Cannes Lions’a gençlik aşısı
Cannes Lions 2017’nin beşinci gününde gençlerin ön plana çıkarıldığı reklam kampanyaları ödüllendirildi. Media, Design, Entertainment, Music ve Product Design kategorilerinde Grand Prix, Altın, Bronz ve Gümüş Lion ödülleri dağıtılırken Türkiye’ye yine ödül çıkmadı.
Design kategorisinde Grand Prix ödülünün bu seneki sahibi, “Unusual Football Field” adlı kampanya ile MEOUR Bangkok’un oldu. AP Tayland için hazırlanan proje, Tayland’da açık alan sıkıntısı çeken gençlerin futbol oynayabilmeleri için farklı şekillerde futbol sahası yapılmasını anlatıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=cf3Cjpn9qHY
Media kategorisinde büyük ödül, “Innovating Saving” adlı reklam kampanyası ile R/GA New York’un oldu. E-ticaret şirketi Jet için hazırlanan kampanya, hiç para harcamadan Super Bowl reklamı yayınlamasıyla büyük sükse yapmıştı.
https://www.youtube.com/watch?v=PgtCugHBiY0
Entertainment kategorisinde Grand Prix, “Beyond Money” adlı bilimkurgu projesi ile MRM//McCANN Spain’in oldu. İspanyol finans devi Santander için yapılan çalışma, milenyal kuşağın bankalara olan soğukluğunu kullanarak fütüristik bir kısa filmden oluşuyor.
https://www.youtube.com/watch?v=sxwciMHwft0
“Beyond Money” adlı film İspanya’da sinema salonlarında gösterime girdi. Bankacılık işlemlerinin karamsar bir dille anlatıldığı film gençlerden büyük ilgi gördü.
https://www.youtube.com/watch?v=56jYpd8MN6U
Product Design kategorisinde Grand Prix alan çalışma, Latin Amerikalılar’ın ankesörlü telefonlar aracılığıyla banka hesaplarına para aktarmalarını sağlayan “Payphone Bank” oldu. GREY Colombia’nın Tigo-Une için yaptığı kampanya için Kolombiya’da 13.000’den fazla jetonlu telefon mikro işlemlerin yapılabildiği bankalara dönüştürüldü.
https://www.youtube.com/watch?v=4i6ZkzoIOJA
Son olarak merakla beklenen Music kategorisinde Grand Prix, Adidas için çekilen “Original is never finished” adlı çalışma ile Johannes Leonardo’nun oldu. Frank Sinatra’nın “My Way” adlı parçasının uyarlandığı reklam filmi “gençlerin farklılıklarına rağmen bir araya gelebilmeleri”ni anlatıyor. İlk olarak Donald Trump’ın yemin töreni haftasında yayınlanan reklam, barındırdığı kültürel çeşitlilik nedeniyle büyük ilgi görmüştü.