Türkler düğüne doymuyor: Yılda 40 milyar TL harcıyoruz
Türk geleneklerinin vazgeçilmezlerinden biridir evlilik törenleri… Özellikle yaz aylarında takılarımızı alıp o düğün senin bu düğün benim gezeriz. Gelinlik, saç tasarımı, makyaj, düğün salonu organizasyonu, balayı derken hem bedenimiz hem de cebimiz epey yoruluyor. Ekonominin de can damarlarından birini oluşturuyor evlilik hazırlıkları. Öyle az da değil bu uğurda harcanan miktarlar. Dünyaca ünlü Amerikan gelinlik ve abiye markası Oleg Cassini’nin CEO’su Jeff Zelenko’ya göre Türkiye’deki düğün pazarı 40 milyar TL! Diğer rakamlar da bir hayli çarpıcı… Örneğin Türkiye’de yılda 600 bin düğün gerçekleşiyor. Ve sadece gelinlik pazarı için ülkece 1,5 milyar TL harcıyoruz.
Türkiye’de gelinlik ve düğün pazarı her geçen gün hızla büyüyor. Bugün ülkede her yıl 600 bin düğün yapılıyor. Türkiye’deki potansiyelleri görerek, 2010 yılında pazara giren yarım asırlık Amerikan markası Oleg Cassini’nin CEO’su Jeff Zelenko, “Türkiye için düğün kültürel olarak çok önemli bir konsept. Genç nüfus sayesinde her yıl yapılan evlilik sayısı çok yüksek. Bugün düğünler toplamda 30 milyar TL’lik bir pazar oluşturuyor. Kına ve nişanlar da eklendiğinde rakam 40 milyar TL’ye çıkıyor. Bu dev sektörün ortalama 1,5 milyar TL’lik kısmını ise gelinlik satışı oluşturuyor. Biz bu pazarın daha da büyüyeceğini öngörüyoruz” dedi.
Yılsonunda yüzde 70 büyüyecek
Çizdiği yol haritasıyla kısa süre içinde Türkiye’de ismini duyuran Oleg Cassini, 2017 itibarıyla büyümesine hız kazandıracak yatırımlarına ağırlık verdi. Oleg Cassini’nin hedefi yılsonunda Türkiye’nin en az 20 noktasında olmak ve yüzde 70 büyümek. Marka yılın ilk 6 ayında 6 açılış gerçekleştirdi. Eylül ayında açacağı mağazasıyla da toplam 19 noktada hizmet veriyor olacak. Böylece yılsonu hedeflerini tutturmayı garantileyecek.
2017 yatırımları 5,5 milyon doları bulacak
Oleg Cassini’nin 2017 sonuna dek Türkiye’ye yapmayı planladığı yatırım miktarı 5,5 milyon doları bulacak. Yılsonunda çalışan sayısının ise 350’yi geçeceği öngörülüyor. 2018 itibarıyla her yıl 10’ar mağaza açmak isteyen şirketin 2020 hedefi ise 50 mağazaya ulaşmak.
Gelinlik tedarikinin yüzde 25’i iç pazardan
Farklı ülkelerde üretim tesisleri bulunan Oleg Cassini, Türkiye’de sattığı gelinliklerin yüzde 25’ini abiyelerin ise yüzde 40’ını iç pazardan tedarik ediyor. Jeff Zelenko, Türkiye’de üretim yapmaya da sıcak baktıklarını ve gelecekte mevcut tedarikçileriyle birlikte yatırım yapma kararı alabileceklerini belirtiyor.
Ortadoğu’ya Türkiye’den açılacak
Oleg Cassini’nin Türkiye operasyonu, gelecek yılın sonlarına doğru Ortadoğu bölgesinde franchise vermeye başlayacak. Türkiye’nin global hedefleri doğrultusunda önemli bir nokta olduğunun altını çizen Zelenko, “Türkiye’den sonraki rotamız Kuzey Afrika, Rusya, Ukrayna ve Ortadoğu olacak” diyor.