Kuşkusuz reklam ajansları ve reklamveren arasındaki ilişki “Katolik nikahı”na dönüşmemeli. Zaman zaman ajans değiştirip tazelenmekte fayda var. Ancak iş gömlek değiştirir gibi ajans değiştirmeye gelince sular bulanıyor. Hele ki son dönemde proje bazlı konkurların açılmaya başlanması sektörde ciddi bir tartışmanın da fitilini ateşledi. Üstelik çok katılımcılı bu zorlu yarışlarda yalnızca bir ajansın yüzü gülüyor, diğerlerinin onca emeği, onca cabası boşa gidiyor…
Ali Saydam: Turkey (Go) Home Kampanyası
Başlıktaki kavram ilk kez dünyada anti Amerikan kampanyalarda kullanılmıştı. “Yankee Go Home” şeklinde… Şimdi benzer bir kampanya özellikle Hristiyan Batı ülkelerinde Türkiye’ye karşı yürütülüyor. Hem de bu sefer Türkiye içinden de gereken destek alınarak.
“Rekabetin tanımını değiştirdik”
Emocanlar doğdu, Turkcell Platinum ve Dergilik yenilendi, Salla Kazan kampanyası başladı, fizy Tarkan ile yeniden yükselişe geçti… Tüm bunlar ve daha fazlası İsmail Bütün’ün Turkcell’de Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini üstlenmesinin ardından gerçekleşti. Ortaya konan emek, meyvesini de vermişe benziyor. Zira son çeyrek sonuçlarına göre marka tarihinin en düşük müşteri kayıp oranlarına ve en yüksek net müşteri kazanımına ulaştığını gösteriyor. Peki, başarıyı hangi stratejiler getirdi? Yanıtlar elbette İsmail Bütün’de…
Günseli Özen: Anadolu Efes Bir Coğrafyanın Kaderini Değiştiriyor
İleride hasadı yapılacak olan lavantalara açılan bir kapı. Yanı başında Anadolu Endüstri Holding YK Başkanı Tuncay Özilhan. Takım elbiseleriyle o da İtalyan filmlerinden fırlamış gibi.
Ay yıldızlı formayı egolar mı terletiyor?
A Milli Futbol Takımı daha önce hiç bu kadar spor dışı konularla gündeme gelmemişti. Spor yazarları gündemden hiç inmeyen polemiklerin Millilerin itibarını zedelediği konusunda hemfikir. Peki, kamuoyu bu konuda ne düşünüyor? Marketing Türkiye için DORInsight’ın gerçekleştirdiği “Milli Futbol Takımı Araştırması” kamuoyunun Türk futbolu hakkındaki düşüncelerini gözler önüne seriyor. Sonuçlar hiç de iç açıcı değil!
Ali Gürak: Back To School’un Yıldızları
Okula dönüş kampanyasının başarılı olmasının en önemli şartının dönemin içgörüsünü çok iyi koklamak olduğunu bilen markalar, hedef kitlelerinin ilgisini çekmek, beklentilerini karşılamak için kıyasıya bir rekabete giriyor. Peki, bu rekabette kimler fark yaratıyor?
Özgür Şahin: Değişimin Farkında Mısınız? Gelecek Geldi!
Dolara, euroya, borsaya yatırım yapan gençlikten bitcoin biriktiren, onunla harcama yapan gençliğe, futbol ve basketbolun yerine e-Sports takip eden taraftarlara doğru hızla eviriliyoruz. İşte bu yeni nesil sizin yeni müşterileriniz. Artık öyle geleneksel pazarlama teknikleriyle ne bu müşterilere ulaşmanız ne de onları mutlu edebilmeniz mümkün.
2017’nin En Cool Markaları Belli Oldu
Marketing Türkiye için Roamler Türkiye tarafından hazırlanan “Cool Markalar” araştırması tamamlandı. Bu yıl üçüncü kez gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre geçtiğimiz yıllarda da kategorisinde zirvede olan kimi markalar yerini korurken gençlere yönelik iletişime ağırlık veren, yenilikçiliğe odaklanıp sosyal medya trendlerini yakından takip eden markaların bu çetin yarışta rakiplerini geride bıraktığı görülüyor.
Festivalsiz Bir Gençlik Pazarlaması Mümkün Mü?
Markaların gençlere yönelik festival yapmak için birbiriyle yarıştığı, yoğunluktan yer ve tarih bulunamayan günler gerilerde kaldı. Elbette Rock’n Coke, One Love, Efes Pilsen Blues Festivali gibi dünya starlarını ülkemize getiren pek çok festival tarih oldu… Peki, etkinlik ve eğlence sektöründe tam olarak neler oluyor? Yoksa gençlik pazarlamasının çok önemli bir ayağı olan festivallerde gerçekten de sona mı gelindi?
