WARC Awards 2017 kazananları belli oldu
Yükselen pazarlama disiplinlerinin efektif kullanımını ödüllendiren geleneksel WARC Awards’ın bu seneki kazananları belli olmaya başladı. WARC Awards 2017’nin Social Strateji kategorisinde toplamda 5 Altın, 4 Gümüş ve 4 Bronz ödül verildi.
BT Sport, Reese’s, Headspace National Youth Mental Health Foundation, JetBlue ve KFC Altın ödül alan çalışmalar oldu.
Kazanan 13 kampanyadan üçü Avustralya, ikisi uluslararası menşeili, ikisi Birleşik Krallık ve iki ABD’ye ait kampanyalar olduğu görülüyor. Bunların yanında Almanya, Kuzey Amerika, Singapur ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden de birer kampanya ödüle kavuştu.
Yayıncı BT Sport’un Altın ödül aldığı çalışma BT’nin in-house ekibi tarafından oluşturuldu ve ünlü futbol anlarını yeniden yaratan, hayranlardan kendi hayran videolarını göndermelerini isteyen bir kampanya ile İngiltere’deki yaz programlarını başlattığını gösteriyor.
L’Oreal Bölgesel Dijital Direktörü Lex Bradshaw-Zinger, #GoalsRecreated kampanyası ile ilgili olarak şunları söyledi: “Farklı katmanlarla iyi tasarlanan ve üzerine durulan bir kampanya. Bu yönüyle çok ilginç ve gerçekten sosyal.”
Ketchum adlı reklam ajansının Reese için tasarladığı Altın kazanan “Creating Confusion” kampanyası, çikolata markasının büyük bir bilgi sızmasına rağmen Kuzey Amerika’daki yeni ürününü nasıl tanıttığını aktarıyor.
Converseon İleri Analitik Kıdemli Stratejisti olan WARC hakimi Glen Kushner, “Bu marka, karşılıklı fikir alışverişinin onları ilerleteceğine yönelik cesareti vardı ve bir çok marka kontrolü böyle kolay kolay bırakamıyor” dedi.
Leo Burnett Melbourne ve Studio Pancho’nun Avustralya’lı Altın sahibi “Reword”, Avustralyalı bir gençlik zihinsel sağlık vakfı olan Headspace’in sosyal medyada yazılanları uygun kelimelerle değiştirerek siber zorbalığı nasıl başarıyla engellediğini gösteriyor.
Twitter UK Planlama Direktörü David Wilding, “İnsanların davranış biçiminde somut bir fark yaratan bir şey yaptıklarını” söyledi.
MullenLowe Boston’un havayolu markası JetBlue için yaptığı “FlyBabies” kampanyası, broşürler ve anneleri uçurumda olan bir bebeğin zorluklarını anladıklarını gösteren ABD’deki marka bilinirliğini ve satışlarını artırmak için Altın kazandı.
Bartle Bogle Hegarty (İngiltere) Altın fastfood markası için “Kirli Louisiana – kiriyi iyi yapma, temizi kötü yap” sloganıyla hazırladığı kampanyada KFC, İngiltere’de yeni ürününü tanıtmak için mizahi sahte “temiz yeme” kampanyası yarattı.
Social Strategy kategorisinde bu senenin kazananları şu şekilde:
Altın
- BT Sport · #GoalsRecreated · BT (in house) · United Kingdom
- Reese’s · Creating Cupfusion · Ketchum · United States
- Headspace National Youth Mental Health Foundation · Reword – Changing Online Bullying Behaviour · Leo Burnett Melbourne, Studio Pancho · Australia
- JetBlue · FlyBabies · MullenLowe Boston · United States
- KFC · Dirty Louisiana: Don’t Make Dirty Good, Make Clean Bad · BBH · United Kingdom
Gümüş
- Always · Girl Emojis #LikeAGirl · Starcom UK, Leo Burnett Chicago · Global
- Bic · The Bic 4 Colour World Champenships · McCann Melbourne · Australia
- Dubai Foundation for Women & Children · Stop Tapping · FP7 Dubai · United Arab Emirates
- Gucci Guilty · Dark to Light · MediaCom · Global
Bronz
- Maybelline · #BeYourOwnFilter · TBWA\ Group Singapore · Singapore
- JetBlue · Reach Across the Aisle · MullenLowe Boston · United States
- Seeing Eye Dogs Australia · Free Puppies Forever · McCann Melbourne · Australia
- Unknown User · Unknown Potential · PHD Germany · Germany