Çekmecenizdeki atıştırmalıklar hangi markanın?
Sizin evde de bir atıştırmalık çekmecesi var mı? Bizde var. İçinde kızım, yeğenlerim özellikle eşim için alıp attığımız çikolatalar, bisküviler, çerezlerin yanı sıra yöresel atıştırmalıklar da bulunuyor. Nestlé, çikolatası için kampanyaya başladığında doğrudan bizim atıştırmalık çekmecesine gidip hangi markaları satın almışız diye baktım. Sadece limonlu gofret Nestlé’ydi. Nestlé bastırıyor. Yaz aylarında çikolata yiyen kadınların tür değiştirdiği klasik reklamların dışına çıkarak hanım hanımcık bir Figen karakteriyle tüketicilere “sizdenim” demişti. Bu bir ilkti ve diğer çikolata reklamlarından ayrışmıştı. Yazmıştım. Marka bu kez de 100 yılı aşan Nestlé Türkiye tarihini reklam kampanyasına taşıyor. Kampanyanın yüzleri Çetin Tekindor, Hadise ve İbrahim Kutluay. Başarılarıyla öne çıkan üç ünlü “Nestlé Çikolatayla Harikalar Yaratır” diyerek bireysel başarılarında ürünün katkısını işaret ediyorlar. Her biri için yazılmış Nestlé hikayeleri ne kadar gerçek bilmem ama oyuncularla uyuşmuş. Nestlé kaliteli ve lezzetli ürünlerin üreticisi. Benim söylemem reklama girmez! Kolay değil 1875’ten beri üretiyor. Elbette küresel markanın birikimini yabana atamayız. Ancak ürün konusunda bu kadar başarılı olan Nestlé nedense bir türlü bizden olamadı. Uzak, mesafeli ve pahalı algısını bir türlü yıkamadı. Çekmecelerimize istediği çoklukta giremedi. Acaba neden? Son kampanyadan yola çıkarak söyleyeyim, üç ünlü de sevilen ve rol model olabilecek kişiler olmasına rağmen “Nestlé çikolatayla harikalar yaratır” kampanyası yine yüksek perdeden. Mesaj daha samimi, biraz daha sokaktan ve genç olsaydı hiç fena olmazdı. Bir de aklıma gelmişken marka okunacak diye reklamdaki oyuncuların ambalaj kağıdını yiyeceğinden endişe ediyorum!
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır.
Güncel Haberler