The ONE Awards objektif araştırmalarla belirlenir, emeği geçen herkes ödüllendirilir
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri 5 Ocak’ta Raffles’da gerçekleşecek. The ONE Awards bu yıl da etkinliğin ruhunu yansıtan heyecan verici bir konseptle sektörle buluşmaya hazırlanıyor. Marka takımları ve ajanslarının uyumu sonucunda ortaya çıkan başarıyı ödüllendiren The ONE Awards’un bu yılki konsepti “Birlikte uyum içinde çalışan çarklar” oldu.
The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri birbiriyle uyumlu şekilde, en iyi performansı gösteren birimlerin ortak başarısını ödüllendiriyor. Bu birimlerin biri görevini tam yapmasa ya da eksik kalsa başarıdan elbette söz edilemez. The ONE Awards 2017 “Birlikte uyum içinde çalışan çarklar” konsepti sembolik olarak bu birimleri ve bu birimlerin bir araya gelerek oluşturduğu “1”i yani The ONE’ı anlatıyor. Bu birincil anlamının yanı sıra birlikte uyum içinde çalışan çarkların ikonik ve değerli imajı ödül alan markalarla ve ödülün kendisiyle de büyük bir ahenk sağlıyor.
Peki, geçmiş yıllarda The ONE Awards hangi konseptlerle sektörle buluştu? Gelin bu önemli etkinliğin geçmiş yıllarda kullandığı konseptlere birlikte göz atalım.
Mikrofon senin…
Bu konseptte The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin ismi baz alınarak çalışma yürütüldü. The ONE Awards’da ödüllendirilen markalar, uzun süre bu ödüle en azından aday pozisyonlarını bile korusalar, zaman içinde efsaneleşecek markalar arasında yer alacaklar. Çünkü efsane olmak, yalnız başarılı nicel sonuçlar almakla değil, toplumların kalbini kazanmakla mümkün. Tasarımda kullanılan mikrofon bugüne kadar efsane olmuş isimlerin elinde görmeye alışık olduğumuz mikrofon. Bu mikrofon görüldüğünde akıllara Elvis Presley’ler, Frank Sinatra’lar gelir. Onlar sanat yaşamlarında toplumların onlara duydukları hayranlık ve sevgiyle efsaneleştiler. Yani onlar da “The ONE” oldular…
Trompet konsepti
The One Awards’ın en önemli özelliklerinden biri yalnız markayı değil, marka için emek harcayan paydaşları da ödüllendirmesi. Bu yüzden adı “Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”. Çalışmada özellikle “bütünleşik” vurgusu üzerinde duruldu. Bu nedenle farklı notalardan oluşan tek bir enstrüman üzerinden bir tasarım hazırlandı. Sesini en doğru şekilde duyduğumuz, bize en çok seveceğimiz melodiyi sunan, farklı notaların bütünleşmesiyle oluşturduğu o tek ezgiyle kalbimize hitap eden markalar ödüllendirildi. Her bir nota bütünün içerisinde eriyip bütünleşse de aslında doğru zamanda devreye girerek bize o en iyi melodiyi sunuyor…
Zihin gücüyle bükülen kaşık
Algıyı değiştirmek çeliği bükmek gibidir. Belki de iletişim sektörünün en zor alanı olan algı yönetimi, The ONE Awards’un ilk yılının konsepti oldu. Zihin gücüyle çeliğin bükülmesi The ONE Awards’da da başarının somutlaştırlmasını temsil ediyor.