Native reklamlar 2021’de reklamcılık gelirlerinin yüzde 70’ini oluşturacak
Native reklamcılık platformu EngageYa (Engage Your Audience) Türkiye’deki yerel ofisini açtığını duyurdu. Şirket yalnızca algoritma tabanlı öneri motoru ile değil aynı zamanda native widget’leri ile doğrudan ve programatik satın almaya dayalı reklamverenlerin bütçelerini kolayca birleştirme ve yönetme olanağı sağlayan SaaS platformu çözümü ile tanınıyor.
Business Insider’a göre native reklamlar 2021’de tüm reklamcılık gelirinin yüzde 70’ini oluşturacak. ABD’de native reklamcılık gelirlerinin 2018’de 21 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Native reklam harcamalarının önde gelen alanları ise sosyal medya olarak gösteriliyor. En hızlı büyüyen segment ise gelecek iki yılda yüzde 200’den fazla büyümesi beklenen native-display alanlar olacak. Türkiye’de ise IAB Türkiye’nin açıkladığı 2017 yılı ilk 6 ay verilerine göre, dijital reklam yatırımlarında 2016’nın aynı dönemine oranla en yüksek büyüme oranının native ve video reklamcılıkta olduğu görülüyor.