullanıcı deneyiminin Türkiye pazarındaki değerini ve konumunu belirlemek amacıyla Türkiye Kullanıcı Deneyimi (UX) Pazar Araştırması’nı kapsamını her yıl daha da genişleterek tekrar etmeyi planlıyoruz.”