Brandzone Kasım ayının en dinamik markalarını açıkladı
Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, Marketing Türkiye’ye özel olarak Kasım ayının en dinamik markalarını belirledi. TV kategorisine Philips damga vururken, gıda kategorisinde ise Pınar zirveye oturdu.
Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, Marketing Türkiye’ye özel olarak ele aldığı analizde 2017 Kasım ayının “En Dinamik Markaları”nı açıkladı. Tüm kampanyaları tek tek ürün, marka, kategori ve özellik bazında inceleyen BrandZone, bir kategoride en fazla kampanyası yer alan yani en dinamik markaları raporladı. Analizde ulusal, yerel, indirim, parfümeri, teknoloji ve toptan kanalların insert (katalog) ve basılı reklamlarında bulunan kampanyalarıyla birlikte teknolojide kategorisindeki TV reklamı kampanyaları da ele alındı.
TV’ye Philips damga vurdu!
BrandZone verilerine göre; toplamda bin 342 kampanyanın düzenlediği TV kategorisinde yüzde 31’lik kampanya oranı ve 416 kampanyayla Philips en dinamik marka oldu. Toplamda bin 226 kampanyanın düzenlendiği akıllı telefon kategorisinde yüzde 23’lük kampanya oranı ve 286 kampanyayla Samsung en dinamik marka oldu.
Pınar zirveye oturdu
2017 Kasım ayı verilerine göre; gıda kategorisinde 755 kampanyayla Pınar en dinamik marka oldu. Peynir kategorisinde toplamda bin 968 kampanya düzenlendi. Yüzde 14’lük kampanya oranı ve 268 kampanyayla Pınar yine en dinamik marka oldu. Peynir kategorisinde, yüzde 10’luk oran ve 203 kampanyayla Muratbey ikinci; yüzde 10’luk oran ve 198 kampanyayla Sütaş üçüncü sırayı aldı.
Kasım ayında Torku ilk sırada yer aldı
Bisküvi ve kek kategorisinde bin 451 kampanya düzenlendi. En dinamik marka yüzde 10’luk kampanya yüzdesi ve 144 kampanyayla Konya Şeker’in Torku’su oldu. Yüzde 9’luk oran ve 124 kampanyayla Şölen’in Biscolata’sı ikinci sırayı alırken; yüzde 7’lik oran ve 107 kampanyayla Ülker Dankek üçüncü sırada yer aldı.
Milka en dinamik marka oldu
Bar kaplama&gofret kategorisinde toplamda bin 113 kampanya düzenlendi. Yüzde 7’lik kampanya oranı ve 74 kampanyayla Mondelez’in Milka’sı en dinamik marka oldu. Yüzde 6’lık oran ve 72 kampanyayla Ferrero’nun Kinder markası ikinci; yüzde 6’lık oran ve 64 kampanyayla Eti’nin Hoşbeş markası üçüncü sırada yer aldı. Tablet çikolata kategorisinde toplamda 542 kampanya düzenlendi. Yüzde 20’lik kampanya oranı ve 108 kampanyayla Ülker Çikolata en dinamik marka oldu. Yüzde 19’luk oran ve 102 kampanyayla Nestle Tablet ikinci; yüzde 16’lık oran ve 85 kampanyayla Nestle Damak üçüncü sırada yer aldı.
Çay kategorisinde lider yine Lipton!
2017 Kasım ayı verilerine göre; çay kategorisinde toplamda 1.033 kampanya düzenlendi. Yüzde 27’lik kampanya yüzdesi ve 284 kampanyayla Unilever’in Lipton markası en dinamik marka oldu. Yüzde 17’lik oran ve 174 kampanyayla Çaykur ikinci; yüzde 14’lük oran ve 145 kampanyayla Doğuş üçüncü oldu.
Superfresh zirvede!
Dondurulmuş gıda kategorisinde 706 kampanya düzenlendi. BrandZone’nun Kasım ayı verilerine göre en dinamik marka yüzde 50’lik kampanya yüzdesi ve 356 kampanyayla Ülker’in Superfresh’i oldu. Yüzde 9’luk oran ve 63 kampanyayla Tokana ikinci sırayı alırken; yüzde 7’lik oran ve 50 kampanyayla Dr.Oetker üçüncü sırada yer buldu.
Kağıt ürünleri kategorisine Eczacıbaşı damgası
BrandZone’nun açıkladığı 2017 Kasım verilerine göre; kağıt ürünleri kategorisinde toplamda bin 464 kampanya düzenlendi. Yüzde 12’lik kampanya oranı ve 179 kampanyayla Eczacıbaşı’nın Solo markası en dinamik marka oldu. Yüzde 11’lik oran ve 155 kampanyayla Hayat Kimya’nın Papia’sı ikinci; yüzde 8’lik oran ve 116 kampanyayla Eczacıbaşı’nın Selpak’ı üçüncü sırada yer aldı.
