Cannes’da yaratıcılık teknoloji ile birleşti
Uluslararası Yaratıcılık Festivali Cannes Lions 2017’nin yedinci gününde dört kategoride ödüller sahiplerini buldu. Creative Effectiveness, Digital Craft, Film Craft ve Radio kategorilerinde Grand Prix, Altın, Gümüş ve Bronz Lion ödülleri sahiplerini bulurken Radio kateorisinde Türkiye adına yarışan Y&R İstanbul ödül alamadı. Cannes’ın bu seneki teması olan “data-driven creativity” (data odaklı yaratıcılık) fikrine yaraşır şekilde ödüller ağırlıklı olarak son teknoloji barındıran işlere gitti. İlk defa geçen sene New York Times’ın büyük ödül ile taçlandırdığı Sanal Gerçeklik-VR uygulaması, bu sene de ilk olarak Gerçek Zamanlı VR ile bir Grand Prix daha aldı.
Digital Craft kateorisinde büyük ödül, İngiltere merkezli Analog / W & N London ortak yapımı “Real Time Virtual Reality Experience for Björk’s Not Get” adlı çalışmaya verildi. Cannes’da ilk defa uygulanan gerçek zamanlı sanal gerçeklik deneyimi, sanatçı Björk’ün canlı performansı ile yapıldı.
Creative Effectness kategorisinde Grand Prix, Ravenswood’un Art Institute of Chicago için yaptığı “Let Yourself In” adlı çalışmaya gitti. Ünlü ressam Vincent van Gogh’un en ünlü resimlerinin dijital kopyalarının ziyaretçilerin kalabilmesi için gerçek oda haline getirildiği çalışma sergi konseptine yeni bir bakış açısı kazandırdı.
Fransız elektronik müzik ikilisi The Blaze’in “Territory” adlı şarkısına çektiği klip Film Craft kategorisinde Grand Prix’nin sahibi oldu. Müslüman bir gencin uzun zaman sonra evine geri dönmesini anlatan klip elektronik müzik elementlerini Fransa’nın alt kültür ögeleri ile birleştiriyor.
Radyo kategorisinde ise ödül yine değişmedi; geçen sene olduğu gibi Ogilvy & Mather Johannesborg, KFC için çektiği radyo spotu ile Grand Prix’nin sahibi oldu. Bu seneki çalışma “Repeat the Punchline”, yardım hattını arayan bir adamın hayatında geçen kötü şeyleri sıraladıktan sonra en kötü olanın ise “KFC’nin double burgerinin Ocak ayında piyasadan kalkması”nı anlatıyor.