Türk ekonomisi stres testini geçti
Geçtiğimiz ay 16 yılı aşkın bir süredir çalıştığı Hürriyet gazetesinden sürpriz bir kararla ayrılarak 24 TV Ekonomi Müdürü olan Sadi Özdemir önümüzdeki dönemde haber kanallarındaki rekabetin büyük ölçüde ekonomi haberciliğinde şiddetleneceğini söylüyor. Yeni dönemde 24 TV’nin de bu alanda bir hayli iddialı olacağının altını çizen Özdemir Türk ekonomisinin geleceği konusunda ise oldukça umutlu, “Çok sayıda ‘stres testi’nden geçen Türkiye ekonomisinin ikinci büyük çıkış şimdi başlıyor” diyor.
Okula dönüş için 15 milyar lira harcıyoruz
Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Back to School” araştırmasına göre bu dönemde çarşı-pazardan alışveriş yapanların oranı yüzde 59 iken AVM’leri tercih edenlerin oranı yüzde 35’te kalıyor. İnternetten bu dönem yapılan alışverişlerin oranı ise sadece yüzde 5… Araştırmanın çarpıcı sonuçlarına göre okula dönüş döneminde veliler 15 milyar lira harcıyor…
“Doğrudan satışta Türkiye dünya lideri olabilir”
E-ticaretin daha emekleme dönemini yaşadığı 1998’de internet üzerinden satış yapmaya başlayan QNET bugün 100’ü aşkın ülkede faaliyetlerini sürdürüyor. “Doğrudan satışta heyecan verici bir gelecek bizleri bekliyor” diyen QNET Global Müşteri İlişkileri Direktörü Malou Caluza ile hem bu heyecan verici geleceği hem de doğrudan satış sektörünün yeni trendlerini konuştuk. İşte o ufuk açıcı söyleşinin satır başları…
Delicesine müşteri odaklı bir marka: DHL Express
Global lojistik sektörünün öncü markalarından DHL Express, Türkiye’de de pazarın yüzde 53’ünü elinde bulunduruyor. Bu başarının formülünü “hız ve kaliteden asla ödün vermemek” olarak açıklayan DHL Express Müşteri İlişkileri, Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nil Keskin Keleş DHL’i “delicesine müşteri odaklı bir marka” olarak tanımlıyor.
Yeni AVM’leri arkadaş çevremizden öğreniyoruz
Her ne kadar ivme kaybetse de AVM sektörü hâlâ Türk perakende pazarının temel dinamiklerinin başında geliyor. “Modern kentin agoraları” olarak tanımlanan AVM’ler tüketim alışkanlıklarımızı da iyiden iyiye değiştiriyor. Peki, AVM ziyaretçilerinin tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Neleri, neden tercih ediyorlar?
Koray Özdemir: “Her yaşam alanı, yeni bir rekabet merkezi”
AVM’ler deneyim tasarımı şirketimiz Marketing Toys’un en büyük müşteri kitlesini oluşturuyor. Hal böyle olunca, biz de pazarlamanın referans dergisi olan Marketing Türkiye’de alışveriş merkezleri için özel bir bölüm oluşturmaya karar verdik. Artık bu devasa markaları ve onların müşterileriyle buluştuğu yaşam merkezlerini daha yakından inceleyeceğiz.
Lokasyon ve marka karması doğru olmazsa pazarlama boşuna
Alışveriş merkezleri kısa zamanda hayatımızda değişmez bir yer edindi. Özellikle gündelik hayatın bir parçası olması ve markaların pazarlama aktiviteleri için büyük öneme sahip olan AVM’lerin pazarlamadaki yerini, JLL Türkiye AVM Pazarlama Direktörü Miray Kanık’a sorduk…
Beyaz yakalılar Sanayi 4.0’ın kendilerini ne kadar etkileyeceğini biliyor mu?
Şüphesiz son dönemin en popüler kavramlarından biri Sanayi 4.0… Şirketler yatırımlarını hızla Sanayi 4.0 üzerinden şekillendirirken çalışanlar da bu sürece uyum sağlamaya çalışıyor. Peki, Sanayi 4.0’ın tam da merkezinde yer olan beyaz yakalılar bu kavrama ne kadar hakim? Beyaz yakalılara göre Sanayi 4.0 geleceğimizi nasıl etkileyecek? İşte soruların yanıtları…
Yapay zeka müşteri deneyimiyle buluşuyor
Yapay zeka sistemlerini deneyim tasarımıyla bütünleştirip satış ve pazarlamanın hizmetine sunan Mad Street Den, MKBY Global iş birliğiyle Türkiye pazarına adım attı… Bu önemli gelişmeyi konuşmak için bir araya geldiğimiz Mad Street Den Kurucusu ve CTO’su Anand Chandrasekaran ve MKBY Global Genel Müdürü ve Kurucu Ortağı Meltem Uysaler yapay zekayla yaratılan müşteri deneyiminin doğru ürünü doğru müşteriyle buluşturarak ciddi bir maliyet avantajı yarattığını söylüyor.
Nişantaşı Üniversitesi reklam yağdırdı
Nielsen’in eğitim sektörüne yönelik Temmuz ayı verilerine göre Nişantaşı Üniversitesi 23 bin 441 adet reklamla rakiplerine fark attı. Onu 10 bin 935 reklamla İstanbul Esenyurt Üniversitesi takip etti.
App Store ve Google Play üzerinden Marketing Türkiye Eylül sayısını hemen okumak için tıklayın…