Google Glass piyasaya yeniden sürülüyor
Google’ın zaman zaman karşımıza çıkan pazarlama fiyaskolarından biri olan Google Glass piyasaya yeniden sürülüyor.
Geldiğinde herkesi heyecanlandıran ancak yeterli ilgiyi göremeyen akıllı gözlüğün hedef kitlesini değiştiren Google, artık kurumsal müşterilerine odaklanacak.
Ortaya çıktığı 2013 yılında bireysel kullanıcılardan beklediği ilgiyi göremeyen Google Glass daha önce gizlilik ve güvenlik sorunları nedeniyle eleştirilmişti.
Google Glass’ın çalışanlar için oldukça kullanışlı olduğunu fark eden Google hedef kitlesini işverenlere ve işçilere yöneltti.
Google Glass kullanan tarım ilaçları üreticisi AGCO üretim sürecini yüzde 25 daha kısaltırken lojistik şirketi DHL yüzde 15 daha verimli çalışmaya başladı.
Glass’ın kurumsal alandaki başarısını gören Google bir süredir “Google Glass Enterprise Edition” üzerinde çalışıyordu. Geçtiğimiz günlerde yenilenen tasarımı ve özellikleriyle yeni Google Glass EE duyuruldu.
Yeni akıllı gözlük 8 megapiksel kamerası, daha uzun batarya ömrü, daha sağlam bir işlemcinin yanı sıra daha büyük ekran prizması ve katlanabilir tasarımı ile iş ortamında kullanılmak için tasarlanmış.
Google Glass’taki en büyük değişiklik ise modülün çerçeveden tam olarak ayrılmış olması. Artık Glass EE tüm gözlüklerle birlikte çalışabiliyor.
Uzmanlar yeni Google Glass’ın bireysel kullanıcılara sunulacağını beklemiyor.