Çocuk modasının en iyileri…
Hem global hem de yerli markalarda çocuklara yönelik pek çok kampanya yapıyor çünkü artık bir çocuk sandaletle bere takmak istiyorsa aile karşı koyamıyor. Kendi başına giyinebilen çocukların özgüven seviyesinin de diğer çocuklara göre daha yüksek olduğu düşünülüyor. Bu da yeni neslin ne kadar dışa dönük olduğunu açıklıyor. Gelin başarılı birkaç kampanyaya göz atalım;
Ülkemizde Koton bu konuda başı çekiyor. Tuba Ünsal ve kızıyla çalışan Koton, uzun süredir Minnie koleksiyonunu sürdürüyor. Dünyanın en ünlü yıldızlarından biri olan Disney’in Minnie Mouse’u puantiyeli kıyafetleriyle küçük, büyük herkesin hayallerini süslüyor. Yeni akım olan anne-kız kıyafetlerinin birbirine benzer olmasını da göz önünde bulunduran Koton, Minnie Mouse ile bir araya gelince ortaya muhteşem kıyafetler çıkmış. Vintage stiline dönüş yaptığımız bu yıllarda 70’ler esintisini çocuk kıyafetlerine taşımak için Minnie Mouse oldukça iyi bir seçim.
Globalde ise başı çeken en büyük marka Kim Kardashian’ın ailecek ürettiği Kardashian Kids markası. Pahalı olmaması oldukça şaşırtıcı olan bu markada daha çok büyükler gibi giyinen çocuklar için kıyafetler bulunuyor. Bu da ne demek oluyor; Ünlülerin giydiği kıyafetlerin çocuklar için tasarlanmış olanı. Yurt dışında çocuk modası son yıllarda büyük tartışmalara sahne oldu. Katie Holmes’un dört yaşındaki Surie Cruise’a topuklu ayakkabı giydirmesi çocuk modasının tekrar tartışma haline gelmesine sebep oldu. Aynı zamanda Koton’un ülkemizde yaptığı Tarz Çocuklar reklamına birçok tepki yağmıştı. Çocuk Modası Çocuk Kafası adı altında başlatılan kampanyada çocukları ayrıştırdığı düşünüldüğü ve moda kavramının çocuk değil yetişkin dünyasına ait olduğu için Pedagoji Derneği açık bir mektup yayınladı.
Bu konuda sosyal medya ve offline alanda yapılan en iyi kampanyanın Gap Kids kampanyası olduğunu düşünüyorum. Okul açılış döneminde tüm aileler çocuklarının okuldaki ilk gününü fotoğraflamak ister. Bu şekilde anne-babaları da kapsamına alan Gap Kids, ailelerden çocuklarının üç fotoğrafını Instagram veya Facebook’ta onlarla paylaşmasını istedi. Kazananlar ise Gap’in yeni sezon kampanyasında yer aldı. Aynı zamanda kazanan 16 çocuk kıyafet çekimleri için Tokyo, New York ve Londra’ya seyahat etti. Gap Kids sosyal medya hesaplarının bu kampanyayla açılması takipçi konusunda Gap Kids’i oldukça ileri taşıdı. Yarışma bitiminde Gap Kids’in Instagram’da 42 bin 800, Twitter’da 10 bin 900 takipçisi oldu.
Dior Baby’nın yaptığı çocuk koleksiyonunda fotoğraflarda çocuklar ebeveynleri gibi giydirilmiş. Yani bir nevi aile bireylerinin kopyası olmuşlar. Bu gibi kampanyaların ülkemizde çocuk sağlığını kötü etkilediği yönünde birçok haber bulunuyor. Özellikle çocuklarda bu gibi büyüklere yönelik giyinmenin, çocuk bedenini öne çıkarmanın cinsel istismar konusunda da büyük rol oynadığı düşünülüyor.
Neyse ki son zamanlarda çocuk masumiyetinin de katıldığı anne-çocuk ilişkisinin daha çok öne çıkartıldığı moda ikonları ve kampanyalarıyla çocuk modası da rahat bir nefes almış oldu. Globalde en iyi örnek ise Versace Young’ın SS14 koleksiyonu. Hem çocuksu yönü hem de şıklığı yansıtan kampanya canlılığı ve harekete geçirmeyi vurgulamak için sarı bir arka planla desteklenmiş. Afişlerde çocukların istediği pozu vermeleri de çocuksu enerjiyi yansıtıp başarılı bir kampanya olmasını sağlamış. Peki ya sizce çocukların giyimi onların hayatlarını nasıl etkiliyor?