Y kuşağı tüketime aç ama kolay lokma değil
“Digital in 2017 Global Overview” raporuna göre, Türkiye’de sosyal medyaya mobilden bağlanan kullanıcı sayısı 42 milyon. En çok kullanılan sosyal medya kanalları Youtube ve Facebook. Gün içerisinde ortalama 7 saatimizi bilgisayar karşısında, 3 saatimizi telefon üzerinden internete bağlanarak geçiriyoruz.
Düzce Üniversitesi Kariyer Topluluğu tarafından düzenlenen ve Üniversite Medya Birliği’nin destekçisi olduğu “Marketing Empire” etkinliği 12 Aralık’ta Düzce Üniversitesi’nde gerçekleştirildi. Etkinliğe konuşmacı olarak katılan E-GÜVEN İş Geliştirme, Satış ve Pazarlama Direktörü Ayşegül Topoğlu Tüzün, Y kuşağının alışkanlıkları ve dijital pazarlama alanındaki yeni eğilimler hakkında bilgi verdi.
“Televizyondan çok internete önem veriyorlar”
Türkiye nüfusunun yüzde 35’ini oluşturan Y kuşağının açık, şeffaf ve net iletişimi tercih ettiğini belirten Ayşegül Topoğlu Tüzün, Y kuşağının ana motivasyonunun grup içinde öne çıkmak olduğuna dikkat çekti: “Bu nesil, arkadaşları tarafından onaylanmak ve yaptıkları işte faydalı olduklarını bilmek istiyor. Yapılan araştırmalar bu kuşağın televizyona ve basılı medyaya daha az ilgi duyduğunu, İnternetteki kampanyalarla daha çok ilgilendiklerini gösteriyor.”
Y kuşağı alışverişte cömert
Y kuşağı için mobil araçların önemli bir bilgi kaynağı olduğunu vurgulayan Tüzün, bu neslin araştırmacı olduğunu, sorgulama mekanizmalarını kullanmaktan kaçınmadıklarını ifade etti: “Y neslinin yüzde 50’si alışveriş yaparken akıllı telefonlarından ürünlerle ilgili araştırma yapıyor. Y kuşağı para harcama ve tüketim konularında diğer nesillere göre daha cömert.”
Z kuşağı otoriteye karşı
90’lı yıllarda doğan Z kuşağının ise teknolojiyle iç içe büyüdüğüne değinen Tüzün, “Z nesli, diğer nesillere göre bilgi ve zaman konularında yüksek uyum yeteneğine sahip. Bu kuşağın, yenilikçi bakış açıları ve analitik zekaları ile iş hayatına yeni bir soluk getireceğini düşünüyorum. Otoriteye ve kurallara karşı olan dirençleri ise dikkat çekici düzeyde. Dijital nesil olarak da bilinen bu nesil, hızlı tüketmeye ve aynı anda birden fazla sorunla baş etmeye yatkın.” dedi.