Smarties Ödülleri’ne başvuru süresi uzatıldı
Mobile Marketing Association (MMA) tarafından verilen Smarties Ödülleri mobil pazarlama dünyasını ödüllendirmeye devam ediyor. Bu yıl üç ana kategoride dağıtılacak ve son başvuru tarihi 7 Temmuz olan Smarties Ödülleri’nin detaylarını MMA Türkiye ve MENA Bölge Direktörü Melis Ertem’den dinledik.
Mobil pazarlama alanında verilen Smarties Ödülleri hakkında bilgi verir misiniz?
Günümüzün en kapsayıcı, en hedefli ve en etkili pazarlama aracı haline gelen mobil, dijital ve fiziksel datanın bir arada kullanımı ile hedef kitleye zamandan ve mekandan bağımsız güçlü erişim sağlıyor. İş dünyası bu güçlü pazarlama aracını giderek daha fazla kullanırken; mobil pazarlamada doğru stratejilerin ve yaratıcılığın önemi de giderek artıyor.
Pazarlamanın inovatif gelişimine ve dönüşümüne mobilin gücüyle hız kazandırmak; tüketicilerle kurulacak daha yakın, daha güçlü ilişkilerin iş hacimlerini büyütmesine katkı sağlamak misyonuyla, Türkiye dahil 50 ülkede, 800 üye ile faaliyet gösteren MMA’in Smarties Ödülleri, mobil pazarlama dünyasının tek ödül programı.
İnovasyon, yaratıcılık ve başarıyı ödüllendiren bu prestijli platform, mobil pazarlamanın sınırlarını zorlayarak müşterilere erişim ve etkileşim sağlayan tüm ekip ve yetenekleri öne çıkartmayı amaçlıyor.
Bu yıl farklılık var mı?
Bu yıl ilk kez, MMA – WARC (World Advertising Research Center / Dünya Reklam Araştırma Merkezi) iş birliğiyle, İş Etkisi İndeksi hayata geçiyor. Dünya çapında tüm Smarties programlarından toplanan finalist ve ödül kazanan kampanya verilerini analiz ederek, en yüksek etkiyi yaratan ajans ve reklam verenleri değerlendirecek, derecelendirecek ve ödüllendirecek olan program, The Smarties İndeksi olarak isimlendiriliyor. İlk defa ajans ve markalar AR/VR ve 360 Derece video kategorileri ile başvuru yapabiliyor. Bu yıl ilk defa MENA bölgesi için ayrıca başvuru yapılabiliyor. Ayrıca bölgesel ve yerel başvurularda Haziran 2016 – Haziran 2017 arasındaki kampanyalar katılabiliyor. Bu yıl ilk defa Global program başvurularında Ocak 2016 – Haziran 2017 arasındaki kampanyalar katılabilir.
Smarties Ödülleri hangi ülkelerde yapılıyor?
Smarties Ödülleri 4 bölge (Kuzey Amerika, Latin Amerika, EMEA ve Asya Pasifik) ve Hindistan, Endonezya, Güney Afrika, İspanya, Türkiye, İngiltere, Vietnam ve MENA ile birlikte 7 ülkede yapılmakta.
Bu yıl ödül verilen kategoriler nelerdir?
Smarties Ödülleri, global, bölgesel ve ülke bazında katılıma olanak sağlıyor. Ödüller, Pazarlama Stratejileri, Kanal/Medya Stratejileri ve Teknoloji olarak 3 ana bölüm altında bulunan 23 kategoride veriliyor. Ayrıca başvuru yapılmayan ve jüri tarafından belirlenen endüstri ödülleri de bulunuyor.
Pazarlama Stratejisi (Marketing Strategy)
Marka Bilinirliği (Brand Awareness)
Talep Yaratma (Lead Generation)
Ürün / Hizmet Lansmanı (Product – Services Launch)
Promosyon (Promotion)
İlişki Mimarisi / CRM (Relationship Building / CRM)
Toplumsal Etki / Kar Amacı Gütmeyen (Social Impact / Not For Profit)
Kanal / Mecra Stratejisi (Channel/Media Strategy)
Mecralar (Cross Media )
Mobil Cihazlar arası Entegrasyon (Cross Mobile Integration)
Mobil Oyun Ortamında Pazarlama (Marketing within a Mobile Gaming Environment)
Mesajlaşma (Messaging)
Mobil Uygulama (Mobile App)
Mobil Doğal (Mobile Native)
Mobil Arama (Mobile Search)
Mobil Sosyal Uygulama (Mobile Social)
Mobil Site (Mobile Website)
Etkinleştirme Teknolojileri (Enabling Technologies)
İnovasyon (Innovation)
Lokasyon Bazlı (Location Based)
Mobil Ödeme (Mobile Payments)
Mobil Video (Mobile Video)
VR / AR
360 Derece video (360 Degree Video)
iOT – Pazardaki Ürünler ( The Internet of Things – Products in the market)
iOT – Prototip Ürünler ( The Internet of Things – Products in prototype)
Ödül töreni için başvuru sisteminden bahseder misiniz?
Smarties ödüllerine başvurular, https://www.mmaglobal.com/smarties-2017/?region_id=1 adresinde yer alan başvurusu sistemi üzerinden ve sadece bu sistem kullanılarak gerçekleştirilebiliyor. http://www.mmaglobal.com/files/the-smarties-2016-sample-form.pdf adresinden indirilebilecek PDF formatlı form, hazırlık amaçlı kullanılabiliyor ancak başvurular sadece sistem üzerinden kabul ediliyor.
Ayrıca, http://www.mmaglobal.com/smarties2017 adresinden ödül programı hakkında daha fazla bilgi alınabiliyor.
Ödül töreni için başvuru tarihi nedir?
Smarties Ödülleri için son başvuru tarihi, 7 Temmuz 2017’ye uzatıldı.
Geçtiğimiz yıl Türkiye’den pek çok çalışma altın ödüle layık görülmüştü. Bu yıl katılan çalışmaları değerlendirdiğinizde törenden beklentileriniz nelerdir?
Bir kampanya ile birden fazla kategoride katılım olduğu gibi, ülkesel, bölgesel (EMEA) ya da küresel rekabet için başvuru yapılabiliyor. Geçtiğimiz yıl, EMEA bölgesel değerlendirmesinde endüstri ödülleriyle birlikte 18 kategori toplamında Altın ödüle layık görülen 24 kampanyadan 14’ü ülkemizden katılan çalışmalar oldu. EMEA bölgesel değerlendirmesine ülkemizden katılan kampanyalar ayrıca dört Gümüş ve bir de Bronz ödüle layık görüldü.
Smarties Türkiye mobil pazarlama ödüllerinin 5’incisi bu yıl gerçekleştirilecek, henüz yeni bir program olmasına rağmen her geçen sene katılan marka, ajans ve kampanyaların arttığını gözlemliyoruz, bu çerçevede her geçen sene hem mobil yaratıcılık anlamında hem de farklılaşmak anlamında daha rekabetçi ve yenilikçi çalışmaların olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla tüm bu başarılı çalışmaların arasında en iyileri seçmek jürimiz için her yıl daha zorlu bir görev haline geliyor. Keza Smarties EMEA ödüllerine de baktığımızda bu durumun yansımalarını Smarties Türkiye’den çalışmaların yoğunlukla ödül alması ile yaşıyoruz.