2012’de TV reklamlarında en çok hangi sektörler yer aldı?
2012 yılının televizyonda en çok reklamı veren sektörleri belirlendi. Reklam takibi konusunda hizmet veren Nar Ajans’ın televizyonda yaptığı araştırmaya göre, 2012’de ekranda en çok reklamı veren sektörün iletişim olduğu ortaya çıktı. Toplam 2.983 saat ile birinci sırada yer alan iletişim sektörünü, 2.809 saat ile gıda sektörü takip ederken, 2.623 saatle de yayıncılık sektörü üçüncü sırayı aldı. Finans ile kozmetik ve kişisel bakım sektörü de ilk beş sıra içinde yer aldılar. Interpress grup şirketi Nar Ajans’ın 1 Ocak – 15 Aralık 2012 tarihleri arasını kapsayan aynı incelemesinde, en çok reklam veren sektörler arasında inşaat ve dekorasyon hizmetleri altıncı, kamu kuruluşları ve siyasi partiler yedinci, ev temizlik ürünleri sekizinci, elektronik ev eşyası dokuzuncu, otomotiv – ulaşım araçları sektörü de onuncu sırayı aldılar. Nar Ajans’ın 2012 yılı televizyon reklamları araştırmasında, ilk sırada yer alan iletişim sektörünün zirvesinde ise toplam 994 saat süreyle Turkcell yer alıyor. Vodafone 970 saat ile ikinci, TTNet’te toplam 518 saat ile üçüncü sırayı aldı. Aynı araştırmada ikinci sırada yer alan gıda sektöründe ise ilk sırada Ülker toplam 343 saatle yer alırken, Algida 301 reklam saati ile ikinci, Eti’de 244 saat süreyle üçüncü oldu. 2012’de ekranda en çok reklam veren üçüncü sektör olan finans’ta Finansbank toplam 264 saat ile birinci sırada yer alırken, İş Bankası 185 saatle ikinci, Halk Bank’ta 184 saat ile üçüncü sırayı aldığı belirlendi.