Reklamcılık sektörüne çağ atlatan adam David Ogilvy’den 13 altın öneri…
İskoçyalı reklamcı David Ogilvy, reklamcılık sektörüne yön veren, en önemli isimlerin başında gelir. Reklamcılık sektörüne çağ atlatmış, günümüz reklamcılığının yapı taşlarını oluşturmuştur. 1911-1999 yılları arasında yaşayan Ogilvy yıllarca çok farklı işlerde çalıştı. Bunlardan bazıları; Paris’te bir restoranda aşçılık, İngiliz istihbaratında ajanlık, ikinci dünya savaşı sonrasında çiftçilik, kapı kapı gezip yaptığı fırın satıcılığı… Şüphesiz ki bunca deneyim Ogilvy’nin insan psikolojisine ve toplumun tüketim dinamiklerine hakim olmasını sağlamıştır. En sonunda ise satışa ve reklama olan ilgisini bir ajans kurarak işe dönüştürmeye karar vermiştir.
İşte birçok markanın dünya çapında tanınmasını sağlayan, gerçek bir dahi olarak tanımlanan David Ogilvy’den 13 altın değerinde öneri…
1. “Yeni bir müşteri kazanmanın en iyi yolu, halihazırdaki müşterileriniz için müstakbel müşterilerinizi cezbedecek reklamlar yapmaktır.”
2. “En önemli karar, ürününüzü nasıl konumlandıracağınızdır.”
3. “Bizim işimiz yeteneklerin aktarımını gerektirir ki inançlarıma göre yetenek daha çok uyumsuz, aykırı ve asilerde bulunur.”
4. “Kadınların satın aldığı ürünlerin reklamlarını erkeklerin yazmasına izin vermeyin.”
5. “Şirketinizde kendinizden daha büyük adamlar çalıştırırsanız bir devler şirketi olursunuz.”
6. “Yeniliği destekleyin. Değişim can damarımız, durağanlık ölüm çanımızdır.”
7. “Dahilere tolerans gösterin.”
8. “Her reklam birleşik sembole katkıda bulunmalıdır, o da marka imajıdır.”
9. “İskoçların hep dediği gibi “çok çalışmak insanı asla öldürmemiştir”. insanlar çok çalışmaktan değil sıkıntıdan ölürler.”
10. “Düzenli olarak fiyat kırmak tüketicinin ürüne duyduğu güveni azaltır, devamlı iskonto yapılan bir ürünün arzulanır olması mümkün mü?”
11. “Yangın söndürücü reklamı yapıyorsanız işe yangınla başlayın.”
12. “İnsanları ofisinizde ağırlamayın, bu onları ürkütür. Bunun yerine onlarla kendi ofislerinde görüşün.”
13. “Bir marka ürünün niteliklerinin yani adının, ambalajının, fiyatının, tarihinin, şöhretinin ve reklamının soyut bir toplamıdır.”
Listelist.com’dan Mert Kaya listeledi…