2017 Global Effie İndeksi açıklandı
Effie Worldwide, 2017 Effie Etkinlik İndeksini baz alarak dünyanın en etkili pazarlamacılarını açıkladı. Global ölçekte Unilever, Vodafone, WPP, BBDO Worldwide, Sancho BBDO ve AGC Advertising Agency sırasıyla, En Etkili Pazarlamacı, Marka, Ajans Holding Grubu, Ajans Ağı, Ajans Ofisi ve Bağımsız Ajans dallarında ilk sırada yer aldı.
Sonuçlarla ilgili yaptığı açıklamada ilk sırada yer alan şirketlerin pazarlama etkinliğine stratejik bağlılığı olduğuna değinen Effie Worldwide Başkan ve CEO’su Neal Davies “Hindistan’da inanılmaz bir başarı yakalayan son derece ilham verici bir STK kampanyasından Avrupa çapında pazar payını büyüten telekomünikasyon şirketine kadar Effie dünya neresinde olursa olsun işleyen fikirleri ödüllendirmeye devam ediyor” dedi.
En etkin pazarlamacılar
Global gıda ve içecek şirketleri en etkin pazarlama şirketi listesindeki hakimiyetlerini sürdürüyor. Unilever, bu yıl bir sıra yükselerek, 2012-2014 yıllarında olduğu gibi En Etkin Pazarlamacı listesinin en tepesine yerleşti. Nestlé iki sıra yükselerek ikinci sıraya ilerlerken Procter & Gamble üçüncü sıradaki yerini korudu. Buna karşılık The Coca-Cola Company üç sıra gerileyip dördüncü olurken PepsiCo bu yıl da beşinci sırada yer aldı. Sıralamadaki ilk 10 sırada yer alan diğer firmalar arasında mobil telefon lideri Vodafone, Mondelēz International, McDonald’s, Mars ve dünya mobilya perakendesi devi IKEA yer aldı.
En etkin ajans ofisleri
Aralarında Fundación Éxito, HUAWEI ve Visa’nın da yer aldığı bölgesel ve globalmarkalar ile yakaladığı başarı ile Sancho BBDO (Bogotá) En Etkin Ajans Ofisi sıralamasında birinciliği geri aldı. MullenLowe Lintas (Mumbai) üç sıra yükselerek ikinci sıraya yerleşirken, üçüncü sırada McCann ofislerinden FP7/DXB (Dubai) yer aldı. Ogilvy & Mather (Mumbai) iki sıra gerileyip dördüncülüğü alırken, Colenso BBDO (Auckland) 2013 yılından beri ilk kez ilk beş sırada yer aldı. Dünyanın ilk 20 En Etkin Ajans Ofisi’ne bakıldığında aralarında Arjantin, Kolombiya, Macaristan, Hindistan, Yeni Zelanda, Peru, Romanya, Tayvan, Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri ve Amerika Birleşik Devletleri’nden muhtelif ajansların yer aldığı küresel bir karma göze çarpıyor.
2017 Global Effie Etkinlik İndeksi’nde Türk ajansların büyük başarısı
Global Effie Etkinlik İndeksi Dünyanın En Etkin Ajansları sıralamasında sekizinci olarak yer alan Y&R Istanbul, Avrupa İndeksi’nde ilk sırada yer aldı. Ayrıca, Avrupa İndeksi’nde Mindshare İstanbul üçüncü ve beşinci olan TBWA\Istanbul’u sıralamada izleyen Alametifarika, C-Section, Plasenta Conversation Agency ile Türk ajanslar ilk 10’u domine ettiler.
Budapeşte merkezli AGC Advertising Agency, En Ekin Bağımsız Ajans sıralamasında geçen yıl olduğu gibi bu sene de ilk sırada yer aldı. Istanbul merkezli ajanslar Alametifarika, Blab ve Güzel Sanatlar ise sıralamada ikinci, üçüncü ve dördüncü olarak yer alırken Madre Buenos Aires beşinci oldu.
Global İndeks’te yer alan Türk ajanslardan Happy People, Rafineri ve Boogy bağımsız ajanslar arasında ilk 50’de yer aldı.