Acayibin 4 gücü
1 Aralık’ta Rota Yayınları’ndan yayınlanan “Hepimiz Acayibiz” kitabı ile Seth Godin yine pazarlama dünyasını birbirine katmayı hedefliyor. Marketing Türkiye dergisi okuyucuları için Seth Godin’in kitabının en çarpıcı bölümlerini yayınlamaya devam ediyoruz. Seth Godin’in Türk okuyucularına mesajını dinlemek için tıklayınız.
Acayibin dört gücü
Toplumun tüm unsurları benim yaşam sürem içinde derinlemesine değişti. Hemen hepsi tek bir yöne, normalden uzaklaşarak doğruca acayibe yöneldiler. Ne yaptığımızı ve neyi kabullenmeye hazır olduğumuzu değiştiren en önemli dört faktörle başlayalım.
Güç bir: Yaratıcılık arttı.
Bir kitap yayımlamak, bir resim satmak, otomobilinizi yenilemek ya da bir ev tasarlamak -tutkunuz her neyse onu yapmak daha kolay. Daha hızlı yapabilir ve dünyanın (bir kısmının) bunu fark etmesini sağlayabilirsiniz. İnternet bağlantıları ve herhangi birinin herhangi bir yerden dünyaya yayın yapabileceği gerçeğiyle çevrenize ulaşıp onu değiştirebilme yeteneğiniz sonsuza kadar değişti.
Güç iki:
Zenginlik bize istediğimizi yapma imkânını sunuyor ve biz acayip olmak istiyoruz. Sadece zengin oluşumlar kültürel olarak farklılık gösterebilir. İnsanoğlu zenginleştikçe içgüdüleri daha da acayipleşiyor. Verimlilik arttığı için insanlar sadece hayatta kalmaya odaklanmak yerine istediğini yapabilme yeteneğine sahip oluyor. Dikkat çekmek zaman, para ve kendine güven gerektirirken çoğumuzda bu üçü de var artık.Güç üç:
Acayibe ulaşmak için pazarlamayı çok daha etkili kullanabiliriz.Uzun kuyruklar oluşmasına neden olan ürün ya da hizmetleri üretenler zeki pazarlama yöntemleriyle tüketicilerine unutamadıkları deneyimler yaşatıyor. Artık pazar, pazarlama süreçlerini akıllıca kullananlara her türlü olanağı sunuyor. Saplantılı oldukları şeyler aracılığıyla acayip insanların ceplerine uzanmak bugüne kadar hiç olmadığı kadar kolaylaştı. Bu da saplantılı olmayı son derece kolaylaştırdı çünkü pazarlamacılar kendi isteklerini size dayatmak yerine sizin arzularınızı yerine getirme yolunu seçtiler. Pazarlamanın gücünü azımsamayın. Bazı pazarlamacıların acayipliğe olanak sağlaması bizim tavırlarımızı belirleyen önemli noktalardan biridir.
Güç dört: Kabileler daha iyi bağlantı kuruyor.
Güncel Haberler