Markanızın Instagram’da tutması için uyulması gereken 4 altın kural
Maceracı, özgür ruhlu, cesaretli, çevik… Bu özelliklerin hepsi sizde olmayabilir ama sosyal medyada istediğiniz kişi olabilirsiniz.
Instagramda düzenli olarak egzotik yerleri, farklı ülke yemeklerini, yaptığı ekstrem sporları paylaşan biri için ne düşünürdünüz? Sürekli yeni bir şeyler keşfeden, her günü macera ile geçen biri olduğunu mu? Bu tarz profillerin sahiplerinin büyük çoğunluğu evde Netflix izliyordur.
İşte başarılı markalar da tam olarak bunu yapıyor!
Doğru yönetilen bir Instagram hesabı, markaların kimliklerini kitlelere tanıtmasına ve yaymasına yardımcı olur.
Kimliği tanıyan insanlar markanın müşterisi olmaya başlar. Tek seferlik müşteriler ise bu iyi geliştirilmiş kimlikten sonra markanın düzenli müşterisi haline gelir.
Instagram’da marka kimliği inşa etmenin yolu tutarlı olmaktan geçiyor. Tutarlı olunması gereken aşağıdaki 4 adımı izleyerek markanızı Instagram’da yükseklere taşıyabilirsiniz.
1. Tutarlı Mesaj
Instagram içerikleriniz markanızı doğrulamak zorundadır. Ne ile gündeme gelmek istiyorsunuz, ne kazanmak istiyorsunuz? Bu sorulara doğru cevap veren, etkili mesajlar çok önemlidir.
Örneğin genç yetenekleri işe alan bir firmaysanız, Instagramda işe almak istediğiniz potansiyel kitlenin kurumunuzu eğlenceli bulmasını, çalışmak için keyifli bir yer olarak tanımasını istersiniz. Çalışanlarınızın ilginç aktiviteler ile uğraştığı fotoğrafları paylaşabilirsiniz.
2. Tutarlı Görsel
Görselinizin türü hiç önemli değil takipçileriniz, tutarlılığınızdan dolayı paylaştığınız görseli nerede görürse görsün sizin markanıza ait olduğunu anlayacaktır.
Paylaştığınız her görsele aynı filtreyi uygulayın. Bu takipçilerinizde tanıdık bir his uyandıracaktır.
3. Tutarlı Font
Ortalama boyuttaki bir Instagram görselinin üzerindeki yazı sizi öne de çıkarabilir, aşağılara da atabilir.
Markanızın tüm kanallarında kullanmak üzere seçtiğiniz bir ya da iki yazı fontunu Instagram hesabınızda da kullanırsanız bu markanıza duyulan güveni arttıracaktır. Henüz fontunuzu seçmediyseniz size yardımcı olması adına sektörünüzdeki diğer firmaların hangi fontları kullandıklarını inceleyin.
4. Tutarlı zamanlama
Takipçileriniz profilinizde geriye gidebilir. Öngörülebilir olmalısınız.
Tutarlı saatlerde ve günlerde yapılan paylaşımlar takipçilerinizde beklenti yaratır ve geçmiş içeriklerinizi de incelemeye istek duyarlar.