Reklamlardan sanal gerçeklikte de kaçış yok
Masaüstünden mobile geçişte farklı para kazanma ve reklam stratejileri nasıl geliştirildiyse, sanal gerçekliğe geçiş de yeni reklam stratejileri üzerinden olacak gibi görünüyor. Zira teknoloji devi Google sanal gerçeklik (VR) setlerinde reklam denemelerine başladı.
Google’ın kuluçka merkezi Area 120’de “ADVR” adı verilen yeni bir proje başlatıldı. Google reklamlarını sanal gerçeklikle entegre etmek için başlatılan çalışmada VR setleri için yeni reklam formatları test ediliyor. Küp şeklinde bir reklam formatı olan ADVR, reklamları sanal gerçeklik içinde üç boyutlu oynatacak. Kullanıcılar küpe dokunduklarından birkaç saniye sonra promosyonlu içerik aktif hale geliyor.
Projenin arkasındaki ekip reklamın “VR uygulamalarını finanse etmek için” gerekli olduğunu belirtirken VR geliştiricileri reklamı test edebilmek için erken erişime buradan başvurabilirler.