Y kuşağı, Borusan’ın faaliyet raporunda
Borusan Holding’in 2016 Faaliyet Raporu’nun temasını, Borusan çalışanlarının yüzde 66’sını oluşturan Y kuşağı Borusanlılar oluşturdu. Tüm grup şirketlerinden Borusanlılar ile yapılan röportajlar, geleceğin Borusan’ını kuracak kuşakların hayata bakışını yansıttı.
Borusan şirketlerinde çalışan 7105 Borusanlının yüzde 66’sını Y kuşağı Borusanlılar oluşturuyor. Faaliyet Raporu hazırlanırken, “Biz kimiz?” sorusundan yola çıkıldı ve raporun teması “Yeni Nesil Borusanlılar” olarak belirlendi. Bu kapsamda, tüm Borusan şirketlerinden kadın-erkek, ofis çalışanı – fabrika çalışanı dengesi gözetilerek 13 kişiyle röportajlar yapıldı.
Sınırları zorlamak ve keşfetmek Y Kuşağı Borusanlıları tanımlıyor
Röportajlar, Y kuşağı Borusanlıların hayata bakışıyla ilgili bazı ortak temalar ortaya çıkardı. Örneğin, Borusanlıların çeşitli ilgi alanlarının arkasında cesaret, mutluluk, ferahlık, başarma hissiyatı gibi daha sembolik anlamlar, daha köklü düşünceler öne çıkıyor. Kendilerine göre zorlu buldukları alanlara yönelerek sınırlarını genişletmekten ve yeni deneyimler yaşamaktan keyif alıyorlar. Y kuşağı Borusanlılar kendilerini geliştirmek için hayatlarında çeşitliliğe ihtiyaç duyuyor ve iş dışı aktivitelerden de geniş ölçüde besleniyorlar.
Çeşitliliği görünür kılmak istedik
Faaliyet raporu ile ilgili bir değerlendirme yapan Borusan Holding Kurumsal İletişim Direktörü Şule Yücebıyık şunları söyledi: “Bu çalışmada şirketin geleceğini inşa eden bu neslin hayata bakışını ve Borusan’a kattığı çeşitliliği görünür kılmayı amaçladık. Çalışanların iş dışındaki tutkuları ve bu tutkuların hayata bakışlarını nasıl şekillendirdiğine dair mini röportajlar ve fotoğraf çekimleri gerçekleştirdik. Son derece ilginç ve renkli sonuçlar çıktı ortaya. Borusan’ın geleceğini oluşturan kuşakların çok yönlü, girişken, yeniliklere açık, keşfetmeyi seven Borusanlılar olduğunu büyük bir mutlulukla gördük. Ancak böyle çok yönlü insanların işlerinde başarılı olabileceklerini ve iş kalitesini yükseltebileceklerini biliyoruz.”