Markaların Sosyal Medyada Temmuz Karnesi
SocialBrands, Türkiye’deki markalara ait 21 binden fazla sosyal medya hesabını mercek altına alarak 1-31 Temmuz döneminde en yüksek performans gösteren markaları belirledi. Ağustos ayı itibariyle Marketing Türkiye’nin ana sayfasında yayınlanmaya başlanan veriler oldukça çetin bir sosyal medya rekabetini de gözler önüne seriyor…
Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı sosyal medya marka endeksi SocialBrands tarafından açıklanan Temmuz ayı sıralamalarına göre, sosyal medyayı en etkili kullanan markalar Madame Coco, Türk Hava Yolları ve Zen Pırlanta oldu.
Lider Marka Madame Coco
Markaların 1-31 Temmuz döneminde Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki performanslarını detaylı kriterlerle değerlendiren SocialBrands Temmuz sıralamalarında Madame Coco birinci sırada yer aldı. Son dönemdeki istikrarlı sosyal medya performansını sürdüren Türk Hava Yolları, sosyal medya kanallarında gösterdiği başarılı performans ile SocialBrands Ağustos sıralamasında ikinci sırada yer buldu. Bu ay gösterdiği başarılı sosyal medya performansıyla Zen Pırlanta ise tüm markalar arasında üçüncü sıraya yerleşti.
En Başarılı Markalar
Toplam 1,4 milyon sosyal medya iletisi ve 770 milyondan fazla kullanıcı etkileşiminin incelendiği SocialBrands Temmuz sonuçlarına göre sosyal medyada bu ay ilk 10’da yer alan diğer markalar sırasıyla Turkcell, Ziraat Bankası, Mercedes-Benz Türkiye, Türk Telekom, English Home, Audi Türkiye ve Yamaha Motor oldu. SocialBrands Top 100’de yer alan tüm markalar incelendiğinde telekomünikasyon, bankacılık ve otomotiv sektörleri, sosyal medya performansı en yüksek sektörler oldu.
21 Bin Markanın Performansı İncelendi
Markalara özel sosyal medya takip, yönetim ve analiz araçları sunan akıllı iş platformu BoomSonar Suite’in gelişmiş teknolojisi ve BoomSocial’ın detaylı verilerini kullanarak çalışan SocialBrands algoritması, 21 binden fazla markanın tüm sosyal medya aktivitelerini big data (büyük veri) prensiplerine bağlı kalarak analiz ediyor. Sayfaların toplam etkileşim sayısı, etkileşim sayısının iletilere göre dağılımı, etkileşim sayısının hayran sayısına oranı, beğeni, yorum, paylaşım, retweet oranları, sayfanın ay boyunca paylaştığı ileti sayısı, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, iletilerde hashtag ve mention kullanımı, hayran sayısı, aylık artışı, artış istikrarı, sayfa bilgileri gibi toplam otuzdan fazla kriter, markaları istatistiksel ve objektif bir şekilde analiz eden algoritmanın temelini oluşturuyor.
Ücretsiz sosyal medya ölçümleme ve analiz sistemi BoomSocial’ın verilerinin ve eş zamanlı iş platformu BoomSonar’ın altyapısının kullanıldığı SocialBrands markaları, rakipleri ve sektörleri objektif bir şekilde incelemek ve buna uygun strateji geliştirmek isteyenler için büyük bir fırsat sunuyor.
Ağustos ayı itibariyle marka sayfalarının performansını ölçümleyen SocialBrands verileri Marketing Türkiye’nin ana sayfasında yayınlanmaya başladın.
Markaların Temmuz ayındaki sosyal medya performanslarını incelemek için tıklayın…