Sanal mağazalar tıklım tıklım: Online satışlar yüzde 500 arttı
“Black Friday, 11.11 Bekarlar Günü, Siber Pazartesi gibi global indirim kampanyaları, Türkiye’de e-ticarete milyonlarca yeni müşteri kazandırdı”
Gençlerin ve çalışan kadınların yoğun ilgisiyle her yıl rekorlar kıran e-ticaret sektörü, 2018 yılında da yüzde 40 büyüme hedefliyor. Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, 2017 rakamları henüz açıklanmasa da Türkiye’nin e-ticaret hacminin 40 milyar lirayı aşmasının öngörüldüğünü belirtti.
Dijital pazar büyüklüğünün, her yıl Nisan ayında Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği’nce (TÜBİSAD) açıklanan araştırması kamuoyuyla paylaşıldı. 2015 ve 2016’da internetten kartlı harcamaların miktarı yüzde 32 ve yüzde 23 oranında artarken, TÜBİSAD’ın araştırmasında da e-ticaret pazarının aynı yıllarda yüzde 31 ve yüzde 24 oranlarında büyüdüğü açıklandı. 2017’de banka ve kredi kartı ile yapılan harcamalardaki artış da yaklaşık yüzde 35 olarak belirlendi.
İndirim günlerinde müşteri sayısında patlama
Black Friday, 11.11 Bekarlar Günü, Cyber Monday (Siber Pazartesi) gibi global özel indirim günlerinde online alışverişe yoğun ilgi olduğunun altını çizen Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral;
“Bu özel günlerde tüm dünyada alışveriş çılgınlığı yaşanıyor. Dünya çapında gerçekleştirilen kampanyalar Türkiye’de de karşılık bulmaya başladı. 2017’de online satışların yüzde 500 arttığı indirim günleri oldu. Milyonu aşkın kişi, bu indirim günlerinde ilk kez internetten alışveriş yaparak e-ticaretle tanıştı. E-ticaretin kolaylığını ve avantajlarını gören bu yeni kitlelerin kazandıracağı ivmeyle 2018’de e-ticaret pazarı yüzde 40’a yakın büyüyecektir. Özellikle çalışan kadınlar ve gençlerin alışveriş alışkanlıklarında dijital alışveriş lehine önemli bir değişim yaşanıyor.”