Ev temizleyicileri kategorisinde lider: Unilever
BrandZone verilerine göre; ev temizleyicileri kategorisinde toplamda bin 436 kampanya düzenlendi. Yüzde 7’lik kampanya oranı ve 103 kampanyayla Unilever’in Cif ve Domestos’u en dinamik markalar oldu. Yüzde 7’lik oran ve 96 kampanyayla Provel’in Parex markası ikinci sırada yer aldı.
Çamaşır makinesi deterjanı kategorisinde 949 kampanya düzenlendi. Yüzde 22’lik kampanya oranı ve 210 kampanyayla P&G’nin Ariel’i en dinamik marka oldu. Yüzde 14’lük oran ve 132 kampanyayla Henkel’in Persil markası ikinci; yüzde 11’lik oran ve 103 kampanyayla P&G’nin Alo markası üçüncü sırayı aldı.
Bulaşık makinesi deterjanı kategorisinde 676 kampanya düzenlendi. Yüzde 53’lük kampanya oranı ve 360 kampanyayla Reckitt Benckiser’ın Finish’i en dinamik marka oldu. Yüzde 20’lik oran ve 136 kampanyayla P&G’nin Fairy markası ikinci; yüzde 13’lük oran ve 89 kampanyayla Henkel’in Pril markası üçüncü sırayı aldı.
BrandZone 2017 Kasım Ayı Kampanya Sonuçları:
Kategori : TV | |||
En Dinamik Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Philips | Philips | 416 | 31% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 1.342 | 100% | |
Kategori : Akıllı Telefon | |||
En Dinamik Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Samsung | Samsung | 286 | 23% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 1.226 | 100% |
Kategori : Peynir | |||
En Dinamik ilk 3 Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Pınar | Yaşar Holding | 268 | 14% |
Muratbey | Muratbey | 203 | 10% |
Sütaş | Sütaş | 198 | 10% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 1.968 | 100% |
Kategori : Bisküvi ve Kek | |||
En Dinamik ilk 3 Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Torku | Konya Şeker | 144 | 10% |
Biscolata | Şölen | 124 | 9% |
Ülker Dankek | Ülker | 107 | 7% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 1.451 | 100% |
Kategori : Çikolata Bar Kaplama & Gofret | |||
En Dinamik ilk 3 Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Milka | Mondelez | 74 | 7% |
Kinder | Ferrero | 72 | 6% |
Hoşbeş | Eti | 64 | 6% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 1.113 | 100% | |
| |||
Kategori : Tablet Çikolata | |||
En Dinamik ilk 3 Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Ülker Çikolata | Ülker | 108 | 20% |
Nestle Tablet | Nestle | 102 | 19% |
Damak | Nestle | 85 | 16% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 542 | 100% |
Kategori : Çay | |||
En Dinamik ilk 3 Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Lipton | Unilever | 284 | 27% |
Çaykur | Çaykur | 174 | 17% |
Doğuş | Doğuş Çay | 145 | 14% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 1.033 | 100%
|
Kategori : Dondurulmuş Gıda | |||
En Dinamik ilk 3 Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Superfresh | Ülker | 356 | 50% |
Tokana | Tokana | 63 | 9% |
Dr.Oetker | Dr.Oetker | 50 | 7% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 706 | 100% |
Kategori : Kağıt Ürünleri | |||
En Dinamik ilk 3 Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Solo | Eczacıbaşı | 179 | 12% |
Papia | Hayat Kimya | 155 | 11% |
Selpak | Eczacıbaşı | 116 | 8% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 1.464 | 100% | |
| |||
Kategori : Ev Temizleyicileri | |||
En Dinamik ilk 3 Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Cif | Unilever | 103 | 7% |
Domestos | Unilever | 103 | 7% |
Parex | Provel | 96 | 7% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 1.436 | 100% |
Kategori : Çamaşır Deterjanları | |||
En Dinamik ilk 3 Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Ariel | Procter & Gamble | 210 | 22% |
Persil | Henkel | 132 | 14% |
Alo | Procter & Gamble | 103 | 11% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 949 | 100% |
Kategori : Bulaşık Makinesi Yıkama (Deterjan, Tuz ve Parlatıcı) | |||
En Dinamik ilk 3 Marka | Firma | Kampanya Adedi | Kampanya Yüzdesi |
Finish | Reckitt Benckiser | 360 | 53% |
Fairy | Procter & Gamble | 136 | 20% |
Pril | Henkel | 89 | 13% |
Tüm Markalar Toplam Kampanya Sayısı | 676 | 100% |